Το Su-24 είναι ένα αεροσκάφος κρούσης της σοβιετικής εποχής. Το Su-34,
το αεροσκάφος διάδοχός του, είναι υπερσύγχρονο με ικανότητα αεροπορικής
μάχης.
Την 29η Ιανουαρίου υπήρξε μια σοβαρή διαφοροποίηση. Η Τουρκία μπορούσε να καταρρίψει ένα Su-24, όπως έπραξε τον περασμένο Νοέμβριο. Δεν μπορεί όμως να καταρρίψει ένα Su-34, (γράφει ο αρθρογράφος στην εφημερίδα Χουριέτ). Και υπογραμμίζει:
Την 29η Ιανουαρίου υπήρξε μια σοβαρή διαφοροποίηση. Η Τουρκία μπορούσε να καταρρίψει ένα Su-24, όπως έπραξε τον περασμένο Νοέμβριο. Δεν μπορεί όμως να καταρρίψει ένα Su-34, (γράφει ο αρθρογράφος στην εφημερίδα Χουριέτ). Και υπογραμμίζει:
Όταν το καταρρίφθηκε το ρωσικό Su-24 ο Τούρκος πρωθυπουργός Νταβούτογλου
είχε δηλώσει ότι κατερρίφθη διότι παραβίασε τον τουρκικό εναέριο χώρο.
Όταν όμως, στις 29 Ιανουαρίου, το ρωσικό Su-34, παραβίασε τον τουρκικό
εναέριο χώρο ο Νταβούτογλου έσπευσε να δηλώσει πως το ρωσικό αεροσκάφος
παραβίασε Νατοϊκό εναέριο χώρο.
Πως διαφοροποιείται ο εναέριος χώρος του ΝΑΤΟ από τον τουρκικό όταν ο
τουρκικός εναέριος χώρος είναι και εναέριος χώρος του ΝΑΤΟ; Τι ακριβώς
λέει η Άγκυρα στη Μόσχα, ότι όταν παραβιάζει με Su-24, παραβιάζει τον
τουρκικό εναέριο χώρο και όταν προβαίνει σε παραβίαση με Su-34
παραβιάζει τον Νατοϊκό, ώστε να μην υπάρξει μια νέα κατάρριψη;
Αν όμως οι Ρώσοι είχαν στείλει τον Νοέμβριο ένα Su-34 αντί ένα Su-24 η ρωστουρκική κρίση θα είχε αποφευχθεί. Τι κρίμα.
Ο κ. Νταβούτογλου δήλωσε πως έδωσε εντολή στο υπουργείο Εξωτερικών να
ενημερώσει για το περιστατικό της 28ης Ιανουαρίου τον γ.γ. του ΝΑΤΟ.
Έτσι εξάγεται το συμπέρασμα ότι το Su-34 διαθέτει ένα ακόμα προηγμένο
χαρακτηριστικό. Οι παραβιάσεις που εκτελεί δεν αφορούν τη χώρα που τις
υφίσταται αλλά το ΝΑΤΟ.
Ίσως λοιπόν, καθώς η ρωσική αεροπορική τεχνολογία προχωρά, μια
μελλοντική παραβίαση από ένα πιθανό Su-44 ίσως αποτελέσει αιτία η
τουρκική κυβέρνηση να διαμαρτυρηθεί στην UNESCO.
Αν ο κ. Νταβούτογλου επανέλαβε πως κάθε αεροσκάφος που θα παραβιάζει τον
τουρκικό εναέριο χώρο θα καταρρίπτεται, γιατί δεν διέταξε την κατάρριψη
του Su-34; Αν από την άλλη η κατάρριψη ενός ρωσικού αεροσκάφους δεν
είναι καλή ιδέα τότε γιατί καταρρίφθηκε το Su-24 τον Νοέμβριο;
Φαίνεται πάντως πως η Τουρκία μαθαίνει, τουλάχιστον, από τα λάθη της.
Ένας φιλοκυβερνητικός αρθογράφος έγραψε χαρακτηριστικά: «Υπήρξε ποτέ μια
χώρα που να θυσίασε ένα αεροπλάνο (Ρωσία) για να κερδίσει μια ολόκληρη
χώρα (Συρία);». Είναι καλό σημάδι που ο Νταβούτογλου και οι οπαδοί του
προοδεύουν στα στοιχειώδη μαθήματα Σκάκι.
Η παραβίαση του τουρκικού εναέριου χώρου από το Su-34 απέδειξε το πόσο
εύθραυστη είναι η τουρκική πολιτική. Στέλνοντας ένα αεροσκάφος τους να
παραβιάσει τον τουρκικό εναέριο χώρο, οι Ρώσοι θέλουν να δοκιμάσουν αυτό
που ήδη ξέρουν ότι δεν πρόκειται να συμβεί. Ότι ένα Su-34 θα επιβιώσει,
ακόμα και παραβιάζοντας τον τουρκικό εναέριο χώρο.
Υπάρχουν δύο ακόμα συμπεράσματα. Ο Τούρκος πρόεδρος Ερντογάν είχε
δηλώσει πως ήθελε να συναντήσει τον Ρώσο ομόλογό του Πούτιν προσωπικά,
μετά την κατάρριψη του Su -24, αλλά η Μόσχα δεν απάντησε. Το πρώτο
συμπέρασμα είναι ότι ο Πούτιν δεν θέλει να μιλήσει με τον Ερντογάν είτε
πρόκειται για επεισόδιο με Su-24 ή με Su-34.
Το δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι η Τουρκία που διακαώς επιθυμούσε τη
δημιουργία μιας ζώνης απαγόρευσης πτήσεων στην Συρία, επιτέλους την
έχει, αλλά είναι de facto ρωσική.
Αδυνατώντας να επικοινωνήσει με τον Πούτιν, ο Ερντογάν προειδοποίησε τη
Ρωσία ότι θα έχει συνέπειες αν οι παραβιάσεις του τουρκικού εναέριου
χώρου συνεχιστούν.
Η δήλωση αυτή μπορεί να προκαλέσει νέες ρωσικές παραβιάσεις. Κρίνοντας
από το πώς ο πόλεμος στην Συρία εξελίσσεται μετά τις 24 Νοεμβρίου και
την κατάρριψη του ρωσικού Su-24, ίσως οι Ρώσοι, ευχαρίστως να επιθυμούν
να υποστούν τις συνέπειες.
http://www.hurriyetdailynews.com/what-if-russia-wants-to-suffer-the-consequences.aspx?pageID=449&nID=94678&NewsCatID=398