Από «Μαμά Μπαμπάς και Παιδιά»
Ο πολιτικός και ακαδημαϊκός χώρος έχουν υποστεί, δυστυχώς, εκτεταμένη αλλοτρίωση. Γονείς, σας προτρέπουμε να υποστηρίξτε τα δικαιώματά σας, να καθορίστε τα πλαίσια της σχολικής διδασκαλίας και να απαιτήσετε διαφάνεια των προγραμμάτων σπουδών για χάρη των παιδιών σας, με βάση τις ακόλουθες προτάσεις μας.
Προ ημερών, 02/02/23, στα πλαίσια της «επιμόρφωσης» του Δημοσίου Τομέα στάλθηκε εγκύκλιος του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης-Ε.Κ.Δ.Δ.Α με τίτλο: «Διασφάλιση της ισότητας και των δικαιωμάτων των ατόμων της κοινότητας ΛΟΑTΚΙ+ στη δημόσια διοίκηση». Εκεί αναφέρεται πως «το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης (ΙΝ.ΕΠ.) του ΕΚΔΔΑ, στο πλαίσιο ανάδειξης και στήριξης των δημόσιων πολιτικών που άπτονται θεμάτων Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Κοινωνικής Πολιτικής, διοργανώνει επιμορφωτικά προγράμματα, που απευθύνονται, μεταξύ άλλων και σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Σκοπός των προγραμμάτων φέρεται να είναι η ευαισθητοποίηση των εργαζόμενων στα θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας, έκφρασης και χαρακτηριστικών φύλου με στόχο την διάδοση των καλών πρακτικών,(σημ. δεν διευκρινίζεται ποιες θεωρούνται καλές πρακτικές και πώς θα διαδοθούν), την προστασία των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων κατά την επαφή τους με δημόσιες υπηρεσίες και την ενίσχυση της έννοιας της συμπερίληψης». Αυτή η πρωτοβουλία οργανώνεται στα πλαίσια εφαρμογής της περίφημης κυβερνητικής απόφασης που ελήφθη προ διετίας με στόχο να εντάξει τις ΛΟΑΤΚΙ επιλογές στο δημόσιο βίο της χώρας.(1)
Είναι γνωστό πως οι θεωρίες του φύλου και της σεξουαλικότητας έχουν εισχωρήσει στα σχολεία. Με βάση την ανωτέρω ανακοίνωση που αφορά την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την ήδη εισαχθείσα σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, ακόμη και παιδιά δημοτικού όχι μόνο θα εκτεθούν αλλά και θα ενθαρρυνθούν σε ιδέες που αμφισβητούν την ταυτότητα φύλου.
Παρά τον σκεπτικισμό πολλών εκπαιδευτικών και γονέων φαίνεται πως οι υπεύθυνοι στα υπουργεία είδαν πολύ σοβαρά την αποστολή τους να προωθούν τη ριζοσπαστική θεωρία του φύλου. Νηπιαγωγεία φιλοξενούν εορταστικές τρανς εκδηλώσεις, εκπαιδευτικοί μετεκπαιδεύονται για να «διδάξουν», ΜΚΟ εισβάλλουν στο σχολικό χώρο προβάλλοντας τις ΛΟΑΤΚΙ θέσεις. Και όλα αυτά χωρίς δυνατότητα αντίρρησης καθώς ο επιστημονικός αντίλογος έχει ποινικοποιηθεί ως θεραπεία μεταστροφής,(2) ο εκκλησιαστικός λόγος έχει φιμωθεί με κυβερνητικές αποφάσεις (3), και οι γονείς στο όνομα της «αγάπης» πρέπει να αποποιηθούν τις ευθύνες τους (4).
Βεβαίως η εμπειρία άλλων κρατών δείχνει πως αυτές οι συμπεριφορές είναι υψηλού κινδύνου καθώς συνοδεύονται συχνά από κατάθλιψη, αυτοκτονία και οδηγούν τα παιδιά στις ψυχοδραστικές ουσίες.(5) Είναι απορίας άξιο λοιπόν γιατί θα έπρεπε να επιβεβαιώνονται πάση θυσία και να μην δίνεται η εναλλακτική δυνατότητα να αλλάξει ένα παιδί που δεν έχει παγιώσει ακόμη αυτή την συμπεριφορά.
