“Δεν θα αλλάξει η μειοψηφούσα γνώμη της αθρησκείας την Ορθόδοξη πίστη μας. Δεν είμεθα αρνητικοί στη βελτίωση τής ύλης των Θρησκευτικών. Όχι όμως να αλλάζει ο χαρακτήρας τού μαθήματος επειδή μερικοί ενοχλούνται από την ιδέα, ότι τα παιδιά στο Σχολείο θα διδαχθούν το Ευαγγέλιο και το εκκλησιαστικό ήθος” αναφέρει μεταξύ άλλων σε συνεντευξή του στo Διμηνιαίο Περιοδικό της Λαμίας «ΠΙΛΟΤΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ» ο Αντιπρόεδρος της ΔΙΣ, Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Νικόλαος.
Το Νοέμβριο του τρέχοντος έτους ο κ. Νκόλαος συμπληρώνει 21 χρόνια ως Μητροπολίτης Φθιώτιδος.
Συγκεκριμένα ερωτώμενος για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών στο σχολείο τόνισε:
“Τα θρησκευτικά πρέπει να παραμείνουν ως βασικό μάθημα στα Σχολεία μας, όπως προβλέπει το ισχύον Σύνταγμα και όπως επιβάλλεται για την χριστιανική διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Εάν μερικοί έπαυσαν να είναι Χριστιανοί ή δεν επιθυμούν να είναι Χριστιανοί, είναι δικό τους θέμα. Δεν θα αλλάξει η μειοψηφούσα γνώμη της αθρησκείας την Ορθόδοξη πίστη μας. Δεν είμεθα αρνητικοί στη βελτίωση τής ύλης των Θρησκευτικών. Όχι όμως να αλλάζει ο χαρακτήρας τού μαθήματος επειδή μερικοί ενοχλούνται από την ιδέα, ότι τα παιδιά στο Σχολείο θα διδαχθούν το Ευαγγέλιο και το εκκλησιαστικό ήθος. Εφ΄όσον ισχύει το Σύνταγμα, ισχύουν όλα τα άρθρα του. Εάν ο λαός μας τρελαθεί και αρνηθεί κάθε σχέση με την πίστη του, ψηφίζοντας και διαλέγοντας την αθεΐα, τότε βλέπουμε. Μέχρι τότε θα βαδίζουμε την πεπατημένη οδό.”
Κατόπιν η συζήτηση περιεστράφη στη σχέση Εκκλησίας και πολιτικής.
“Η Εκκλησία έχει πολιτικό λόγο, γιατί ζει μέσα στην κοινωνία. Δεν πρέπει όμως να ασχολείται με την πολιτική. Όπως έλεγε ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Σεραφείμ «ούτε συμπολιτεύεται, ούτε αντιπολιτεύεται».” τόνισε ο κ. Νικόλαος και συνέχισε: “Οι σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας ορίζονται από το Σύνταγμα και τον Καταστατικό Χάρτη με τον καλύτερο τρόπο. Εάν και οι δύο πλευρές τηρούν τις προβλεπόμενες και οριζόμενες θέσεις, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Βασιλεύει η εκατέρωθεν εμπιστοσύνη και η μία πλευρά στηρίζει την άλλη. Εάν υπάρξουν επεμβάσεις τής Πολιτείας ή υπερβάσεις τής Εκκλησίας, τότε δημιουργούνται προβλήματα. Τον τελευταίο καιρό ορισμένα στελέχη τού κυβερνώντος κόμματος υπερβαίνουν τα όρια και για μικροπολιτική κατανάλωση και δημιουργία εντυπώσεων επεμβαίνουν εις τα της Εκκλησίας και δημιουργούν αναστάτωση των μελών Της.”
Διευκρινίζει πάντως επιχειρώντας να διατηρήσει τις ισορροπίες πως “Ευτυχώς, που η γενική γραμμή τής Κυβερνήσεως δεν αμφισβητεί τη διατήρηση των διακριτών ρόλων, ειδάλλως θα είχαμε στην Ελλάδα κοινωνική αναταραχή με απρόβλεπτες συνέπειες για την ειρήνη τής κοινωνίας.
Στην Ελλάδα τα πράγματα δεν είναι εύκολα για τους αποδομητές του Ελληνορθοδόξου οικοδομήματος. Υπάρχει μια ζωντανή Εκκλησία, που εμπνέει τον λαό και ένας λαός, που αγαπά και εμπιστεύεται την Εκκλησία του”.
