Η αλήθεια, είναι, λοιπόν, ότι η τουρκική κορβέτα όχι μόνο δεν είναι «αόρατη», αλλά εντοπίστηκε αμέσως από τα ελληνικά ραντάρ, όταν λίγο μετά τα μεσάνυχτα της περασμένης Δευτέρας παρεξέκλινε της πορείας της προς τα δυτικά.
Μάλιστα, στο κεντρικό Αιγαίο ήταν «σκοπούν» η φρεγάτα «Έλλη», η ναυαρχίδα του Ελληνικού Στόλου, που έσπευσε στ Στενό του Καφηρέα και… έστησε καρτέρι.
Γύρω στις 3 το πρωί, η τουρκική κορβέτα «διασταυρώνεται» με την «Έλλη», η οποία και μέσω ασυρμάτου ανακοινώνει στον τούρκο κυβερνήτη ότι εισέρχεται εντός ελληνικών χωρικών υδάτων και θα πρέπει να απομακρυνθεί αμέσως.
Οι τούρκοι επέλεξαν να αγνοήσουν τις εκκλήσεις, και η κορβέτα συνέχισε τον πλου της ανάμεσα στα Κυκλαδονήσια.
Ωστόσο, η «Έλλη» κινήθηκε προς το μέρος της και άρχισε τις… «δοκιμές» (παντός τύπου). Την «στρίμωξε» στα στενά, την «έσφιξε» στις στροφές.
Εκεί, όμως, που τα χρειάστηκε ο τούρκος κυβερνήτης ήταν το απόγευμα της Τρίτης, όταν πλησίασε σε απόσταση αναπνοής από τις ακτές της Σαντορίνης. Καθώς οι Τούρκοι αγνάντευαν την Καλντέρα, είδαν ξαφνικά δύο ελληνικά F-16 να κάνουν «βυθίσεις» πάνω από τα κεφάλια τους. Τέσσερις φορές οι Έλληνες πιλότοι έκαναν «κοκορέτσι» (όπως λένε στη γλώσσα τους) την τουρκική κορβέτα. Ήταν, δε, τόσο μεγάλος ο πανικός των τούρκων, που όλες οι αναφορές – συνομιλίες του κυβερνήτη με το αρχηγείο του τουρκικού στόλου είναι καταγεγραμμένες από τα ελληνικά δίκτυα.
Το «χουνέρι» που έπαθε η “Buyukada” στη Σαντορίνη, στάθηκε και η αφορμή να δοθεί εντολή στον κυβερνήτη να πάρει πορεία για την Τήλο και τελικά να μπει στη βάση του Ακσάζ…