Τα ρωσικά αναγνωριστικά επιθετικά ελικόπτερα Ka-52 κυριαρχούν στον ουρανό στη ζώνη της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης, χρησιμοποιώντας διάφορα πυρομαχικά για την καταστροφή ουκρανικών στόχων.
Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας έδωσε στη δημοσιότητα video που δείχνουν ελικόπτερα Ka-52 να επιτίθενται σε ουκρανικές θέσεις το βράδυ.
Στην πορεία της επιχείρησης οι πιλότοι χρησιμοποίησαν κατευθυνόμενους και μη κατευθυνόμενους πυραύλους σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος.
Ως αποτέλεσμα, οι ουκρανικές θέσεις και ο στρατιωτικός εξοπλισμός καταστράφηκαν πλήρως από τα ακριβή χτυπήματα.
Το επιθετικό ελικόπτερο Ka-52, γνωστό και ως Alligator (Αλιγάτορας), είναι σχεδιασμένο για αναγνώριση πεδίου μάχης και συντονισμό αεροπορικών επιδρομών.
Ωστόσο, αυτό το ελικόπτερο είναι επίσης ικανό να διαλύει οχυρωμένες θέσεις και να καταστρέψει εχθρικά άρματα μάχης με διατρητικά βλήματα.
Δέος στη Βρετανία για τα επιθετικά ελικόπτερα Ka -52‼️🇷🇺🚁Under cover of night: Ka-52 attack helicopters destroy AFU strongholds and armoured vehicles.
— Maimunka News (@MaimunkaNews) November 10, 2023
Helicopter pilots operated at extremely low altitudes and deployed guided missiles and rockets. As a result of accurate strikes, all targets were destroyed. #Russian #Russia pic.twitter.com/dCIOPleFjI
Τη συντριπτική υπεροχή των Ρώσων στο πεδίο της στρατιωτικής επιχείρησης στην Ουκρανία, παραδέχονται και με τον πλέον επίσημο τρόπο οι Βρετανοί, προαιώνιοι εχθροί της Μόσχας.
Η Ρωσία επικρατεί στην Ουκρανία, κυρίως με την ανάπτυξη επιθετικών ελικοπτέρων οπλισμένων με πυραύλους μεγαλύτερου βεληνεκούς, ενισχύοντας έτσι την αποτελεσματικότητά τους έναντι επίγειων στόχων.
Σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου, η Ρωσία έχει ενισχύσει σημαντικά τις δυνατότητές της στα επιθετικά ελικόπτερα από την έναρξη της αποτυχημένης ουκρανικής αντεπίθεσης στις 4 Ιουνίου 2023.
«Στη διαρκή σύγκρουση μεταξύ αεροπορικών μέτρων και αντιμέτρων, η Ρωσία πιθανότατα έχει το πλεονέκτημα στη νότια Ουκρανία, ειδικά με τα επιθετικά ελικόπτερα που χρησιμοποιούν πυραύλους μεγαλύτερου βεληνεκούς εναντίον χερσαίων στόχων», αναφέρει το υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η ανάπτυξη επιθετικών ελικοπτέρων αποτελεί ιδιαίτερα σημαντική και αυξημένη απειλή για τους Ουκρανούς, ιδιαίτερα σε περιοχές όπου λαμβάνει χώρα η κίνηση τεθωρακισμένων.
Το Kamov Ka-52 Alligator είναι ένα επιθετικό ελικόπτερο που επιχειρεί κοντά στην πρώτη γραμμή και χρησιμοποιείται εκτενώς σε αποστολές υποστήριξης των ρωσικών στρατευμάτων.
Το ρωσικό Ka-52 Alligator ή αλλιώς ο «μεγαλύτερος δολοφόνος των τανκς» επέδειξε απαράμιλλη αποτελεσματικότητα στην εξουδετέρωση των ουκρανικών αρμάτων μάχης επί του πεδίου.
Βέβαια το Ka-52 δεν είναι το μόνο ρωσικό επιθετικό ελικόπτερο που συμμετέχει στην απόκρουση της ουκρανικής αντεπίθεσης και στη συνέχεια στην εκδήλωση της ρωσικής απάντησης.
Άλλα ελικόπτερα, όπως το Mi-24 Hind και το Mi-28N, και το Mi-28NM Havoc, έχουν αναλάβει δράση.
Μια αξιοσημείωτη αύξηση της χρήσης επιθετικών ελικοπτέρων υποδηλώνει την ενίσχυση των προσπαθειών για την πλήρη συντριβή των ουκρανικών αρμάτων μάχης.
Αυτά τα ελικόπτερα έχουν μεταφερθεί από άλλες περιοχές για να παρέχουν υποστήριξη στη συνεχιζόμενη σύγκρουση.
Επιπλέον, η απουσία ουκρανικών αντιαεροπορικών κινητών συστημάτων SHORAD που αναπτύσσονται προς τα εμπρός έχει δημιουργήσει μια «νεκρή ζώνη» όπου το Ka-52 μπορεί να επιχειρεί με μεγαλύτερη ασφάλεια.
Το γραφείο σχεδιασμού Kamov
Το γραφείο σχεδιασμού Kamov, φημισμένο για την τεχνογνωσία του στα ναυτικά ελικόπτερα, έχει ενσωματώσει με επιτυχία διαμορφώσεις ομοαξονικού κύριου ρότορα στον θαλάσσιο στόλο του και στα Ka-50/52 που επιχειρούν στην στεριά.
Αυτά τα ελικόπτερα προσφέρουν αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά επιβίωσης, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος διάσωσης πληρώματος, το οποίο ενισχύει την επιχειρησιακή τους αποτελεσματικότητα σε δύσκολα περιβάλλοντα.
Το ελικόπτερο Ka-52 δεν είναι εξοπλισμένο με συμβατικά καθίσματα εκτίναξης.
Αντίθετα, χρησιμοποιεί ένα σύστημα εξαγωγής πληρώματος με διαφορετικό μηχανισμό για την απομάκρυνση του πληρώματος από το πιλοτήριο.
Σε αυτό το σύστημα, χρησιμοποιούνται εκρηκτικά μπουλόνια για την εκτόξευση των πτερυγίων του κύριου ρότορα, ακολουθούμενη από την εκτίναξη του γυαλιού του θόλου του πιλοτηρίου.
Στη συνέχεια, τα καθίσματα αποσύρονται από το πιλοτήριο και ένα αλεξίπτωτο βοηθάει στην ασφαλή κάθοδο.
Το σύστημα απομάκρυνσης του πληρώματος στο ελικόπτερο Ka-52 έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί αποτελεσματικά σε ένα ευρύ φάσμα ταχυτήτων, από σταθερές θέσεις έως ταχύτητες έως 189 κόμβους και σε διάφορα ύψη, συμπεριλαμβανομένου του εδάφους.
Επομένως, μπορεί εύλογα να εξαχθεί το συμπέρασμα ότι εάν το πλήρωμα πετούσε με άλλο μοντέλο ελικοπτέρου, οι πιθανότητές του να επιστρέψουν με ασφάλεια στη βάση τους θα είχαν μειωθεί σημαντικά
www.bankingnews.gr