Στη Ρωσία, σχεδόν ταυτόχρονα άρχισαν οι δοκιμές δύο
υπερσύγχρονων αεροσκαφών. Στη Σιβηρία από το αεροδρόμιο Ιρκούτσκ
απογειώθηκε το καταδιωκτικό...
Su-30CM, που κατασκευάστηκε με παραγγελία της Πολεμικής Αεροπορίας πάνω στη βάση του επιτυχημένου εξαγωγικού σχεδίου Su-30MKI.
Su-30CM, που κατασκευάστηκε με παραγγελία της Πολεμικής Αεροπορίας πάνω στη βάση του επιτυχημένου εξαγωγικού σχεδίου Su-30MKI.
Στην πόλη Ουλιάνοβσκ, για πρώτη φορά ανυψώθηκε στον αέρα το
Il-76MD-90A - το πρώτο IL-76 ρωσικής κατασκευής, σε μεγάλο βαθμό
εκσυγχρονισμένο σε σύγκριση με τους σοβιετικούς του προκατόχους, σύμφωνα
με την "Φωνή της Ρωσίας".
To Su-30CM καλείται να εξασφαλίσει αντάξια την μαχητική ικανότητα της Πολεμικής Αεροπορίας της Ρωσίας μέχρι την έναρξη της μαζικής παραγωγής του καταδιωκτικού πέμπτης γενιάς Τ-50, το οποίο θα αντικαταστήσει το απαρχαιωμένο πια T-10.
Στις εργασίες ανανέωσης του Στόλου των αεροσκαφών Su, μπορούμε να ξεχωρίσουμε τρία στάδια. Στο πρώτο, που είχε αρχίσει στα μέσα της πρώτης δεκαετίας του 2000, έγιναν οι επισκευές και ο εκσυγχρονισμός μερικών δεκάδων καταδιωκτικών Su-27. Τα εκσυγχρονισμένα αεροσκάφη εφοδιάστηκαν με σύγχρονα όπλα υψηλής ακρίβειας τύπου «αέρος-επιφάνειας» και τελειοποιημένους πυραύλους «αέρος-αέρος».
Το δεύτερο στάδιο ξεκίνησε το 2009, με την υπογραφή συμβάσεων για την προμήθεια νέων καταδιωκτικών αυτής της οικογένειας. Στη συνέχεια τα κατασκευασμένα Su-27CM3 και Su-30M2 στάλθηκαν στην αεροπορική βάση στο Κρίμσκ στη νότια Ρωσία.
Τώρα, στο τρίτο στάδιο, αρχίζουν οι προμήθειες πιο τέλειων αεροσκαφών της οικογένειας T-10, Su-35C και Su-30CM.
Τα καταδιωκτικά έχουν, βέβαια, πολύ μεγάλη ζήτηση, αλλά δεν είναι καθόλου μικρότερος ο ρόλος που παίζουν τα μαχητικά μεταγωγικά αεροσκάφη στην εξασφάλιση της άμυνας της χώρας. Κάτι περισσότερο. Εκτός από τις στρατιωτικές αεροπορικές εταιρείες περιμένουν υπερσύγχρονα μεταγωγικά αεροσκάφη και οι εταιρείες της Πολιτικής Αεροπορίας, που ασχολούνται με την μεταφορά φορτίων σε όλο τον κόσμο. Απ’ αυτή την άποψη, μεγάλο ενδιαφέρον προκαλεί η κατασκευή του εκσυγχρονισμένου IL-76. Σε σχέση με αυτό δημιουργείται το εξής ερώτημα: «Είναι άραγε δικαιολογημένες οι δαπάνες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για την επανέναρξη της κατασκευής αεροσκάφους που είχε σχεδιαστεί πριν από 40 χρόνια;»
Οι ειδικοί συγκλίνουν στη γνώμη ότι θα ήταν πολύ πιο λογικό το πρόγραμμα ολοκληρωτικής επισκευής και εξοπλισμού του IL-76 με τον εκσυγχρονισμένο κινητήρα D-30. Τα εξοικονομημένα δε ποσά θα μπορούσαν να επενδυθούν για την επιτάχυνση του σχεδιασμού του αεροπλάνου An-70, το οποίο ως προς τις βασικές του προδιαγραφές μοιάζει με το αμερικανικό C-17 Globemaster.