Μιλώντας για το διαδίκτυο και την δυναμική του είπε:
“Το διαδίκτυο είναι μεγάλο επίτευγμα. Από τη χρήση του εξαρτάται η ωφέλεια ή η ζημία. Είναι άβυσσος γνώσεων, αλλά και λάκκος δυσοσμίας. Ως προς την ενημέρωση είναι ένα μέσο ταχύτατο και πολυδιάστατο, που διαδίδει και εξαπλώνει την είδηση εν ριπή οφθαλμού”
Για τη σχέση των νέων με την Εκκλησία σχολίασε πως δεν πρέπει να ταυτίζουν την ζωή της Εκκλησίας με πρόσωπα. Συγκεκριμένα είπε:
“Οι σημερινοί νέοι είναι οι καλύτεροι όλων των εποχών. Μη βλέπετε τις ακραίες περιπτώσεις των παιδιών, που εμφανίζονται αντιδραστικά και αρνητικά προς την μέχρι σήμερα συμπεριφορά της κοινωνίας. Τα περισσότερα παιδιά είναι σκεπτόμενα, δεν εκφράζονται, παλεύουν με την συνείδησή τους και θέτουν τα πάντα στην κρίση τους. Παρ΄ότι η δημαγωγική πίεση σε βάρος τους είναι αφόρητη, εν τούτοις στα παιδιά τής Ελλάδος υπάρχουν ακόμα αντισώματα. Ως προς τη νεολαία της Φθιώτιδος είναι ικανοποιημένος για τα φρονήματά της, τη συμπεριφορά της και την εν γένει στάση της απέναντι στη σύγχρονη κατάσταση. Εκείνο, που χρειάζονται σήμερα οι νέοι άνθρωποι, είναι η ειλικρίνεια των μεγαλυτέρων, ο καθαρός λόγος των πολιτικών και η θυσιαστική αγάπη της Εκκλησίας.
Αγανακτούν για τη διαφθορά, που διαπιστώνουν διάχυτη στην κοινωνία. Δεν αντέχουν την υποκρισία και την ψευτιά. Αναζητούν έναν κόσμο γνήσιο και καθαρό. Όλοι μας έχουμε ευθύνη να ανοίξουμε ένα δρόμο για το μέλλον της νεολαίας μας.
Μερικά παιδιά είναι προκατειλημμένα ως προς τις αρχές τής Εκκλησίας. Τα συμβουλεύω να μη παρασύρονται από τους διαβολείς και τούς ψιθυριστές. Να ερευνούν πρώτα και μετά να καταλήγουν στα συμπεράσματά τους. Η Εκκλησία είναι Αγία και Άμωμος. Μη ταυτίζουν την Εκκλησία με τους ανθρώπους Της. Να δοκιμάσουν τη ζωή Της και μετά θα ιδούν τη διαφορά της σημερινής χαώδους κοινωνίας με το γαλήνιο λιμάνι τής Εκκλησίας’.
Επιπλέον σχολίασε το θέμα του γάμου και της νέας μόδας με σύμφωνα συμβίωσης κλπ. λέγοντας πως “μας ήλθαν από την εσπερία όλα τα παράξενα και ανώμαλα”!
“Ο θεσμός του Γάμου και της Οικογένειας περνά μεγάλη κρίση. Μας ήλθαν από την εσπερία όλα τα παράξενα και ανώμαλα, που δυστυχώς ανέτρεψαν τις μέχρι σήμερα απόψεις πολλών για το Μυστήριο του Γάμου και τον ιερό θεσμό της οικογένειας. Τα αποτελέσματα αυτής της αλλοτριώσεως τα βλέπετε και τα ζείτε. Πολλοί αδελφοί μας έχουν μπει σε μεγάλες περιπέτειες γιατί θέλησαν να αποτινάξουν τον παραδοσιακό τρόπο ζωής και να ζήσουν όπως διδάσκονται στην τηλεόραση και όπως οι θιασώτες της νέας εποχής τα προβάλλουν. Προσπαθούν οι νομοθέτες να δώσουν επικάλυμμα νομιμότητος στα αφύσικα και ανήθικα και αντί να εξομαλυνθούν τα πράγματα, τα μπλέκουν περισσότερο και εισάγουν τους ανθρώπους σε αδιέξοδους λαβυρίνθους. Γάμος χωρίς γνησία αγάπη, που είναι έτοιμη για θυσίες, δεν υπάρχει και δεν διατηρείται. Μέσα σ΄αυτή την κατρακύλα τού Γάμου ευτυχώς, πού υπάρχουν και σοβαρές οικογένειες νέων παιδιών, που προσπαθούν να οικοδομήσουν την οικογένειά τους σε γερά θεμέλια. Όσο ξεχειλίζει η διαφθορά, τόσο θα αυξάνονται τα ζευγάρια, που θα αναζητούν τον ασφαλή και γνήσιο δρόμο τού Γάμου.” επισήμανε.
