Toυ Βασίλη Καπούλα
Όλα τα βλέμματα στρέφονται πλέον στην Κίνα καθώς όπως εκτιμούν ειδικοί η πρώτη σύγκρουση δεν θα είναι μεταξύ ΗΠΑ-Ρωσίας αλλά μεταξύ Πεκίνου και Ουάσινγκτον.
Η Κίνα μόλις παρέλαβε το «Χριστουγεννιάτικο δώρο» από την Μόσχα όπως τόνισαν ανώτεροι αξιωματούχοι της χώρας, τα 4 Su-35S, και ανέπτυξε την ομάδα μάχης του κινεζικού αεροπλανοφόρου Liaoning στη Νότια Σινική Θάλασσα! Συνεχώς μεταδίδονται εικόνες και βίντεο από τις ασκήσεις με πραγματικά πυρά που πραγματοποιεί το κινεζικό αεροπλανοφόρο. Ταυτόχρονα το Πεκίνο έχει επιδοθεί σε μία ξέφρενη κούρσα εξοπλισμών χωρίς προηγούμενο!
Χαρακτηριστικό είναι ότι το γεγονός αυτό έρχεται μετά την αιχμαλωσία του Αμερικανικού drone από την Κίνα και τις κινήσεις Ν.Τραμπ ο οποίος είχε τηλεφωνήσει στην πρόεδρο της Ταϊβάν Τσάι Ινγκ-γουέν κάτι που κανείς Αμερικανός πρόεδρος δεν είχε ξανακάνει από το 1979 όταν ο Τζίμι Κάρτερ υιοθέτησε την πολιτική της «μιας Κίνας».
Η ομάδα μάχης πέρασε νότια της Ταϊβάν. Συνολικά συνοδεύουν το αεροπλανοφόρο πέντε πολεμικά πλοία και άγνωστος αριθμός υποβρυχίων.
Τα πλοία πέρασαν 90 νμ νότια από τη Ταβιάν μέσω του Καναλιού Bashi μεταξύ Ταϊβάν και Φιλιππίνων όπου σήμανε συναγερμός.
Την Κυριακή η Ιαπωνία ανέφερε ότι παρατήρησε έξι Κινεζικά πολεμικά πλοία μαζί με το Liaoning μέσω του περάσματος Miyako και Okinawa.
Στα βίντεο που δόθηκαν στη δημοσιότητα ήταν γραμμένη η φράση «Shoot it» δηλαδή «χτυπήστε το». Αυτή τη λέξη είχε γραμμένη στο κράνος του ο κινέζος πιλότος του μαχητικού J-15 που αποτελεί τη κινεζική έκδοση του Su-33 και αναπτύχθηκε με βάση το J-11 που είναι αντίγραφο του Su-27 με κινεζικά ηλεκτρονικά και όπλα.
Τα πλάνα είναι από άσκηση του κινεζικού ναυτικού από το αεροπλανοφόρο L-16 Liaoning (το πρώην Varyag) που είναι το μοναδικό αεροπλανοφόρο της Κίνας και αδερφό πλοίο του ρωσικού Κουζνέτσοφ.
Το σκάφος είναι πλήρους εκτοπίσματος 67.500 τόνων μέγιστο μήκος 304μ, έχει 8 ατμοστρόβιλους και μέγιστη ταχύτητα 32 κόμβων ενώ φέρει 24 Shenyang J-15, 6 Changhe Z-18F (ASW), 4 Changhe Z-18J και 2 Z-9C
Τα μαχητικά εκτέλεσαν και την πρώτη βολή του πυραύλου κατά πλοίων YJ-83K που έχει εμβέλεια 250χλμ και βάρος κεφαλής 185χλμ ενώ φέρει νέο ενεργό ερευνητή ραντάρ και θεωρείται ιδιαίτερα επίφοβο λόγω των τερματικών του ελιγμών.
Το σημαντικό με την άσκηση είναι ότι ήταν η πρώτη του κινεζικού
ναυτικού με επίκεντρο το αεροπλανοφόρο στα πλαίσια δημιουργίας battle
group στα αμερικανικά πρότυπα και ως αρχική εκπαίδευση του ναυτικού της
χώρας που αναμένει ακόμα 2 αεροπλανοφόρα που ναυπηγούνται αυτή τη στιγμή
στην Κίνα.
Κατά την διάρκεια των βολών του κινεζικού αεροπλανοφόρου Liaoning εκτελέστηκαν πυρά και από τα μέσα αυτοπροστασίας του σκάφους που αφορούν τα μικρής εμβέλειας HHQ-10/ FL-3000N SAM και H/PJ-11 CIWS από τα οποία φέρει 3 μονάδες από το κάθε είδους που αλληλοσυμπληρώνονται.
