σχόλιο Γ.Θ : Το παρακάτω άρθρο άποτελει άποψη και εκτίμηση των συγγραφέων του.
Επειδή όλα είναι ρευστά και ευμετάβλητα, θεωρώ ότι εμείς αφένος πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση και αφετέρου να υπολογίζουμε και να προετοιμαζόμαστε για το χειρότερο σενάριο, ότι δηλαδή οι ηλεκτρονικές ταυτότητες θα κυκλοφορήσουν κανονικά και χωρίς αναβολή.
Γράφει ο Ζαχαρίας ο Μυτιληνιός
Σήμερα είχα την τύχη στην παρέλαση να συναντηθώ με έναν άνθρωπο που βρίσκεται σε θέση κλειδί και μπορεί να μας παράσχει ακριβή ενημέρωση σχετικά με το θέμα της έκδοσης της Υπερταυτότητας – Κάρτας του Πολίτη.
Καταρχήν να αποσαφηνίσουμε κάποια πράγματα σχετικά με τα όσα έχουν δει τη δημοσιότητα, μετά την υπουργική απόφαση του Κουρουμπλή για παράταση της ημερομηνίας.
Η έκδοση της υπερταυτότητας θα γίνει από τη Διεύθυνση Διαβατηρίων της ΕΛ.ΑΣ. Με τα τωρινά δεδομένα, το υφιστάμενο αστυνομικό προσωπικό και το υπάρχον μηχάνημα εκτύπωσης δεν μπορούν να επεξεργασθούν πάνω από 20 με 30 υπερταυτότητες την ημέρα. Η δυνατότητα εκτύπωσης δεν μπορεί να ξεπεράσει τις 100 την ημέρα. Αυτό σημαίνει ότι για να επεξεργασθούν και να εκτυπωθούν 8,9 εκατ. ταυτότητες με αυτούς τους ρυθμούς χρειάζονται περίπου 100 χρόνια. Αν λάβουμε υπόψη ότι οι μεταθέσεις των αστυνομικών πραγματοποιούνται το καλοκαίρι (τέλη Αυγούστου) αυτό σημαίνει ότι μέχρι τότε είμαστε «ασφαλής». Αν μέχρι τότε δούμε μαζικές μετακινήσεις προς την υπηρεσία αυτή, τότε αμέσως ξέρουμε ότι τα πράγματα – εξελίξεις θα τρέχουν καταιγιστικά.
Το μηχάνημα που περνάει τσιπακια στις ταυτότητες το έχουν δύο μόνο εταιρείες στην Ελλάδα, η μια βρίσκεται στον Αυλώνα και η άλλη στο Σχηματάρι. Οι εταιρείες αυτές ΔΕΝ έχουν δυνατότητες εκτύπωσης, παρά μόνο προσάρτησης του τσιπ στην υπερταυτότητα – κάρτα. Υπάρχει μια πληροφορία ότι αυτή η διαδικασία έχει ξεκινήσει, αλλά ελέγχεται για την αξιοπιστία της.
Εκτός όμως από τα τεχνικά θέματα υπάρχει και ένα ακόμα, πιο μαθηματικό. Για να μπορέσει η αστυνομία να προβεί στην έκδοση των νέων υπερταυτοτήτων χρειάζεται να δημιουργηθεί κοινό μητρώο σε πολλές δημόσιες υπηρεσίες :
Αστυνομίας – για το αρχείο ταυτοτήτων, το αρχείο διαβατηρίων και αρχείο όπλων
Υπουργείο Μεταφορών – για το αρχείο αδειών οδήγησης
Υπουργείο Οικονομικών – για τα ΑΦΜ και το μητρώο μισθοδοσίας (για δημοσίους υπαλλήλους και συνταξιούχους).
Υπουργείο Εργασίας – για τον ΑΜΚΑ, τον ΑΜΑ και συνταξιούχους πλην δημοσίου τομέα.