Το Νοέμβριο του τρέχοντος έτους ο κ. Νκόλαος συμπληρώνει 21 χρόνια ως Μητροπολίτης Φθιώτιδος.
Συγκεκριμένα ερωτώμενος για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών στο σχολείο τόνισε:
“Τα θρησκευτικά πρέπει να παραμείνουν ως βασικό μάθημα στα Σχολεία μας, όπως προβλέπει το ισχύον Σύνταγμα και όπως επιβάλλεται για την χριστιανική διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Εάν μερικοί έπαυσαν να είναι Χριστιανοί ή δεν επιθυμούν να είναι Χριστιανοί, είναι δικό τους θέμα. Δεν θα αλλάξει η μειοψηφούσα γνώμη της αθρησκείας την Ορθόδοξη πίστη μας. Δεν είμεθα αρνητικοί στη βελτίωση τής ύλης των Θρησκευτικών. Όχι όμως να αλλάζει ο χαρακτήρας τού μαθήματος επειδή μερικοί ενοχλούνται από την ιδέα, ότι τα παιδιά στο Σχολείο θα διδαχθούν το Ευαγγέλιο και το εκκλησιαστικό ήθος. Εφ΄όσον ισχύει το Σύνταγμα, ισχύουν όλα τα άρθρα του. Εάν ο λαός μας τρελαθεί και αρνηθεί κάθε σχέση με την πίστη του, ψηφίζοντας και διαλέγοντας την αθεΐα, τότε βλέπουμε. Μέχρι τότε θα βαδίζουμε την πεπατημένη οδό.”
Κατόπιν η συζήτηση περιεστράφη στη σχέση Εκκλησίας και πολιτικής.
“Η Εκκλησία έχει πολιτικό λόγο, γιατί ζει μέσα στην κοινωνία. Δεν πρέπει όμως να ασχολείται με την πολιτική. Όπως έλεγε ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Σεραφείμ «ούτε συμπολιτεύεται, ούτε αντιπολιτεύεται».” τόνισε ο κ. Νικόλαος και συνέχισε: “Οι σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας ορίζονται από το Σύνταγμα και τον Καταστατικό Χάρτη με τον καλύτερο τρόπο. Εάν και οι δύο πλευρές τηρούν τις προβλεπόμενες και οριζόμενες θέσεις, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Βασιλεύει η εκατέρωθεν εμπιστοσύνη και η μία πλευρά στηρίζει την άλλη. Εάν υπάρξουν επεμβάσεις τής Πολιτείας ή υπερβάσεις τής Εκκλησίας, τότε δημιουργούνται προβλήματα. Τον τελευταίο καιρό ορισμένα στελέχη τού κυβερνώντος κόμματος υπερβαίνουν τα όρια και για μικροπολιτική κατανάλωση και δημιουργία εντυπώσεων επεμβαίνουν εις τα της Εκκλησίας και δημιουργούν αναστάτωση των μελών Της.”
Διευκρινίζει πάντως επιχειρώντας να διατηρήσει τις ισορροπίες πως “Ευτυχώς, που η γενική γραμμή τής Κυβερνήσεως δεν αμφισβητεί τη διατήρηση των διακριτών ρόλων, ειδάλλως θα είχαμε στην Ελλάδα κοινωνική αναταραχή με απρόβλεπτες συνέπειες για την ειρήνη τής κοινωνίας.
Στην Ελλάδα τα πράγματα δεν είναι εύκολα για τους αποδομητές του Ελληνορθοδόξου οικοδομήματος. Υπάρχει μια ζωντανή Εκκλησία, που εμπνέει τον λαό και ένας λαός, που αγαπά και εμπιστεύεται την Εκκλησία του”.
