Σάββατο 27 Αυγούστου 2022

Η μαρτυρία του πατέρα Ιωάννη από το Rarău: Ανεπανάληπτη βιωματική εμπειρία

 

Η μαρτυρία του πατέρα Ιωάννη από το Rarău:
 «Μαθαίνοντας από κάποιον στο Βουκουρέστι για τον πατέρα Ilie Lăcătuşu, ο οποίος είπε ότι ο πατέρας μιλάει και κάνει θαύματα, από περιέργεια πήγα σε έναν φίλο που είχε αυτοκίνητο και με πήγε στο νεκροταφείο.  Δεν ξέρω το Βουκουρέστι και δεν ήξερα πού να πάω.  Και ο Θεός ήθελε η κόρη του πατέρα Ilie Lăcătuşu να έρθει στο νεκροταφείο εκεί, παρόλο που δεν είχε πάει για περίπου δύο ή τρεις ημέρες.  Σκέφτηκα ότι ο Θεός ήθελε να μου κάνει τη χάρη, γιατί ήμουν ξένος για το Βουκουρέστι, σε μεγάλη απόσταση, και ίσως λόγω αυτής της επιθυμίας να τον δω και να επιβεβαιώσω αυτό που άκουσα, να το δω προσωπικά με τα μάτια μου, Θεέ μου ήθελε να έρθει το κορίτσι.
 Και μπαίνοντας μέσα, είδα έναν πραγματικό νεκρό, μάτια κλειστά, εντελώς, ακίνητος.  Έμεινα έκπληκτος όταν το είδα χωρίς καπάκι από πάνω, χωρίς μυρωδιές.  Ο άνθρωπος, όταν πεθάνει, σε δύο-τρεις μέρες πρέπει να τον περιποιηθεις με ίδια χημικά για να μην σκορπίσει οσμές, για να μην σαπίσει αμέσως  υπάρχουν πολλοί που έχουν αρχίσει να σαπίζουν εξαιτίας των αμαρτιών.  Και αυτός - τίποτα, τόσα χρόνια, που ζει στον αέρα όπως όλοι οι άνθρωποι, και ακάλυπτος, και χωρίς κανενός είδους μυρωδιά.  Γονάτισα και έσκυψα το κεφάλι μου στο φέρετρο και έκανα μια προσευχή.  Και, φυσικά, στην προσευχή ανέφερα τον Σωτήρα, τη Μητέρα του Θεού και μετά τον ίδιο, προσωπικά, να προσευχηθεί για άφεση των αμαρτιών μου.  Και όταν σήκωσα το κεφάλι μου και τον κοίταξα, τα μάτια του ήταν ορθάνοιχτα.  Τότε απροσδόκητα -επειδή ο άγιος θαυματουργεί, ανοίγει τα μάτια του, κινείται, μιλάει στους άξιους- εγώ, θεωρώντας τον εαυτό μου εντελώς ανάξιο για κάτι τέτοιο, εντυπωσιάστηκα όταν είδα ότι άνοιξε διάπλατα τα μάτια του.  Έσκυψα ξανά το κεφάλι μου και έκανα μια προσευχή και όταν σήκωσα ξανά το κεφάλι μου, τα μάτια του κινήθηκαν προς την κατεύθυνση μου, κοιτούσε όπως κοιτούσαν οι άνθρωποι χωρίς να γυρίσουν τα κεφάλια τους - αλλά έστρεψε τα μάτια του ακριβώς προς το μέρος μου.  Και η κόρη του πατέρα Lăcătusu λέει: «Πατέρα, πατέρα θέλει να σου μιλήσει, ρώτησε κάτι».  Και, εκείνη τη στιγμή, μη περιμένοντας άλλη πρόσκληση, κοίταξα πίσω, ήξερα ότι όταν ήμουν στο νεκροταφείο ήταν περίπου τρία άτομα - τώρα ήταν γύρω στα σαράντα πενήντα άτομα πίσω μου.  Και μετά σηκώθηκα και έφυγα.
 Και έμεινα με την πεποίθηση ότι ο Άγιος Ilie Lăcătusu είναι ένας πραγματικά μεγάλος άγιος, μεγάλος ενώπιον του Θεού.  Δεν γνωρίζω τη δραστηριότητά του, δεν ξέρω τη ζωή του, ξέρω ότι ήταν ιερέας που ήταν στη φυλακή την εποχή του κομμουνισμού και γι' αυτό οι ηγέτες δεν θέλουν να τον αγιοποιήσουν.
 Πήγα μια άλλη φορά, όπως όταν ήμουν δύο ετών, και πήγα ξανά στον πατέρα Ilie Lăcătusu.  Έβαλα ξανά το κεφάλι μου στο φέρετρο και προσευχήθηκα.  αλλά  πάλι έβαλα τα χέρια μου πάνω στα χέρια του - εντελώς δύσκαμπτα, παγωμένα, όπως είναι οι νεκροί, και αφού προσευχήθηκα λίγο, έβαλα τα χέρια μου στα χέρια του και είδα ότι τα χέρια του κινούνταν πάνω και κάτω, χωρίς να  κινώ τα χέρια μου…
 – Τα χέρια μου ήταν στα χέρια του και είδα ότι τα χέρια του δεν ήταν πια κρύα σαν πάγος, ήταν ζεστά.  Και κινήθηκα για να δω αν κουνήθηκε.  Τα χέρια κινούνταν και έμεινα έκπληκτος.  Είδα έναν νεκρό, ναι όχι νεκρό, έναν ζωντανό νεκρό.
 – Δεν ήταν πλέον άκαμπτος;
 - Όχι, απολύτως καθόλου.  Ήταν ευέλικτος 
 - Δεν υπήρχαν σημάδια σήψης...
 - Απολύτως τίποτα, ζωντανός και με μουστάκι και απολύτως τα πάντα.
 - Άκουγες άλλα θαύματα με τον πατέρα Ηλία;
 - Κάποιος είπε ότι του μίλησαν, και εγώ τότε σκεφτόμουν πολύ: πώς μπορεί ένας νεκρός να μιλήσει μετά από τόσα χρόνια;  Πως γίνεται τόσα χρόνια και να μην σαπίζει.  Και άκουσα ότι είπε, πριν πεθάνει: «Με θάβεις χαμηλά αλλά μετά από πόσα χρόνια θα βάλεις τομν ιερέα στη θέση μου και θα με αφήσεις από πάνω» -όπως ακριβώς έγινε τώρα.  Ήταν λοιπον με πνεύμα προορασης με το πνεύμα πριν, μέσω του δώρου της προφητείας.  Αν δεν ήταν αυτοί οι άγιοι που φυλάνε τη χώρα μας από όλες τις πλευρές και προσεύχονται για εμάς, δεν ξέρω τι θα είχε συμβεί.
 – Τον προσεύχεσαι ως άγιο;  Προσεύχεσαι στον πατέρα Ηλία;
 - Δεν ξέρω πόσο προσεύχομαι, αλλά ξέρω ότι είναι άγιος, μεγάλος άγιος, όπως και ο Άγιος Καλίνικος από την Τσέρνικα, ο Άγιος Ευσεβής Παράσχεβα, ο Άγιος Δημήτριος Μπασαραμπόφ, η Αγία Φιλοφτεία, μεγάλοι άγιοι, μεγάλοι όλων.

Τα θυμάσαι τα αδέρφια σου;

Έχουμε να γράψουμε ιστορία ακόμη...