Δάσκαλοι και διευθυντές καλούνται να μην ενημερώνουν για τις νέες σεξουαλικές συμπεριφορές του μαθητή, να «επιβεβαιώσουν» τη διεκδικούμενη ταυτότητα φύλου. Στην περίπτωση που οι γονείς έχουν προβληματισμό για κάποια σεξουαλική επιλογή του παιδιού, προτρέπονται (με χρήση πολύ επιπόλαιων επιχειρημάτων) να επισκεφτούν οι ίδιοι ψυχίατρο!!! για να αποδεχθούν τη κατάσταση και να μην διερευνήσουν πιθανά ψυχολογικά προβλήματα του παιδιού.(6)
Εάν οι γονείς έχουν αντιρρήσεις για τα θέματα που διδάσκονται δεν τους δίνεται λόγος, γιατί οι δάσκαλοι που τώρα ανακάλυψαν την ιδεολογία του φύλου είναι οι «ειδικοί» ενώ οι γονείς αμόρφωτοι.(6)Οι γονείς υπάρχουν μόνο για να πληρώνουν το λογαριασμό στα ιδιαίτερα….. Οφείλουν να αποδεχθούν τη σεξουαλική διδασκαλία όπως αποδέχονται τα Μαθηματικά ή τα Αρχαία. Προφανώς εάν τα Μαθηματικά και τα Αρχαία αρχίσουν να διδάσκονται με «ιδιαίτερους τρόπους» τότε οι γονείς και για αυτά θα έχουν αντιρρήσεις.
Το παράδειγμα της κλινικής Tavistock στο Ηνωμένο Βασίλειο, που κατέστρεψε παιδιά «αλλάζοντάς τους φύλο» ενώ έπασχαν ψυχολογικά,(7) και πρόσφατα της Washington University Transgender Center του St. Louis Children’s Hospital στις ΗΠΑ που ακολούθησε την ίδια τακτική σε συνεργασία με τα τοπικά σχολεία,(8) δείχνουν πού οδηγεί η επιπολαιότητα της εκπαιδευτικής-ιατρικής συμπαιγνίας σε τέτοια θέματα. Στην κακοποίηση των παιδιών. Με παραπλάνηση των γονέων.
Δυστυχώς οι ενημερώσεις για τις αποτυχίες της εν λόγω αντιμετώπισης λογοκρίνονται και κρύβονται(9) ενώ η προπαγάνδα πιάνει τόπο, ώστε όλο και περισσότεροι φτάνουν να προσδιορίζονται ως ΛΟΑΤΚΙ, δηλαδή όλο και περισσότεροι μπαίνουν σε μια κατάσταση ψυχικής και σωματικής σύγχυσης.(10)
Συνεπώς για να επιτύχει η «διάδοση των καλών πρακτικών» της εγκυκλίου, μεταξύ των άλλων πρακτικών, οι γονείς μπαίνουν στην άκρη. Ή εκβιάζονται: «Τί προτιμάτε; ένα ζωντανό “γιο” ή μια “νεκρή κόρη”»; Η επιλογή της οικογένειας να εναρμονιστεί το βιολογικό με το ψυχολογικό φύλο του παιδιού δε προβλέπεται.
Αν οι γονείς θέλουν να δώσουν στα παιδιά τους τη σεξουαλική αγωγή που τα συμφέρει, ας κινηθούν έγκαιρα καταρχήν σε όσα εμπίπτουν στη δική τους αρμοδιότητα. Να εξασφαλίσουν στο σπίτι καλή επικοινωνία, συζήτηση, πληροφόρηση, ανεκτικότητα αλλά και σαφήνεια στις θέσεις τους. Να λειτουργούν οι ίδιοι σωστά ως προς το φύλο τους. Να εξασφαλίσουν στα παιδιά καλές παρέες και το βασικότερο: να τα διδάξουν και να εφαρμόζουν το λόγο του Θεού, προκειμένου να τα σκεπάσει η χάρη Του. Όταν τα παιδιά είναι οχυρωμένα από το σπίτι έχουν πολλές ικανότητες να αντιστέκονται στο παραλογισμό που τους προσφέρεται καθημερινά.
Τί θα γίνει όμως με σχολικό ζήτημα;
Πολλοί
γονείς δεν έχουν ξεκαθαρισμένες απόψεις για τις υποχρεώσεις, τα
δικαιώματα και τις σχολικές τακτικές που θα εξασφαλίσουν τα παιδιά τους.
