Ο φωτογραφος Ανδρεας Σμαραγδης πηγαινοερχοταν τεσσερα χρονια στην Κρητη
για να φωτογραφισει την τελετουργια αποσταξης της τσικουδιας. Οι
ονειρικες εικονες που παρηγαγε συμπεριεληφθησαν σε ενα λευκωμα που
απεσπασε μεγαλη διεθνη διακριση,
ανυψωνοντας οχι μονο για τον ιδιο, αλλα
και την Ελλαδα.
ανυψωνοντας οχι μονο για τον ιδιο, αλλα και την Ελλαδα.
Φως. Για να «γράψει» η εικόνα ο φωτογράφος ενίσχυσε το φως, χωρίς όμως να ξεφύγει από τις χρωματικές αποχρώσεις του περιβάλλοντος χώρου. Το πρόσθετο φως ήταν ρεαλιστικό και δεν ενόχλησε κανέναν. |
Ζητήσαμε από τον Ανδρέα Σμαραγδή να μας περιγράψει πώς προσέγγισε από φωτογραφική άποψη το θέμα και μας απάντησε: «Ηθελα να εικονογραφήσω τη μυσταγωγία του άμβυκα, του καζανιού της απόσταξης. Το μυστήριο απεδείχθη ότι δεν ήταν μέσα στο καζάνι, αλλά στους ανθρώπους που ήταν μαζεμένοι γύρω από αυτό. Ηταν σαν μια ορχήστρα μουσικών, που κατευθύνονταν από έναν εξαιρετικό μαέστρο, τον καζανάρη. Δεν ήταν απαθείς οι άνθρωποι γύρω από το καζάνι, αλλά συμμετείχαν σε μια τελετουργία που κλιμακωνόταν σταδιακά. Στην αρχή ήπιαν δυο ποτηράκια για να λυθεί η γλώσσα τους και να απελευθερωθεί το μυαλό τους.
Μόλις ξαλάφρωσαν, έβγαλαν τον πραγματικό χαρακτήρα τους και άρχισαν να καταθέτουν την ψυχή τους. Το σκηνικό των γενειοφόρων ανδρών έμοιαζε με εκείνο του χορού της αρχαίας τραγωδίας, που μόλις διακρίνεται μέσα στο μισοσκόταδο. Για να γράψει η εικόνα, ενίσχυσα το υπάρχον φως, χωρίς να ξεφύγω από τις θεμελιώδεις χρωματικές αποχρώσεις του περιβάλλοντος χώρου. Το φως που πρόσθεσα ήταν ρεαλιστικό και δεν ενόχλησε κανέναν».
Φωτιά. Τα κάρβουνα προετοιμάζονται για την απόσταξη της τσικουδιάς. Στη διαδικασία συμμετέχουν και πολλοί νέοι.
πηγη