Κόντογλου: Μέσα μας είναι η ευτυχία
«Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΑΧΟΡΤΑΓΟΣ. Θέλει να απολαύσει πολλά, χωρίς να μπορεί να τα προφτάσει όλα. Και βασανίζεται. Όποιος όμως φτάσει σε μια κατάσταση που να ευχαριστιέται με τα λίγα, και να μην θέλει πολλά, έστω κι αν μπορεί να τα αποχτήσει, εκείνος λοιπόν είναι ο ευτυχισμένος.
ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΑΠΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, είτε γιατί έχει την ιδέα πως τα πολλά τον βλάπτουν στην ψυχή ή στο σώμα. Αλλά γιατί στα λίγα και στα απλά βρίσκει πιο αγνή ικανοποίηση. Και περισσότερο απ' όλα, επειδή με τα απλά και με τα λίγα δεν χάνει τον εαυτό του.
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ ΗΣΥΧΙΑ γιατί επιχειρούν να ζήσουν χωρίς τον εαυτό τους. Τρέχουν από δω κι από κει να βρούνε την ευτυχία, μα ευτυχία δεν υπάρχει έξω από τον εαυτό μας. Μέσα μας είναι ο θησαυρός».
O Φώτης Κόντογλου (8 Νοεμβρίου 1895 – 13 Ιουλίου 1965) ήταν έλληνας λογοτέχνης και ζωγράφος. Αναζήτησε την «ελληνικότητα», δηλαδή μία αυθεντική έκφραση, επιστρέφοντας στην ελληνική παράδοση, τόσο στο λογοτεχνικό όσο και στο ζωγραφικό του έργο. Είχε ακόμα σημαντικότατη συμβολή στον χώρο της βυζαντινής εικονογραφίας. Σήμερα θεωρείται ως ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους της «Γενιάς του ’30». Μαθητές του ήταν ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Νίκος Εγγονόπουλος, κ.ά.
«Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΑΧΟΡΤΑΓΟΣ. Θέλει να απολαύσει πολλά, χωρίς να μπορεί να τα προφτάσει όλα. Και βασανίζεται. Όποιος όμως φτάσει σε μια κατάσταση που να ευχαριστιέται με τα λίγα, και να μην θέλει πολλά, έστω κι αν μπορεί να τα αποχτήσει, εκείνος λοιπόν είναι ο ευτυχισμένος.
ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΑΠΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, είτε γιατί έχει την ιδέα πως τα πολλά τον βλάπτουν στην ψυχή ή στο σώμα. Αλλά γιατί στα λίγα και στα απλά βρίσκει πιο αγνή ικανοποίηση. Και περισσότερο απ' όλα, επειδή με τα απλά και με τα λίγα δεν χάνει τον εαυτό του.
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ ΗΣΥΧΙΑ γιατί επιχειρούν να ζήσουν χωρίς τον εαυτό τους. Τρέχουν από δω κι από κει να βρούνε την ευτυχία, μα ευτυχία δεν υπάρχει έξω από τον εαυτό μας. Μέσα μας είναι ο θησαυρός».
O Φώτης Κόντογλου (8 Νοεμβρίου 1895 – 13 Ιουλίου 1965) ήταν έλληνας λογοτέχνης και ζωγράφος. Αναζήτησε την «ελληνικότητα», δηλαδή μία αυθεντική έκφραση, επιστρέφοντας στην ελληνική παράδοση, τόσο στο λογοτεχνικό όσο και στο ζωγραφικό του έργο. Είχε ακόμα σημαντικότατη συμβολή στον χώρο της βυζαντινής εικονογραφίας. Σήμερα θεωρείται ως ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους της «Γενιάς του ’30». Μαθητές του ήταν ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Νίκος Εγγονόπουλος, κ.ά.