Πατριάρχης Σερβίας: Είναι γνωστό ότι το Πατριαρχείο Σερβίας με ανακοίνωσή του διέψευσε τα πρόσφατα δημοσιεύματα περί επικείμενης επισκέψεως του Πατριάρχη Πορφυρίου στο Φανάρι.
Τα δημοσιεύματα όμως είχαν προκύψει από την επίσημη ιστοσελίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου και πιο συγκεκριμένα από την είδηση της επισκέψεως του Προέδρου του Κοινοβουλίου του Μαυροβουνίου. Συγκεκριμένα η ιστοσελίδα ανέφερε: «Την Κυριακή, 16 Ιανουαρίου 2022, μετά τη Θεία Λειτουργία, επισκέφθηκε επισήμως το Οικουμενικό Πατριαρχείο ο Πρόεδρος του Κοινοβουλίου του Μαυροβουνίου Εξοχ. κ. Aleksa Bečić με πολυμελή συνοδεία. Κατά τη συζήτηση έγινε ευρεία αναφορά στον μακαριστό Μητροπολίτη Μαυροβουνίου και Παραθαλασσίας κυρό Αμφιλόχιο, συμφοιτητή του Πατριάρχου στη Ρώμη, καθώς και στη γενικότερη εκκλησιαστική κατάσταση στο Μαυροβούνιο κατά και μετά την ενθρόνιση του νυν Μητροπολίτου κ. Ιωαννικίου. Επίσης ο Πατριάρχης είπε στον υψηλό επισκέπτη του ότι αναμένεται στο Φανάρι με χαρά η ειρηνική επίσκεψη του νέου Πατριάρχου Σερβίας κ. Πορφυρίου κατά τα πανορθοδόξως ισχύοντα».
Δηλαδή ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος θεωρεί ότι κατά τα πανορθοδόξως ισχύοντα, όλοι οι Πατριάρχαι και Προκαθήμενοι έχουν κεφαλή τον Κωνσταντινουπόλεως. Κατά συνέπεια και για τον Πατριάρχη Σερβίας θα πρέπει να ισχύει το ίδιο και ως νεοεκλεγείς Πατριάρχης έχει υποχρέωση να κάνει ειρηνική επίσκεψη και να υποβάλει τα σέβη του στην «κεφαλή» της Ορθοδοξίας στο Φανάρι.
Η απαίτηση αυτή περί αναγνωρίσεως του Κωνσταντινουπόλεως ως κεφαλής προκύπτει και από το γεγονός, ότι αυτή έχει καταγραφεί και επισήμως στον Τόμο Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας, χωρίς να της έχει δοθεί η απαρατήρητη σημασία.
Στην αρχή της δ΄ παραγράφου του Τόμου Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας καταγράφεται η πρώτη επίσημη αναφορά για το πρωτείο στην Ορθόδοξη Εκκλησία: «Προσεπιδηλοῦμεν τοῖς ἀνωτέρω ὅτι ἡ ἐν Οὐκρανίᾳ Αὐτοκέφαλος Ἐκκλησία γινώσκει ὡς κεφαλὴν τὸν Ἁγιώτατον Ἀποστολικὸν καὶ Πατριαρχικὸν Οἰκουμενικὸν Θρόνον, ὡς καὶ οἱ λοιποὶ Πατριάρχαι καὶ Προκαθήμενοι».
Υπό αυτές τις συνθήκες η άρνηση του Πατριάρχη Πορφυρίου να μεταβεί στο Φανάρι, δεν είναι μια απλή διάψευση των δημοσιευμάτων αλλά κάτι πολύ πιο σημαντικό. Μπορεί να θεωρηθεί ως μη συναίνεση της Σερβικής Ορθοδόξου Εκκλησίας να ακολουθήσει τη λογική του Φαναρίου και να αποδεχτεί την αιρετική διδασκαλία περί πρωτείου στην Ορθοδοξία και πρωτοκαθεδρίας του θρόνου της Κωνσταντινούπολης.
oukraniko.blogspot.com