Σύμφωνα με αναφορές στις αρχές του 2018 ότι ο αμυντικός τομέας της Κίνας είχε σημειώσει σημαντική πρόοδο στην ανάπτυξη των κινητήρων WS-15 για το μαχητικό πέμπτης γενιάς J-20 της αεροπορίας του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (PLA), το κρατικό δίκτυο μέσων ενημέρωσης Global Times ανέφερε την επιτυχημένη ανάπτυξη νέων κινητήρων για το δεύτερο αεροσκάφος του PLA, το Shenyang J-31.
Αν και το J-20 αναπτύχθηκε από την αρχή ως ένα κορυφαίο μαχητικό πέμπτης γενιάς – κατά τα πρότυπα του αμερικανικού F-22 Raptor και του ρωσικού Su-57, ο ρόλος του J-31 παραμένει λιγότερο σαφής. Η πλατφόρμα, σύμφωνα με πληροφορίες, αναπτύσσεται με ιδιωτική χρηματοδότηση και δεν υπάρχουν επιβεβαιωμένες εντολές ή σχέδια για την εισαγωγή της πλατφόρμας σε οποιονδήποτε από τους κλάδους του PLA.
Σε αντίθεση με το J-20, το νέο αεροσκάφος είναι σε χαμηλότερη κλίμακα βάρους, παρόμοια με εκείνη του αμερικανικού F-35A, αν και είναι βαρύτερο από το αντίστοιχο των ΗΠΑ και κάνει χρήση μονού και όχι διπλού κινητήρα. Οι κινητήρες που τροφοδοτούν το J-31 δε θα είναι πιθανότατα τόσο ισχυροί όσο οι WS-15 του J-20, δεδομένου του μικρότερου μεγέθους του νέου αεροσκάφους, αλλά θα έχουν ιδανικά χαμηλότερες απαιτήσεις συντήρησης, όπως συμβαίνει με τα ελαφρύτερα αεροσκάφη.
Η ανάπτυξη των κινητήρων για το J-31 αποτελούν παγκόσμια πρωτοπορία καθώς δεν υπάρχει κάτι ανάλογο σε άλλη χώρα. Ανάλογα με το ρόλο του νέου μαχητικού, ενδέχεται το Shenyang να εξετάσει την ενσωμάτωση τεχνολογιών διεύθυνσης ώσης στις μηχανές. Ο νέος κινητήρας για το J-31 έχει αναπτυχθεί από μια ομάδα 193 σχεδιαστών και έχει αποδώσει καλά στις πρώτες δοκιμές.
Δεν έχει εξακριβωθεί ακόμη ποιοι τύποι κινητήρων χρησιμοποιήθηκαν πάντως εικάζεται ότι ήταν παράγωγα των ρωσικών RD-33 – ενδεχομένως ο RD-33MK που είναι σχεδιασμένος για να τροφοδοτεί το MiG-35 ή ο RD-93 που κατασκευάζεται στην Κίνα με σκοπό την εξαγωγή στο Πακιστάν και την ενσωμάτωσή του στο μονοκινητήριο μαχητικό JF-17.
Ενώ αυτοί οι κινητήρες δίνουν στον MiG-35 μία από τις υψηλότερες αναλογίες ώσης / βάρους και τα καλύτερα ποσοστά ανόδου και επιτάχυνσης στον κόσμο, το πολύ μεγαλύτερο βάρος του J-31 τους καθιστά ανεπαρκείς για να δώσουν στο αεροσκάφος υψηλή απόδοση πτήσης.
Τελικά, ο ρόλος του J-31, όπως και ο κινητήρας, παραμένει αβέβαιος. Είναι πιθανό το J-31 να διατίθεται αποκλειστικά για εξαγωγή ή το αεροσκάφος να χρησιμοποιείται για τη δοκιμή τεχνολογιών και πρότζεκτ νέας γενιάς και να μην μπει ποτέ σε σειριακή παραγωγή.
Πηγή: MilitaryWatch
Αν και το J-20 αναπτύχθηκε από την αρχή ως ένα κορυφαίο μαχητικό πέμπτης γενιάς – κατά τα πρότυπα του αμερικανικού F-22 Raptor και του ρωσικού Su-57, ο ρόλος του J-31 παραμένει λιγότερο σαφής. Η πλατφόρμα, σύμφωνα με πληροφορίες, αναπτύσσεται με ιδιωτική χρηματοδότηση και δεν υπάρχουν επιβεβαιωμένες εντολές ή σχέδια για την εισαγωγή της πλατφόρμας σε οποιονδήποτε από τους κλάδους του PLA.
Σε αντίθεση με το J-20, το νέο αεροσκάφος είναι σε χαμηλότερη κλίμακα βάρους, παρόμοια με εκείνη του αμερικανικού F-35A, αν και είναι βαρύτερο από το αντίστοιχο των ΗΠΑ και κάνει χρήση μονού και όχι διπλού κινητήρα. Οι κινητήρες που τροφοδοτούν το J-31 δε θα είναι πιθανότατα τόσο ισχυροί όσο οι WS-15 του J-20, δεδομένου του μικρότερου μεγέθους του νέου αεροσκάφους, αλλά θα έχουν ιδανικά χαμηλότερες απαιτήσεις συντήρησης, όπως συμβαίνει με τα ελαφρύτερα αεροσκάφη.
Η ανάπτυξη των κινητήρων για το J-31 αποτελούν παγκόσμια πρωτοπορία καθώς δεν υπάρχει κάτι ανάλογο σε άλλη χώρα. Ανάλογα με το ρόλο του νέου μαχητικού, ενδέχεται το Shenyang να εξετάσει την ενσωμάτωση τεχνολογιών διεύθυνσης ώσης στις μηχανές. Ο νέος κινητήρας για το J-31 έχει αναπτυχθεί από μια ομάδα 193 σχεδιαστών και έχει αποδώσει καλά στις πρώτες δοκιμές.
Δεν έχει εξακριβωθεί ακόμη ποιοι τύποι κινητήρων χρησιμοποιήθηκαν πάντως εικάζεται ότι ήταν παράγωγα των ρωσικών RD-33 – ενδεχομένως ο RD-33MK που είναι σχεδιασμένος για να τροφοδοτεί το MiG-35 ή ο RD-93 που κατασκευάζεται στην Κίνα με σκοπό την εξαγωγή στο Πακιστάν και την ενσωμάτωσή του στο μονοκινητήριο μαχητικό JF-17.
Ενώ αυτοί οι κινητήρες δίνουν στον MiG-35 μία από τις υψηλότερες αναλογίες ώσης / βάρους και τα καλύτερα ποσοστά ανόδου και επιτάχυνσης στον κόσμο, το πολύ μεγαλύτερο βάρος του J-31 τους καθιστά ανεπαρκείς για να δώσουν στο αεροσκάφος υψηλή απόδοση πτήσης.
Τελικά, ο ρόλος του J-31, όπως και ο κινητήρας, παραμένει αβέβαιος. Είναι πιθανό το J-31 να διατίθεται αποκλειστικά για εξαγωγή ή το αεροσκάφος να χρησιμοποιείται για τη δοκιμή τεχνολογιών και πρότζεκτ νέας γενιάς και να μην μπει ποτέ σε σειριακή παραγωγή.
Πηγή: MilitaryWatch