Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2013

Εδιάβασές με, Γέροντα, σαν ανοικτό βιβλίο, γιατί είχες βγάλει ανώτατο πνευματικό σχολείο.

Για το Γέροντα Παΐσιο (μέρος Β')

Το εβδομήντα και οκτώ και χίλια εννιακόσα
μες στην ψυχή μου μίλησε του Παϊσίου η γλώσσα.
Περίπου δέκα πρωινή θα 'τανε τότε η ώρα
και είναι τόσο ζωντανά σαν να τα βλέπω τώρα.
Ο Γέροντας μου 'πε πολλά και χαροποίησέ με
σαν να κρατούσε μηχανή και φωτογράφιζέ με.
Όχι απ' έξω μα βαθειά διάβαζε την ψυχή μου
κι ένοιωθα πως γαλήνευα κι έφευγε η ταραχή μου.

Επάνω στην βουνοπλαγιά στο μυρωμένο τόπο 
Γέροντα σε συνάντησα και σε 'βαλα σε κόπο.
Σου ζήτησα βοήθεια σου 'πα τους λογισμούς μου
μες στην καρδιά μου σε 'βαλα κι έδιωξες τους εχθρούς μου.
Εδιάβασές με Γέροντα σαν ανοικτό βιβλίο 
γιατί είχες βγάλει ανώτατο πνευματικό σχολείο.
Ήταν σοφός ο Γέροντας μεγάλος ψυχολόγος
και κατά την περίπτωση φερνόταν κι αναλόγως.
Τους λογισμούς τού εξέθεσα με κάθε λεπτομέρεια
κοράκοι ήσανε κι εγώ τσ' είχα για περιστέρια.
Ο Γέρων τσοι ξεθρόνιασε απ' της καρδιάς το βάθος
και γίνηκέ μου Σιλωάμ τ' Άγιον όρος Άθως.
Και τα πουλιά χαρήκανε και κάμαν πανηγύρι 
κι απ' τον γκρεμό στην θάλασσα επέσανε οι χοίροι.
Δεν γράφω την συνέχεια εδώ θα σταματήσω
μ' ό,τι 'λεγε ο Γέροντας το θέμα μου θα κλείσω.
Λίγα από τα λόγια του εδώ θα παραθέσω 
σε στίχους μετατρέπω τα ελπίζω να μπορέσω.

Έλεγε ο Γέροντας 

Ποτέ να μην επιθυμείς πράματα που 'ναι ξένα
νοικοκυριό δεν γίνεται με χρήματα κλεμμένα.
Ταπείνωση χρειάζεται κανείς για να προκόψει
η Υπερηφάνεια είναι γυμνό μαχαίρι να σε κόψει
κι υπακοή ειν' αρετή κι αν δεν την αποκτήσεις
δεν πρόκειται πνευματικά τίποτα να κερδίσεις.
Να μελετάτε τις γραφές έλεγε κάθε μέρα
έστω και λίγο αργά - αργά να πάτε παραπέρα.
Να μελετάτε τις γραφές μα πιο πολύ την Νέα
που εφόδια δίνει στον πιστό ν' αγωνιστεί γενναία.

Για τους λογισμούς

Ποτέ μην εμπιστεύεστε σε ό,τι σας λέει ο νους σας 
για να μην κινδυνεύσετε διώξτε τους λογισμούς σας.
Τους λογισμούς με προσευχή πάντα να ερευνάτε
ο πονηρός την προσευχή πολύ τηνε φοβάται.
Δεν είναι πάντοτε κακοί όλοι οι λογισμοί μας
άλλοτε είναι φιλικοί κι άλλες φορές εχθροί μας.
Διάκριση χρειάζεται να τους ξεκαθαρίσεις 
να τρέξεις σε Πνευματικό, μόνος σου μην τολμήσεις.
Καλύτερα να αφήσομε πίσω το θέλημά μας 
γιατί θα κινδυνεύσομε ανε βρεθεί μπροστά μας.
Ταπείνωση χρειάζεται και όχι υπεροψία
και να μην έχομε ποτέ για άλλους καχυποψία.

Έλεγε ο Γέροντας

Σήματα στέλνει ο Θεός αλλά για να τα πιάσεις 
να 'χεις το δέκτη σου ανοικτό την επαφή μην χάσεις.
Για να συντονιστείς σωστά να πιάσεις το κανάλι
μόνος σου είναι δύσκολο μα υπάρχουνε δασκάλοι.
Καλό πομπό έχει ο Θεός και καθαρό 'ν' το σήμα
και αν δεν το πιάσει ο δέχτης σου είναι ντροπή και κρίμα.
Αν δε συντονιστείς σωστά παράσιτα θα μπούνε
στο δέκτη σου προβλήματα να σου δημιουργούνε.

Από το βιβλίο του Αντωνίου Σαριδάκη "Σταυρός και Ανάσταση"
Επιμέλεια Έκτακτο Παράρτημα
Μέρος Πρώτο ΕΔΩ


yiorgosthalassis.blogspot.com
σχόλιο Γ.Θ : Ο κ. Αντώνιος Σαριδάκης είναι συγγενής του μακαριστού Πατέρα Ευμένιου Σαριδάκη.

Τα θυμάσαι τα αδέρφια σου;

Έχουμε να γράψουμε ιστορία ακόμη...