Ωστόσο, θα πρέπει πρώτα να κάνει μια διαδρομή 4.630 χιλιομέτρων στη Θάλασσα του Μπάρεντς στη βόρεια Ρωσία.
"Το πλήρωμα του ηλεκτρικού υποβρύχιου ντίζελ Rostov on Don, που παραδόθηκε στο ρωσικό Ναυτικό από τα Admiralty Shipyards,έχει αρχίσει την προετοιμασία για το πέρασμα από τη ζώνη της Βαλτικής Θάλασσας στη Θάλασσα του Μπάρεντς" ειπε ο Captain Igor Dygalo από το Υπουργείο Άμυνας.
Πριν το υποβρύχιο ξεκινήσει εργασίες δοκιμής του, πρέπει να ταξιδέψει περίπου 2.500 ναυτικά μίλια (4.630 χιλιόμετρα) από την Αγία Πετρούπολη στη Θάλασσα του Μπάρεντς στη βόρεια Ρωσία. Μετά την ολοκλήρωση όλων των προγραμματισμένων δοκιμών, το υποβρύχιο θα μετεγκατασταθεί στο μελλοντικό μόνιμο τόπο της υπηρεσίας στο λιμάνι Νοβοροσίσκ στη Μαύρη Θάλασσα. Είναι το δεύτερο υποβρύχιο από τα έξι προγραμματισμένα για το στόλο της Μαύρης Θάλασσας μέχρι το τέλος του 2016.
Γνωστό ως «Βελτιωμένη Kilo» (Improved Kilo) υπό το κωδικό όνομα του ΝΑΤΟ,το Rostov on Don είναι το πρώτο μοντέλο των υποβρυχίων τρίτης γενιάς της κατηγορίας Varshavyanka (Πρόγραμμα 636). Οι stealth δυνατότητες του υπο ντίζελ-ηλεκτρικές μηχανές υποβρυχιου,πιστεύεται ότι είναι το πιο ήσυχο στον κόσμο. Διαθέτει επίσης ένα εκτεταμένο φάσμα μάχης, και το σχετικά μικρό μέγεθός του, βοηθά να ελιχθεί σε ρηχά νερά.
Το υποβρύχιο φέρει τορπίλες 533 χιλιοστών και οκτώ εδάφους-αέρος βλήματα, εκτός από ένα νέο τύπο πυραυλικής επίθεσης Caliber.Η χωρητικότητά του είναι 4.000 τόνοι.Η υποβρύχια ταχύτητα του φτάνει τους 40 κόμβους (37 χιλιόμετρα ανά ώρα), και η μέγιστη κατάδυσή του είναι 300 μέτρα.Το πλήρωμά του αποτελείται από 52 άτομα και μπορεί να εκπληρώσει το καθήκον του αυτόνομα για 45 ημέρες.
Το ΝΑΤΟ έχει καλέσει αυτόν τον τύπο υποβρυχίου μια "μαύρη τρύπα" για την ικανότητά του να παραμείνει απαρατήρητο.
Το νέο υποβρύχιο, μαζί με άλλα σκάφη από το Πρόγραμμα 636,προορίζεται κυρίως για αντι-επιφανείας και ανθυποβρυχιακού τύπου αποστολές σε σχετικά ρηχά νερά. Μπορεί να χτυπήσει στόχους επιφανείας, υποβρύχια, και της ενδοχώρας. Τα υποβρύχια κλάσης Varshavyanka θα επιφορτιστούν με περιπολίες των θαλάσσιων συνόρων της Ρωσίας και την προστασία της Μαύρης Θάλασσας στις παράκτιες περιοχές.
Η κατασκευή του άρχισε το Νοέμβριο του 2011 στα ναυπηγεία Admiralty Shipyards στην Αγία Πετρούπολη, και ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2014. Πήρε το όνομά του από την πόλη του Rostov-on-Don στη νότια Ρωσία.
πηγή