Το πρώτο πρωτότυπο του
κινεζικού μαχητικού Stealth J-20 εμφανίστηκε,
για πρώτη φορά σε φωτογραφίες το 2010. Μετά από τέσσερα χρόνια υπάρχουν συνολικά έξι αεροσκάφη του τύπου. Ωστόσο φαίνεται πως το πρόγραμμα δοκιμών του αεροσκάφους έχει ολοκληρωθεί και πως η Κίνα ετοιμάζεται να ξεκινήσει την παραγωγή με διαρκώς αυξανόμενο ρυθμό.
Το συμπέρασμα αυτό εξάγεται από τη μελέτη φωτογραφικού υλικού που έχει διαρρεύσει και δείχνει ότι, από τον Μάρτιο του 2014, το πρόγραμμα έχει επιταχυνθεί. Πληροφορίες από το Πεκίνο το θέλουν να έχει, πλέον, πρώτη προτεραιότητα.
Το έκτο και τελευταίο πρωτότυπο του αεροσκάφους θα πετάξει τις πρώτες ημέρες του 2015 και με αυτό θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα δοκιμών, αν και αμερικανικές πηγές κάνουν λόγο για την κατασκευή άλλων δύο πρωτοτύπων.
Μην ξεχνάμε πως και οι ΗΠΑ κατασκεύασαν οκτώ πρωτότυπα του F-22, τα οποία χρησιμοποίησαν σε μια σειρά δοκιμών, επί οκτώ χρόνια, πριν προχωρήσουν στην κατασκευή των πρώτων 187 επιχειρησιακών μαχητικών του τύπου.
Το κύριο μαχητικό της Κινεζικής αεροπορίας, αυτή την στιγμή, είναι το J-10B, το οποίοι τέθηκε σε πλήρη παραγωγή το 2012, μετά από την κατασκευή μόλις τεσσάρων πρωτοτύπων, στο διάστημα 2008-12. Βέβαια το J-10B ομοιάζει ιδιαίτερα με δυτικά και ρωσικά πρωτότυπα και πολλοί λένε πως η ταχύτατη εξέλιξή του οφείλεται σε αντιγραφή του επιτυχημένου ευρωπαϊκού μαχητικού.
Σε κάθε περίπτωση οι Αμερικανοί υπολογίζουν πως το νέο Stealth μαχητικό J-20 θα ενταχθεί σε υπηρεσία μέχρι το 2018, γεγονός που προκαλεί έναν νέο πονοκέφαλο στην Ουάσινγκτον, καθώς θα πρέπει, εκ των πραγμάτων, να εντείνει την στρατιωτική της παρουσία στον Ειρηνικό, για να αντιμετωπίσει τη νέα απειλή.
Τα τελευταία πρωτότυπα του J-20 φέρουν αισθητήρες υπερύθρων, βελτιωμένα, κινητά ακροφύσια κινητήρων και νέα επίστρωση αντί-ανακλαστικού υλικού, ώστε να αποφεύγει τον εντοπισμό από τα ραντάρ.
Πηγή; War is boring
Mετάφραση-επιμέλεια: On Alert
για πρώτη φορά σε φωτογραφίες το 2010. Μετά από τέσσερα χρόνια υπάρχουν συνολικά έξι αεροσκάφη του τύπου. Ωστόσο φαίνεται πως το πρόγραμμα δοκιμών του αεροσκάφους έχει ολοκληρωθεί και πως η Κίνα ετοιμάζεται να ξεκινήσει την παραγωγή με διαρκώς αυξανόμενο ρυθμό.
Το συμπέρασμα αυτό εξάγεται από τη μελέτη φωτογραφικού υλικού που έχει διαρρεύσει και δείχνει ότι, από τον Μάρτιο του 2014, το πρόγραμμα έχει επιταχυνθεί. Πληροφορίες από το Πεκίνο το θέλουν να έχει, πλέον, πρώτη προτεραιότητα.
Το έκτο και τελευταίο πρωτότυπο του αεροσκάφους θα πετάξει τις πρώτες ημέρες του 2015 και με αυτό θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα δοκιμών, αν και αμερικανικές πηγές κάνουν λόγο για την κατασκευή άλλων δύο πρωτοτύπων.
Μην ξεχνάμε πως και οι ΗΠΑ κατασκεύασαν οκτώ πρωτότυπα του F-22, τα οποία χρησιμοποίησαν σε μια σειρά δοκιμών, επί οκτώ χρόνια, πριν προχωρήσουν στην κατασκευή των πρώτων 187 επιχειρησιακών μαχητικών του τύπου.
Το κύριο μαχητικό της Κινεζικής αεροπορίας, αυτή την στιγμή, είναι το J-10B, το οποίοι τέθηκε σε πλήρη παραγωγή το 2012, μετά από την κατασκευή μόλις τεσσάρων πρωτοτύπων, στο διάστημα 2008-12. Βέβαια το J-10B ομοιάζει ιδιαίτερα με δυτικά και ρωσικά πρωτότυπα και πολλοί λένε πως η ταχύτατη εξέλιξή του οφείλεται σε αντιγραφή του επιτυχημένου ευρωπαϊκού μαχητικού.
Σε κάθε περίπτωση οι Αμερικανοί υπολογίζουν πως το νέο Stealth μαχητικό J-20 θα ενταχθεί σε υπηρεσία μέχρι το 2018, γεγονός που προκαλεί έναν νέο πονοκέφαλο στην Ουάσινγκτον, καθώς θα πρέπει, εκ των πραγμάτων, να εντείνει την στρατιωτική της παρουσία στον Ειρηνικό, για να αντιμετωπίσει τη νέα απειλή.
Τα τελευταία πρωτότυπα του J-20 φέρουν αισθητήρες υπερύθρων, βελτιωμένα, κινητά ακροφύσια κινητήρων και νέα επίστρωση αντί-ανακλαστικού υλικού, ώστε να αποφεύγει τον εντοπισμό από τα ραντάρ.
Πηγή; War is boring
Mετάφραση-επιμέλεια: On Alert