Ωστόσο, η διοίκηση της Πολεμικής Αεροπορίας και της βιομηχανίας αεροσκαφών της Ρωσίας προτίμησε την επανεκκίνηση της παραγωγής του IL-76. Κατά πόσο δικαιολογημένο είναι αυτό το βήμα; Θα το δείξει ο χρόνος.
πηγή
To Su-30CM καλείται να εξασφαλίσει αντάξια την μαχητική ικανότητα της Πολεμικής Αεροπορίας της Ρωσίας μέχρι την έναρξη της μαζικής παραγωγής του καταδιωκτικού πέμπτης γενιάς Τ-50, το οποίο θα αντικαταστήσει το απαρχαιωμένο πια T-10.
Στις εργασίες ανανέωσης του Στόλου των αεροσκαφών Su, μπορούμε να ξεχωρίσουμε τρία στάδια. Στο πρώτο, που είχε αρχίσει στα μέσα της πρώτης δεκαετίας του 2000, έγιναν οι επισκευές και ο εκσυγχρονισμός μερικών δεκάδων καταδιωκτικών Su-27. Τα εκσυγχρονισμένα αεροσκάφη εφοδιάστηκαν με σύγχρονα όπλα υψηλής ακρίβειας τύπου «αέρος-επιφάνειας» και τελειοποιημένους πυραύλους «αέρος-αέρος».
Το δεύτερο στάδιο ξεκίνησε το 2009, με την υπογραφή συμβάσεων για την προμήθεια νέων καταδιωκτικών αυτής της οικογένειας. Στη συνέχεια τα κατασκευασμένα Su-27CM3 και Su-30M2 στάλθηκαν στην αεροπορική βάση στο Κρίμσκ στη νότια Ρωσία.
Τώρα, στο τρίτο στάδιο, αρχίζουν οι προμήθειες πιο τέλειων αεροσκαφών της οικογένειας T-10, Su-35C και Su-30CM.
Τα καταδιωκτικά έχουν, βέβαια, πολύ μεγάλη ζήτηση, αλλά δεν είναι καθόλου μικρότερος ο ρόλος που παίζουν τα μαχητικά μεταγωγικά αεροσκάφη στην εξασφάλιση της άμυνας της χώρας. Κάτι περισσότερο. Εκτός από τις στρατιωτικές αεροπορικές εταιρείες περιμένουν υπερσύγχρονα μεταγωγικά αεροσκάφη και οι εταιρείες της Πολιτικής Αεροπορίας, που ασχολούνται με την μεταφορά φορτίων σε όλο τον κόσμο. Απ’ αυτή την άποψη, μεγάλο ενδιαφέρον προκαλεί η κατασκευή του εκσυγχρονισμένου IL-76. Σε σχέση με αυτό δημιουργείται το εξής ερώτημα: «Είναι άραγε δικαιολογημένες οι δαπάνες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για την επανέναρξη της κατασκευής αεροσκάφους που είχε σχεδιαστεί πριν από 40 χρόνια;»
Οι ειδικοί συγκλίνουν στη γνώμη ότι θα ήταν πολύ πιο λογικό το πρόγραμμα ολοκληρωτικής επισκευής και εξοπλισμού του IL-76 με τον εκσυγχρονισμένο κινητήρα D-30. Τα εξοικονομημένα δε ποσά θα μπορούσαν να επενδυθούν για την επιτάχυνση του σχεδιασμού του αεροπλάνου An-70, το οποίο ως προς τις βασικές του προδιαγραφές μοιάζει με το αμερικανικό C-17 Globemaster.
Ωστόσο, η διοίκηση της Πολεμικής Αεροπορίας και της βιομηχανίας αεροσκαφών της Ρωσίας προτίμησε την επανεκκίνηση της παραγωγής του IL-76. Κατά πόσο δικαιολογημένο είναι αυτό το βήμα; Θα το δείξει ο χρόνος.
πηγή