Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

Ιερώνυμος: «Να γίνει δημοψήφισμα για τον διαχωρισμό Κράτους-Εκκλησίας - Να αποφασίσουν οι πιστοί»

Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είναι αποφασισμένος να εμποδίσει τον σχεδιασμό κυβερνητικών κύκλων για διαχωρισμό Εκκλησίας- Κράτους ζητώντας δημοψήφισμα για να αποφασίσουν οι πιστοί.
Συγκεκριμένα είπε: «Η Πολιτεία, αν το θελήσει και έχει την συγκατάθεση αυτού του λαού, ας το επιχειρήσει»

Άλλωστε για ένα τέτοιο θέμα που περιλαμβάνει ουσιαστικά αναθεώρηση του Συντάγματος πρέπει να ερωτηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι.

Στη σημερινή εισήγησή του στην Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας, ο προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας ζήτησε να καθιερωθούν καθαροί διακριτοί ρόλοι ανάμεσα στο Κράτος και την Εκκλησία ενώ επέκρινε την κυβέρνηση ότι προσπαθεί να χωρίσει την Εκκλησία από το λαό.

«Η Εκκλησία, η οποία οφείλει να ορίζει τις σχέσεις της προς την Πολιτεία με όρους κοινωνίας και όχι με όρους ιδεολογίας, δεν γνωρίζει τον όρο «χωρισμός» στην πνευματική της αποστολή, αφού δεν μπορεί να τον εφαρμόσει στην κοινωνία, έστω και αν επιβληθεί μονομερώς από την Πολιτεία με ιδεολογικούς όρους, γι αυτό την οριστική απάντηση στο ζήτημα αυτό τη δίνει πάντοτε, ‘’θάττον η βράδιον’’ ο ίδιος ο ευλαβής ελληνικός λαός. Η Εκκλησία κατά την άποψή μου δεν πρέπει να ζητήσει ποτέ τον χωρισμό από το λαό της, γιατί αυτό επιδιώκεται. Εκεί αποβλέπει το εγχείρημα.

Η Εκκλησία υπήρξε, είναι και θα υπάρχει μάνα αυτού του λαού με ό,τι αυτό σημαίνει. Η Πολιτεία, αν το θελήσει και έχει την συγκατάθεση αυτού του λαού, ας το επιχειρήσει τηρώντας βεβαίως τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει απέναντι της Εκκλησίας και τις σχετικές συμβάσεις.»

Όσον αφορά το θέμα των θρησκευτικών, ο αρχιεπίσκοπος επανέλαβε τη θέση του για διάλογο από μηδενική βάση, στον οποίο θα συμμετάσχουν 4 αρχιερατικά και λαϊκά μέλη, με την εξαίρεση από το σχήμα της πανελλήνιας ένωσης θεολόγων και του πανελλήνιου θεολογικού συλλόγου «Καιρός».

Η Σύνοδος θα συνεχισθεί αύριο με τι ομιλίες των μελών της Ιεράς Συνόδου, με πρώτο θέμα συζήτησης τη διδασκαλία των θρησκευτικών στα σχολεία.


Πηγή

Τα θυμάσαι τα αδέρφια σου;

Έχουμε να γράψουμε ιστορία ακόμη...