Υπουργείο Δικαιοσύνης – για το ποινικό μητρώο
Υπουργείο Άμυνας – για το μητρώο στρατολογικής κατάστασης
Απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσει να λάβει το νομοσχέδιο έγκριση από το ΣτΕ και να μην επιτραπεί προσφυγή που θα δικαιολογεί ασφαλιστικά μέτρα διακοπής της διαδικασίας, είναι να οδηγεί στην απευθείας εξυπηρέτηση του πολίτη, που σημαίνει ότι ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΝΑΣ ΑΡΙΘΜΟΣ, αλλιώς δεν πληρούται αυτή η συνθήκη και μπορούμε αμέσως να προσβάλουμε την διαδικασία.
Το πρόβλημα είναι ότι οι πληροφορικάριοι σε αυτά τα υπουργεία χρησιμοποιούν πληροφοριακά συστήματα εντελώς διαφορετικού κώδικα, με αποτέλεσμα να μην είναι σε αυτή τη φάση δυνατή η απευθείας ομογενοποίηση των βάσεων δεδομένων. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥΣ.
Τι έχουν προταθεί για να υπερκεράσουν αυτά τα προβλήματα:
α)Να υποχρεωθούν οι πολίτες να συμπληρώσουν σε μια απλή βάση όλα τα ανωτέρω στοιχεία (αυτό εκτιμούν ότι μπορεί να γίνει μέσω του TAXIS). Όμως ξέρουν εκ των προτέρων ότι οι περισσότεροι από εμάς είτε δεν θα συμπληρώσουμε ότι θα το αφήσουμε για την τελευταία ημέρα, οπότε οι 6μηνες παρατάσεις θα είναι μονόδρομος.
β)Να γίνει αυτόματη συμπλήρωση και με την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων οι πολίτες να υποχρεουθούν να επιβεβαιώσουν ή να διορθώσουν τα στοιχεία, οπότε ξεπερνούν με τον τρόπο αυτό και το πρόβλημα με τις «καταληκτικές ημερομηνίες».
γ)Να αναλάβουν τα ΚΕΠ, τα Αστυνομικά Τμήματα και οι Δήμοι την διεκπεραίωση αυτής της διαδικασίας.
Οπότε γιατί εκδόθηκε η απόφαση Κουρουμπλή για παράταση της προθεσμίας μέχρι 30/6/18;
Το σημαντικότερο είναι να αποσαφηνίσουμε ότι η απόφαση αυτή μιλάει για την καταληκτική ημερομηνία. Δηλαδή την ημερομηνία που πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και όλοι οι Έλληνες πολίτες να έχουν πλέον στα χέρια τους την υπερταυτότητα. Που σημαίνει ότι μέχρι τότε θα πρέπει να έχουν επιλυθεί όλα τα προβλήματα που αναφέραμε παραπάνω και φυσικά να έχουν εκτυπωθεί και 8,9 εκατομμύρια ταυτότητες…
Αν δεν εκδιδόταν αυτή η απόφαση τότε η επιτροπή από 1/6/16 και μετά θα λειτουργούσε παράτυπα, που σημαίνει ότι α)καταρχήν δεν θα πληρωνόταν και β)όλα τα συμπεράσματα θα μπορούσαν να προσβληθούν για τυπικούς λόγους στα δικαστήρια.
Με λίγα λόγια ο υπουργός και οι σύμβουλοι του είναι υπερ του δέοντος προσεκτικοί με τα νομικά τερτίπια ώστε να μην έχουν ΟΥΤΕ μια πιθανότητα να προσβάλουμε νομικά την διαδικασία.
Το θέμα το παρακολουθώ από πολύ κοντά και θα σας ενημερώνω συνεχώς για τις εξελίξεις.
