Το εξελιγμένο αμφίβιο «κρυφό» όπλο της Ρωσίας
Γ. Μοτσάκος Ειδικός σε Θέματα Άμυνας
Τρομερά σχέδια που παραπέμπουν σε σενάρια ολικής σύγκρουσης μεταξύ παγκόσμιων δυνάμεων ετοιμάζονται πυρετωδώς από Ρωσία και ΗΠΑ, με αμφίβιο στόλο Εκρανοπλάνων υψηλής ταχύτητας εφοδιασμένων με πυραύλους για την πρώτη, και μοίρες αεροσκαφών μεταξύ των οποίων και F-35 με όπλο-λέιζερ για τις δεύτερες.
Το ρωσικό γενικό επιτελείο ανακοίνωσε τα σχέδια για την δημιουργία αμφίβιου στόλου Εκρανοπλάνων υψηλής ταχύτητας σε φόρουμ στην Αγία Πετρούπολη. Τα σχέδια αφορούν τη δημιουργία μιας ολόκληρης σειράς παρόμοιων συστημάτων με σκοπό να κινούνται σε απομακρυσμένες περιοχές του Βορρά, ενώ ανεπίσημα θα υπάρχει στρατιωτική έκδοση που θα είναι εξοπλισμένη με πυραύλους αποτελώντας ένα νέο τύπο σκάφους στην θάλασσα.
Οι ειδικοί του κρατικού τεχνικού πανεπιστημίου Bauman της Μόσχας εργάζονται πυρετωδώς για τη δημιουργία αμφίβιων οχημάτων υψηλής ταχύτητας (ICA).
Το μοντέλο ενός από αυτά τα συστήματα παρουσιάστηκε στην Αγία Πετρούπολη στο πλαίσιο του φόρουμ «Η Αρκτική – το έδαφος του διαλόγου».
Σύμφωνα με τους Ρώσους ειδικούς, αυτός ο τύπος των Εκρανοπλάνων δεν έχει παγκόσμιο ανάλογο. Είναι σε θέση να κινείται στην επιφάνεια της θάλασσας, ξεπερνώντας εμπόδια μέχρι 15 μέτρα ύψος, καθώς και στον αέρα σε υψόμετρο μέχρι 150 μέτρα. Η ταχύτητα κίνησης αυτού του πραγματικά περίεργου οχήματος μπορεί να φτάνει τα 300 km/h.
Στο φόρουμ παρουσιάστηκε ένα μοντέλο Εκρανοπλάνου VSA-500 σε κλίμακα 1:25.
«Αυτό είναι ένα ιπτάμενο αμφίβιο σκάφος. Σε αυτό, έχουμε την δυνατότητα πτήσης σε κάποιο ύψος από την επιφάνεια. Τα σχέδια μας είναι σαφώς αυτά. Πρόκειται για ένα αμφίβιο όχημα, το οποίο είναι ικανό να κινείται στις σκληρές συνθήκες του Βορρά», δήλωσε ο Ντμίτρι Κομισάροφ, επικεφαλής του τμήματος ειδικού επιστημονικού και κέντρου κατασκευής κινητήρων του τεχνικού πανεπιστημίου Bauman, σε συνέντευξη στην ιστοσελίδα PolitEkspert.
Μηχανικοί του γνωστού ρωσικού ινστιτούτου Zhukovsky δοκιμάζουν ήδη το μοντέλο ενός ελπιδοφόρου τέτοιου οχήματος, το οποίο θα μπορεί να μεταφέρει μεγάλα φορτία σε διηπειρωτικό εύρος. Αυτό αναφέρεται στην ιστοσελίδα της εταιρείας. Υποτίθεται ότι το νέο Εκρανοπλάνο θα έχει χωρητικότητα 500 τόνους και θα μπορεί να μεταφέρει φορτίο σε διηπειρωτική απόσταση 6000 χλμ.