Το πρώτο σύστημα είναι το κινεζικό αντίστοιχο του συστήματος RAM και αποτελείται από 18πλο εκτοξευτή βολής πυραύλων ΤΥ-90 διαμέτρου 0,12μ και μήκους 2μ.
Το σύστημα που λαμβάνει δεδομένα βολής από ραντάρ και ηλεκτροοπτικούς αισθητήρες μπορεί να αναχαιτίζει στόχους υποηχητικούς στα 9χλμ και υπερηχητικούς στα 6χλμ ενώ οι πύραυλοι καθοδηγούνται με σύστημα RF + ImIR ή μόνο ImIR.
Το δεύτερο σύστημα είναι εξέλιξη του CIWS Type 730 που φέρει το υποκοριστικό Vulkan πλέον και έχει ως κύριο όπλο τις 11 κάνες των 30mm σε διάταξη βολής gatling με το όνομα Type 1130.
Έχει ταχυβολία μεταξύ 9-11.000β.α.λ. ενώ το σύστημα καθοδήγησης είναι διπλό με την χρήση ραντάρ TR47C διάταξης φάσης που μπορεί να εντοπίζει όπως αναφέρουν ακόμα και εισερχόμενα πυρά διαμετρήματος 30mm και διαχειρίζεται τους στόχους μέσω κεντρικού υπολογιστή που ελέγχει χειριστής είτε ανεξάρτητα είτε ενσωματωμένη στο ΚΠΜ του σκάφους.
Ο δευτερεύον αισθητήρας είναι το OFC-3 που φέρει κάμερα ημέρας, κάμερα υπερύθρων και αποστασιόμετρο λέιζερ ενώ μπορέι σε περίπτωση που το ζητήσει ο πελάτης να τοποθετηθεί θερμική κάμερα νεάς γενιάς IIR.
Το σύστημα συνολικά μπορεί να εντοπίσει στόχους RCS στο 0,1τ.μ. στα
8χλμ ενώ για στόχους RCS 10τ.μ. η απόσταση αυξάνεται στα 20χλμ ενώ
εμπλέκει τον στόχο στα 3χλμ.
Όπως αναφέραμε και στα άρθρα μας Σε δύσκολη θέση η Αμερικανική Αεροπορία: Το 5ης γενιάς μαχητικό J-20 της Κίνας σε πτήσεις δοκιμών με 4 εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου! και ΣΟΚ: Τρίτη γραμμή συναρμολόγησης για τα μαχητικά 5ης γενιάς J-20A από την Κίνα – 500 μαχητικά θέλει εδώ και τώρα! (βίντεο) προχωρά με γρήγορους ρυθμούς η βελτίωση και η ενσωμάτωση επιχειρησιακών χαρακτηριστικών στα μαχητικά 5ης γενιάς της Κίνας τύπου stealth J-20 καθώς εθεάθησαν να εκτελούν πτήσεις δοκιμών με 4 εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου για την αύξηση της εμβέλειας των 1200 λίτρων η κάθε μια στα πρότυπα του Raptor όταν εκτελεί πτήσεις μεταστάθμευσης.
Η κινεζική σχεδίαση αποδεικνύεται ώριμη και θα φέρει σε πολύ δύσκολη θέση την αμερικανική αεροπορία καθώς εκτός των νέων χαρακτηριστικών θα αποκτηθεί σε μεγάλους αριθμούς λόγω χαμηλού κόστους καθώς ενσωματώθηκαν πολλά συστήματα από υπάρχοντα αεροσκάφη όπως οι κινητήρες AL-31 που φέρουν και τα J-11.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία παραγωγής Chengdu ανέφερε ότι δημιούργησε τρίτη γραμμή συναρμολόγησης για τα μαχητικά 5ης γενιάς τύπου J-20A.
Και οι τρεις γραμμές μαζί θα παράγουν 36 μαχητικά το χρόνο δηλαδή 1 αεροσκάφος το μήνα ανά γραμμή.
Οι αρχικές απατήσεις της κινεζικής αεροπορίας είναι για 100 μαχητικά για να εξοπλιστούν 3 συντάγματα σε Ανατολή, Βορρά και Νότο ,με τελικό αριθμό τα 500 μόνο για τις κινεζικές ανάγκες για το μαχητικό που μπορεί να αναπτύσσει 1,8μαχ ταχύτητα, δυνατότητα supercruise και εσωτερική μεταφορά των όπων με ηλεκτρονικά νέας γενιάς.