Επαναλαμβάνω ότι όλοι μας πρέπει για το θέμα αυτό να είμαστε σε εγρήγορση και να μοιραζόμαστε τις πληροφορίες μας, ώστε να μπορέσουν να αντιδράσουμε μαζικά όταν έρθει η ώρα.
katohika.gr
Επειδή όλα είναι ρευστά και ευμετάβλητα, θεωρώ ότι εμείς αφένος πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση και αφετέρου να υπολογίζουμε και να προετοιμαζόμαστε για το χειρότερο σενάριο, ότι δηλαδή οι ηλεκτρονικές ταυτότητες θα κυκλοφορήσουν κανονικά και χωρίς αναβολή.
Γράφει ο Ζαχαρίας ο Μυτιληνιός
Σήμερα είχα την τύχη στην παρέλαση να συναντηθώ με έναν άνθρωπο που βρίσκεται σε θέση κλειδί και μπορεί να μας παράσχει ακριβή ενημέρωση σχετικά με το θέμα της έκδοσης της Υπερταυτότητας – Κάρτας του Πολίτη.
Καταρχήν να αποσαφηνίσουμε κάποια πράγματα σχετικά με τα όσα έχουν δει τη δημοσιότητα, μετά την υπουργική απόφαση του Κουρουμπλή για παράταση της ημερομηνίας.
Η έκδοση της υπερταυτότητας θα γίνει από τη Διεύθυνση Διαβατηρίων της ΕΛ.ΑΣ. Με τα τωρινά δεδομένα, το υφιστάμενο αστυνομικό προσωπικό και το υπάρχον μηχάνημα εκτύπωσης δεν μπορούν να επεξεργασθούν πάνω από 20 με 30 υπερταυτότητες την ημέρα. Η δυνατότητα εκτύπωσης δεν μπορεί να ξεπεράσει τις 100 την ημέρα. Αυτό σημαίνει ότι για να επεξεργασθούν και να εκτυπωθούν 8,9 εκατ. ταυτότητες με αυτούς τους ρυθμούς χρειάζονται περίπου 100 χρόνια. Αν λάβουμε υπόψη ότι οι μεταθέσεις των αστυνομικών πραγματοποιούνται το καλοκαίρι (τέλη Αυγούστου) αυτό σημαίνει ότι μέχρι τότε είμαστε «ασφαλής». Αν μέχρι τότε δούμε μαζικές μετακινήσεις προς την υπηρεσία αυτή, τότε αμέσως ξέρουμε ότι τα πράγματα – εξελίξεις θα τρέχουν καταιγιστικά.
Το μηχάνημα που περνάει τσιπακια στις ταυτότητες το έχουν δύο μόνο εταιρείες στην Ελλάδα, η μια βρίσκεται στον Αυλώνα και η άλλη στο Σχηματάρι. Οι εταιρείες αυτές ΔΕΝ έχουν δυνατότητες εκτύπωσης, παρά μόνο προσάρτησης του τσιπ στην υπερταυτότητα – κάρτα. Υπάρχει μια πληροφορία ότι αυτή η διαδικασία έχει ξεκινήσει, αλλά ελέγχεται για την αξιοπιστία της.
Εκτός όμως από τα τεχνικά θέματα υπάρχει και ένα ακόμα, πιο μαθηματικό. Για να μπορέσει η αστυνομία να προβεί στην έκδοση των νέων υπερταυτοτήτων χρειάζεται να δημιουργηθεί κοινό μητρώο σε πολλές δημόσιες υπηρεσίες :
Αστυνομίας – για το αρχείο ταυτοτήτων, το αρχείο διαβατηρίων και αρχείο όπλων
Υπουργείο Μεταφορών – για το αρχείο αδειών οδήγησης
Υπουργείο Οικονομικών – για τα ΑΦΜ και το μητρώο μισθοδοσίας (για δημοσίους υπαλλήλους και συνταξιούχους).
Υπουργείο Εργασίας – για τον ΑΜΚΑ, τον ΑΜΑ και συνταξιούχους πλην δημοσίου τομέα.