Χαρακτηριστικά του Εκρανοπλάνου:
Μέγιστη διάταξη ωφέλιμου φορτίου 7 τόνοι. Εύρος πτήσης με φορτίο μέχρι 3500 χλμ. Θα διαθέτει κινητήρες αεριοστροβίλων, τροποποιημένους για χρήση τόσο του παραδοσιακού καυσίμου όσο και αερίου. Ταυτόχρονα, κάθε τέτοιο αμφίβιο όχημα θα δύναται να αντέξει τις θερμοκρασίες από 65 έως + 40 βαθμούς κελσίου.
Η χωρητικότητα του ανέρχεται σε περίπου 300 τόνους. Επιπλέον, σχεδιάζεται η δημιουργία ενός μοντέλου οκτώ τόνων χωρητικότητας περίπου 60-80 επιβατών.
«Αυτό θα είναι ένα είδος ειδικού σκάφους που θα βοηθήσει στη σύνδεση των οικισμών μεταξύ τους και θα αυξήσει την μεταφορά των πολιτών ακόμη και στις δυσμενέστερες συνθήκες μεταφοράς», εξηγεί η πηγή.
Τα σχέδια περιλαμβάνουν μια ολόκληρη σειρά από τέτοια αεροσκάφη από 300 τόνους τα οποία θα είναι τα μοναδικά «ταξί της Αρκτικής». Όλα αυτά δημιουργούνται με βάση το όχημα «Burevestnik-24», το οποίο βρίσκεται ήδη σε δοκιμαστική λειτουργία και τα έχει καταφέρει καλά.
«Οι ανεπτυγμένες σειρές τύπου ICA μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για τη δημιουργία ενός αμφίβιου στόλου υψηλών ταχυτήτων στη Ρωσία και να κάνουν την εμφάνιση μιας νέας βιομηχανίας Εκρανοπλάνων», δηλώνουν οι σχεδιαστές.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, ο Ρώσος ναύαρχος Νικολάι Εβμέντοφ, Διοικητής του Βόρειου Στόλου, επέστησε την προσοχή στο μοντέλο που παρουσιάστηκε, για τις ανάγκες του ρωσικού ναυτικού το οποίο όπως δείχνουν τα πράγματα θα εφοδιαστεί με κάτι εντελώς νέο σε σχέση με τα υπάρχοντα οπλικά συστήματα.
Γ. Μοτσάκος Ειδικός σε Θέματα Άμυνας
Τρομερά σχέδια που παραπέμπουν σε σενάρια ολικής σύγκρουσης μεταξύ παγκόσμιων δυνάμεων ετοιμάζονται πυρετωδώς από Ρωσία και ΗΠΑ, με αμφίβιο στόλο Εκρανοπλάνων υψηλής ταχύτητας εφοδιασμένων με πυραύλους για την πρώτη, και μοίρες αεροσκαφών μεταξύ των οποίων και F-35 με όπλο-λέιζερ για τις δεύτερες.
Το ρωσικό γενικό επιτελείο ανακοίνωσε τα σχέδια για την δημιουργία αμφίβιου στόλου Εκρανοπλάνων υψηλής ταχύτητας σε φόρουμ στην Αγία Πετρούπολη. Τα σχέδια αφορούν τη δημιουργία μιας ολόκληρης σειράς παρόμοιων συστημάτων με σκοπό να κινούνται σε απομακρυσμένες περιοχές του Βορρά, ενώ ανεπίσημα θα υπάρχει στρατιωτική έκδοση που θα είναι εξοπλισμένη με πυραύλους αποτελώντας ένα νέο τύπο σκάφους στην θάλασσα.
Οι ειδικοί του κρατικού τεχνικού πανεπιστημίου Bauman της Μόσχας εργάζονται πυρετωδώς για τη δημιουργία αμφίβιων οχημάτων υψηλής ταχύτητας (ICA).
Το μοντέλο ενός από αυτά τα συστήματα παρουσιάστηκε στην Αγία Πετρούπολη στο πλαίσιο του φόρουμ «Η Αρκτική – το έδαφος του διαλόγου».