Οι κινητήρες που θα απαιτηθούν είναι οι ρωσικοί AL-31F.
Από τη δεκαετία του ‘90 η Κίνα είχε προμηθευτεί 1300 για να ενσωματωθούν στα Su-27/-30/J-10/-11.
Στις τελικές φάσεις δοκιμών είναι ο εγχώριας ανάπτυξης WS-15 που θα εξοπλίσει τα J-20B.
Πηγή
Όλα τα βλέμματα στρέφονται πλέον στην Κίνα καθώς όπως εκτιμούν ειδικοί η πρώτη σύγκρουση δεν θα είναι μεταξύ ΗΠΑ-Ρωσίας αλλά μεταξύ Πεκίνου και Ουάσινγκτον.
Η Κίνα μόλις παρέλαβε το «Χριστουγεννιάτικο δώρο» από την Μόσχα όπως τόνισαν ανώτεροι αξιωματούχοι της χώρας, τα 4 Su-35S, και ανέπτυξε την ομάδα μάχης του κινεζικού αεροπλανοφόρου Liaoning στη Νότια Σινική Θάλασσα! Συνεχώς μεταδίδονται εικόνες και βίντεο από τις ασκήσεις με πραγματικά πυρά που πραγματοποιεί το κινεζικό αεροπλανοφόρο. Ταυτόχρονα το Πεκίνο έχει επιδοθεί σε μία ξέφρενη κούρσα εξοπλισμών χωρίς προηγούμενο!
Χαρακτηριστικό είναι ότι το γεγονός αυτό έρχεται μετά την αιχμαλωσία του Αμερικανικού drone από την Κίνα και τις κινήσεις Ν.Τραμπ ο οποίος είχε τηλεφωνήσει στην πρόεδρο της Ταϊβάν Τσάι Ινγκ-γουέν κάτι που κανείς Αμερικανός πρόεδρος δεν είχε ξανακάνει από το 1979 όταν ο Τζίμι Κάρτερ υιοθέτησε την πολιτική της «μιας Κίνας».
Η ομάδα μάχης πέρασε νότια της Ταϊβάν. Συνολικά συνοδεύουν το αεροπλανοφόρο πέντε πολεμικά πλοία και άγνωστος αριθμός υποβρυχίων.
Τα πλοία πέρασαν 90 νμ νότια από τη Ταβιάν μέσω του Καναλιού Bashi μεταξύ Ταϊβάν και Φιλιππίνων όπου σήμανε συναγερμός.
Την Κυριακή η Ιαπωνία ανέφερε ότι παρατήρησε έξι Κινεζικά πολεμικά πλοία μαζί με το Liaoning μέσω του περάσματος Miyako και Okinawa.
Στα βίντεο που δόθηκαν στη δημοσιότητα ήταν γραμμένη η φράση «Shoot it» δηλαδή «χτυπήστε το». Αυτή τη λέξη είχε γραμμένη στο κράνος του ο κινέζος πιλότος του μαχητικού J-15 που αποτελεί τη κινεζική έκδοση του Su-33 και αναπτύχθηκε με βάση το J-11 που είναι αντίγραφο του Su-27 με κινεζικά ηλεκτρονικά και όπλα.
Τα πλάνα είναι από άσκηση του κινεζικού ναυτικού από το αεροπλανοφόρο L-16 Liaoning (το πρώην Varyag) που είναι το μοναδικό αεροπλανοφόρο της Κίνας και αδερφό πλοίο του ρωσικού Κουζνέτσοφ.
Το σκάφος είναι πλήρους εκτοπίσματος 67.500 τόνων μέγιστο μήκος 304μ, έχει 8 ατμοστρόβιλους και μέγιστη ταχύτητα 32 κόμβων ενώ φέρει 24 Shenyang J-15, 6 Changhe Z-18F (ASW), 4 Changhe Z-18J και 2 Z-9C
Τα μαχητικά εκτέλεσαν και την πρώτη βολή του πυραύλου κατά πλοίων YJ-83K που έχει εμβέλεια 250χλμ και βάρος κεφαλής 185χλμ ενώ φέρει νέο ενεργό ερευνητή ραντάρ και θεωρείται ιδιαίτερα επίφοβο λόγω των τερματικών του ελιγμών.
Κατά την διάρκεια των βολών του κινεζικού αεροπλανοφόρου Liaoning εκτελέστηκαν πυρά και από τα μέσα αυτοπροστασίας του σκάφους που αφορούν τα μικρής εμβέλειας HHQ-10/ FL-3000N SAM και H/PJ-11 CIWS από τα οποία φέρει 3 μονάδες από το κάθε είδους που αλληλοσυμπληρώνονται.