Υπουργείο Δικαιοσύνης – για το ποινικό μητρώο
Υπουργείο Άμυνας – για το μητρώο στρατολογικής κατάστασης
Απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσει να λάβει το νομοσχέδιο έγκριση από το ΣτΕ και να μην επιτραπεί προσφυγή που θα δικαιολογεί ασφαλιστικά μέτρα διακοπής της διαδικασίας, είναι να οδηγεί στην απευθείας εξυπηρέτηση του πολίτη, που σημαίνει ότι ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΝΑΣ ΑΡΙΘΜΟΣ, αλλιώς δεν πληρούται αυτή η συνθήκη και μπορούμε αμέσως να προσβάλουμε την διαδικασία.
Το πρόβλημα είναι ότι οι πληροφορικάριοι σε αυτά τα υπουργεία χρησιμοποιούν πληροφοριακά συστήματα εντελώς διαφορετικού κώδικα, με αποτέλεσμα να μην είναι σε αυτή τη φάση δυνατή η απευθείας ομογενοποίηση των βάσεων δεδομένων. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥΣ.
Τι έχουν προταθεί για να υπερκεράσουν αυτά τα προβλήματα:
α)Να υποχρεωθούν οι πολίτες να συμπληρώσουν σε μια απλή βάση όλα τα ανωτέρω στοιχεία (αυτό εκτιμούν ότι μπορεί να γίνει μέσω του TAXIS). Όμως ξέρουν εκ των προτέρων ότι οι περισσότεροι από εμάς είτε δεν θα συμπληρώσουμε ότι θα το αφήσουμε για την τελευταία ημέρα, οπότε οι 6μηνες παρατάσεις θα είναι μονόδρομος.
β)Να γίνει αυτόματη συμπλήρωση και με την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων οι πολίτες να υποχρεουθούν να επιβεβαιώσουν ή να διορθώσουν τα στοιχεία, οπότε ξεπερνούν με τον τρόπο αυτό και το πρόβλημα με τις «καταληκτικές ημερομηνίες».
γ)Να αναλάβουν τα ΚΕΠ, τα Αστυνομικά Τμήματα και οι Δήμοι την διεκπεραίωση αυτής της διαδικασίας.
Οπότε γιατί εκδόθηκε η απόφαση Κουρουμπλή για παράταση της προθεσμίας μέχρι 30/6/18;
Το σημαντικότερο είναι να αποσαφηνίσουμε ότι η απόφαση αυτή μιλάει για την καταληκτική ημερομηνία. Δηλαδή την ημερομηνία που πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και όλοι οι Έλληνες πολίτες να έχουν πλέον στα χέρια τους την υπερταυτότητα. Που σημαίνει ότι μέχρι τότε θα πρέπει να έχουν επιλυθεί όλα τα προβλήματα που αναφέραμε παραπάνω και φυσικά να έχουν εκτυπωθεί και 8,9 εκατομμύρια ταυτότητες…
Αν δεν εκδιδόταν αυτή η απόφαση τότε η επιτροπή από 1/6/16 και μετά θα λειτουργούσε παράτυπα, που σημαίνει ότι α)καταρχήν δεν θα πληρωνόταν και β)όλα τα συμπεράσματα θα μπορούσαν να προσβληθούν για τυπικούς λόγους στα δικαστήρια.
Με λίγα λόγια ο υπουργός και οι σύμβουλοι του είναι υπερ του δέοντος προσεκτικοί με τα νομικά τερτίπια ώστε να μην έχουν ΟΥΤΕ μια πιθανότητα να προσβάλουμε νομικά την διαδικασία.
Το θέμα το παρακολουθώ από πολύ κοντά και θα σας ενημερώνω συνεχώς για τις εξελίξεις.
Επαναλαμβάνω ότι όλοι μας πρέπει για το θέμα αυτό να είμαστε σε εγρήγορση και να μοιραζόμαστε τις πληροφορίες μας, ώστε να μπορέσουν να αντιδράσουμε μαζικά όταν έρθει η ώρα.
katohika.gr