Σύμφωνα με τους Ρώσους ειδικούς, αυτός ο τύπος των Εκρανοπλάνων δεν έχει παγκόσμιο ανάλογο. Είναι σε θέση να κινείται στην επιφάνεια της θάλασσας, ξεπερνώντας εμπόδια μέχρι 15 μέτρα ύψος, καθώς και στον αέρα σε υψόμετρο μέχρι 150 μέτρα. Η ταχύτητα κίνησης αυτού του πραγματικά περίεργου οχήματος μπορεί να φτάνει τα 300 km/h.
Στο φόρουμ παρουσιάστηκε ένα μοντέλο Εκρανοπλάνου VSA-500 σε κλίμακα 1:25.
«Αυτό είναι ένα ιπτάμενο αμφίβιο σκάφος. Σε αυτό, έχουμε την δυνατότητα πτήσης σε κάποιο ύψος από την επιφάνεια. Τα σχέδια μας είναι σαφώς αυτά. Πρόκειται για ένα αμφίβιο όχημα, το οποίο είναι ικανό να κινείται στις σκληρές συνθήκες του Βορρά», δήλωσε ο Ντμίτρι Κομισάροφ, επικεφαλής του τμήματος ειδικού επιστημονικού και κέντρου κατασκευής κινητήρων του τεχνικού πανεπιστημίου Bauman, σε συνέντευξη στην ιστοσελίδα PolitEkspert.
Μηχανικοί του γνωστού ρωσικού ινστιτούτου Zhukovsky δοκιμάζουν ήδη το μοντέλο ενός ελπιδοφόρου τέτοιου οχήματος, το οποίο θα μπορεί να μεταφέρει μεγάλα φορτία σε διηπειρωτικό εύρος. Αυτό αναφέρεται στην ιστοσελίδα της εταιρείας. Υποτίθεται ότι το νέο Εκρανοπλάνο θα έχει χωρητικότητα 500 τόνους και θα μπορεί να μεταφέρει φορτίο σε διηπειρωτική απόσταση 6000 χλμ.
Χαρακτηριστικά του Εκρανοπλάνου:
Μέγιστη διάταξη ωφέλιμου φορτίου 7 τόνοι. Εύρος πτήσης με φορτίο μέχρι 3500 χλμ. Θα διαθέτει κινητήρες αεριοστροβίλων, τροποποιημένους για χρήση τόσο του παραδοσιακού καυσίμου όσο και αερίου. Ταυτόχρονα, κάθε τέτοιο αμφίβιο όχημα θα δύναται να αντέξει τις θερμοκρασίες από 65 έως + 40 βαθμούς κελσίου.
Η χωρητικότητα του ανέρχεται σε περίπου 300 τόνους. Επιπλέον, σχεδιάζεται η δημιουργία ενός μοντέλου οκτώ τόνων χωρητικότητας περίπου 60-80 επιβατών.
«Αυτό θα είναι ένα είδος ειδικού σκάφους που θα βοηθήσει στη σύνδεση των οικισμών μεταξύ τους και θα αυξήσει την μεταφορά των πολιτών ακόμη και στις δυσμενέστερες συνθήκες μεταφοράς», εξηγεί η πηγή.
Τα σχέδια περιλαμβάνουν μια ολόκληρη σειρά από τέτοια αεροσκάφη από 300 τόνους τα οποία θα είναι τα μοναδικά «ταξί της Αρκτικής». Όλα αυτά δημιουργούνται με βάση το όχημα «Burevestnik-24», το οποίο βρίσκεται ήδη σε δοκιμαστική λειτουργία και τα έχει καταφέρει καλά.
«Οι ανεπτυγμένες σειρές τύπου ICA μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για τη δημιουργία ενός αμφίβιου στόλου υψηλών ταχυτήτων στη Ρωσία και να κάνουν την εμφάνιση μιας νέας βιομηχανίας Εκρανοπλάνων», δηλώνουν οι σχεδιαστές.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, ο Ρώσος ναύαρχος Νικολάι Εβμέντοφ, Διοικητής του Βόρειου Στόλου, επέστησε την προσοχή στο μοντέλο που παρουσιάστηκε, για τις ανάγκες του ρωσικού ναυτικού το οποίο όπως δείχνουν τα πράγματα θα εφοδιαστεί με κάτι εντελώς νέο σε σχέση με τα υπάρχοντα οπλικά συστήματα.