Το πρώτο σύστημα είναι το κινεζικό αντίστοιχο του συστήματος RAM και αποτελείται από 18πλο εκτοξευτή βολής πυραύλων ΤΥ-90 διαμέτρου 0,12μ και μήκους 2μ.
Το σύστημα που λαμβάνει δεδομένα βολής από ραντάρ και ηλεκτροοπτικούς αισθητήρες μπορεί να αναχαιτίζει στόχους υποηχητικούς στα 9χλμ και υπερηχητικούς στα 6χλμ ενώ οι πύραυλοι καθοδηγούνται με σύστημα RF + ImIR ή μόνο ImIR.
Το δεύτερο σύστημα είναι εξέλιξη του CIWS Type 730 που φέρει το υποκοριστικό Vulkan πλέον και έχει ως κύριο όπλο τις 11 κάνες των 30mm σε διάταξη βολής gatling με το όνομα Type 1130.
Έχει ταχυβολία μεταξύ 9-11.000β.α.λ. ενώ το σύστημα καθοδήγησης είναι διπλό με την χρήση ραντάρ TR47C διάταξης φάσης που μπορεί να εντοπίζει όπως αναφέρουν ακόμα και εισερχόμενα πυρά διαμετρήματος 30mm και διαχειρίζεται τους στόχους μέσω κεντρικού υπολογιστή που ελέγχει χειριστής είτε ανεξάρτητα είτε ενσωματωμένη στο ΚΠΜ του σκάφους.
Ο δευτερεύον αισθητήρας είναι το OFC-3 που φέρει κάμερα ημέρας, κάμερα υπερύθρων και αποστασιόμετρο λέιζερ ενώ μπορέι σε περίπτωση που το ζητήσει ο πελάτης να τοποθετηθεί θερμική κάμερα νεάς γενιάς IIR.
Όπως αναφέραμε και στα άρθρα μας Σε δύσκολη θέση η Αμερικανική Αεροπορία: Το 5ης γενιάς μαχητικό J-20 της Κίνας σε πτήσεις δοκιμών με 4 εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου! και ΣΟΚ: Τρίτη γραμμή συναρμολόγησης για τα μαχητικά 5ης γενιάς J-20A από την Κίνα – 500 μαχητικά θέλει εδώ και τώρα! (βίντεο) προχωρά με γρήγορους ρυθμούς η βελτίωση και η ενσωμάτωση επιχειρησιακών χαρακτηριστικών στα μαχητικά 5ης γενιάς της Κίνας τύπου stealth J-20 καθώς εθεάθησαν να εκτελούν πτήσεις δοκιμών με 4 εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου για την αύξηση της εμβέλειας των 1200 λίτρων η κάθε μια στα πρότυπα του Raptor όταν εκτελεί πτήσεις μεταστάθμευσης.
Η κινεζική σχεδίαση αποδεικνύεται ώριμη και θα φέρει σε πολύ δύσκολη θέση την αμερικανική αεροπορία καθώς εκτός των νέων χαρακτηριστικών θα αποκτηθεί σε μεγάλους αριθμούς λόγω χαμηλού κόστους καθώς ενσωματώθηκαν πολλά συστήματα από υπάρχοντα αεροσκάφη όπως οι κινητήρες AL-31 που φέρουν και τα J-11.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία παραγωγής Chengdu ανέφερε ότι δημιούργησε τρίτη γραμμή συναρμολόγησης για τα μαχητικά 5ης γενιάς τύπου J-20A.
Και οι τρεις γραμμές μαζί θα παράγουν 36 μαχητικά το χρόνο δηλαδή 1 αεροσκάφος το μήνα ανά γραμμή.
Οι αρχικές απατήσεις της κινεζικής αεροπορίας είναι για 100 μαχητικά για να εξοπλιστούν 3 συντάγματα σε Ανατολή, Βορρά και Νότο ,με τελικό αριθμό τα 500 μόνο για τις κινεζικές ανάγκες για το μαχητικό που μπορεί να αναπτύσσει 1,8μαχ ταχύτητα, δυνατότητα supercruise και εσωτερική μεταφορά των όπων με ηλεκτρονικά νέας γενιάς.
Οι κινητήρες που θα απαιτηθούν είναι οι ρωσικοί AL-31F.
Από τη δεκαετία του ‘90 η Κίνα είχε προμηθευτεί 1300 για να ενσωματωθούν στα Su-27/-30/J-10/-11.
Στις τελικές φάσεις δοκιμών είναι ο εγχώριας ανάπτυξης WS-15 που θα εξοπλίσει τα J-20B.
Πηγή