Μιλώντας για το διαδίκτυο και την δυναμική του είπε:
“Το διαδίκτυο είναι μεγάλο επίτευγμα. Από τη χρήση του εξαρτάται η ωφέλεια ή η ζημία. Είναι άβυσσος γνώσεων, αλλά και λάκκος δυσοσμίας. Ως προς την ενημέρωση είναι ένα μέσο ταχύτατο και πολυδιάστατο, που διαδίδει και εξαπλώνει την είδηση εν ριπή οφθαλμού”
Για τη σχέση των νέων με την Εκκλησία σχολίασε πως δεν πρέπει να ταυτίζουν την ζωή της Εκκλησίας με πρόσωπα. Συγκεκριμένα είπε:
“Οι σημερινοί νέοι είναι οι καλύτεροι όλων των εποχών. Μη βλέπετε τις ακραίες περιπτώσεις των παιδιών, που εμφανίζονται αντιδραστικά και αρνητικά προς την μέχρι σήμερα συμπεριφορά της κοινωνίας. Τα περισσότερα παιδιά είναι σκεπτόμενα, δεν εκφράζονται, παλεύουν με την συνείδησή τους και θέτουν τα πάντα στην κρίση τους. Παρ΄ότι η δημαγωγική πίεση σε βάρος τους είναι αφόρητη, εν τούτοις στα παιδιά τής Ελλάδος υπάρχουν ακόμα αντισώματα. Ως προς τη νεολαία της Φθιώτιδος είναι ικανοποιημένος για τα φρονήματά της, τη συμπεριφορά της και την εν γένει στάση της απέναντι στη σύγχρονη κατάσταση. Εκείνο, που χρειάζονται σήμερα οι νέοι άνθρωποι, είναι η ειλικρίνεια των μεγαλυτέρων, ο καθαρός λόγος των πολιτικών και η θυσιαστική αγάπη της Εκκλησίας.
Αγανακτούν για τη διαφθορά, που διαπιστώνουν διάχυτη στην κοινωνία. Δεν αντέχουν την υποκρισία και την ψευτιά. Αναζητούν έναν κόσμο γνήσιο και καθαρό. Όλοι μας έχουμε ευθύνη να ανοίξουμε ένα δρόμο για το μέλλον της νεολαίας μας.
Μερικά παιδιά είναι προκατειλημμένα ως προς τις αρχές τής Εκκλησίας. Τα συμβουλεύω να μη παρασύρονται από τους διαβολείς και τούς ψιθυριστές. Να ερευνούν πρώτα και μετά να καταλήγουν στα συμπεράσματά τους. Η Εκκλησία είναι Αγία και Άμωμος. Μη ταυτίζουν την Εκκλησία με τους ανθρώπους Της. Να δοκιμάσουν τη ζωή Της και μετά θα ιδούν τη διαφορά της σημερινής χαώδους κοινωνίας με το γαλήνιο λιμάνι τής Εκκλησίας’.
Επιπλέον σχολίασε το θέμα του γάμου και της νέας μόδας με σύμφωνα συμβίωσης κλπ. λέγοντας πως “μας ήλθαν από την εσπερία όλα τα παράξενα και ανώμαλα”!
“Ο θεσμός του Γάμου και της Οικογένειας περνά μεγάλη κρίση. Μας ήλθαν από την εσπερία όλα τα παράξενα και ανώμαλα, που δυστυχώς ανέτρεψαν τις μέχρι σήμερα απόψεις πολλών για το Μυστήριο του Γάμου και τον ιερό θεσμό της οικογένειας. Τα αποτελέσματα αυτής της αλλοτριώσεως τα βλέπετε και τα ζείτε. Πολλοί αδελφοί μας έχουν μπει σε μεγάλες περιπέτειες γιατί θέλησαν να αποτινάξουν τον παραδοσιακό τρόπο ζωής και να ζήσουν όπως διδάσκονται στην τηλεόραση και όπως οι θιασώτες της νέας εποχής τα προβάλλουν. Προσπαθούν οι νομοθέτες να δώσουν επικάλυμμα νομιμότητος στα αφύσικα και ανήθικα και αντί να εξομαλυνθούν τα πράγματα, τα μπλέκουν περισσότερο και εισάγουν τους ανθρώπους σε αδιέξοδους λαβυρίνθους. Γάμος χωρίς γνησία αγάπη, που είναι έτοιμη για θυσίες, δεν υπάρχει και δεν διατηρείται. Μέσα σ΄αυτή την κατρακύλα τού Γάμου ευτυχώς, πού υπάρχουν και σοβαρές οικογένειες νέων παιδιών, που προσπαθούν να οικοδομήσουν την οικογένειά τους σε γερά θεμέλια. Όσο ξεχειλίζει η διαφθορά, τόσο θα αυξάνονται τα ζευγάρια, που θα αναζητούν τον ασφαλή και γνήσιο δρόμο τού Γάμου.” επισήμανε.