Για τους λόγους αυτούς παραθέτουμε κάποιες προτάσεις με βάση την
εμπειρία του εξωτερικού (11,12) αλλά και της Ελλάδος.
Αυτές φυσικά επιδέχονται προσαρμογών κατά την κρίση των γονέων.
Προτείνουμε καταρχήν στους γονείς, να κάνουν γνωστό στους εκπαιδευτικούς πως ενδιαφέρονται και υποχρεούνται να γνωρίζουν για τη συμπεριφορά των παιδιών τους και η ενημέρωση είναι μέρος των γονεϊκών τους δικαιωμάτων. Οι εκπαιδευτικοί να ενημερώνουν τους γονείς για οποιαδήποτε μεταβολή παρατηρούν στην υγεία και τη γενικότερη συμπεριφορά του παιδιού τους. Να μην αποκρύπτουν από τους γονείς σημαντικές πληροφορίες (π.χ μαθαίνουν πως το παιδί θα καταφύγει σε άμβλωση, ή παρακολουθεί πορνογραφικό υλικό από το κινητό του).
Οι εκπαιδευτικοί δεν θα χρησιμοποιούν την εμπιστοσύνη που έχουν τα παιδιά προς αυτούς για να τα κατευθύνουν σε συμπεριφορές για τις οποίες η οικογένεια και μεγάλο μέρος της επιστημονικής κοινότητας έχει επιφυλάξεις, είτε μέσα στη τάξη, είτε σε προσωπικές συζητήσεις. Επίσης δεν θα χρησιμοποιούν την εκπαιδευτική τους «αυθεντία» για να προτρέψουν τους γονείς να ανεχθούν στα παιδιά οποιαδήποτε «συμπεριφορά φύλου».
Οι εκπαιδευτικοί να προσφωνούν το παιδί με το όνομα και το φύλο που αναγράφεται στο ληξιαρχείο με το οποίο έχει κάνει την εγγραφή και ο γονέας να δηλώνει ενυπόγραφα πως αυτός θα είναι ο τρόπος επικοινωνίας του εκπαιδευτικού με το παιδί του.
Οι γονείς να είναι επιφυλακτικοί όταν ζητείται από τα παιδιά μέσα στο σχολικό ωράριο η συμμετοχή σε «στατιστικές» που γίνονται στο όνομα της ψυχικής τους υγείας οι οποίες όμως παραχωρούν προσωπικές πληροφορίες. «Επιστημονικοί συνεργάτες», με το πρόσχημα της ανώνυμης έρευνας λαμβάνουν πληροφορίες από τα ανυποψίαστα παιδιά. Αυτός είναι ο τρόπος για να μεθοδευτούν οι μελλοντικές πολιτικές και να οργανωθούν οι «άνωθεν» παρεμβάσεις στο συγκεκριμένο θέμα.
Σωστό είναι να καθορίζεται από την αρχή της σχολικής χρονιάς εάν θα γίνει διδασκαλία και τί θα περιλαμβάνει η ύλη σχετικά με το φύλο και τη σεξουαλικότητα. Οι γονείς θα γνωρίζουν τί θα διδαχθεί στα παιδιά και από ποιόν.
Η πρότασή μας είναι το μάθημα της Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, να αφορά στην ανατομία και τη λειτουργικότητα του γεννητικού συστήματος αποκλειστικά, δηλαδή να κινείται μέσα στα βιολογικά πλαίσια. Η ύλη θα είναι εγκεκριμένη και από τους γονείς, προκαθορισμένη και γνωστή εκ των προτέρων. Υπάρχουν καταγγελίες (ανώνυμες δυστυχώς) πως σε σχολεία η ύλη της Σεξ. Διαπαιδαγώγησης αποστέλλονταν λίγο πριν το μάθημα, για να προληφθούν οι αντιδράσεις και μετά τη διδασκαλία υπάρχουν τηλεφωνήματα στα σπίτια των μαθητών που ελέγχουν τί έμαθε ο μαθητής σήμερα… Αυτή η τακτική ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε για άλλο μάθημα. Ας σημειωθεί πως το Υπουργείο Παιδείας απέσυρε την ύλη του μαθήματος καθώς και κάθε πληροφορία για τους συνεργάτες του στο αντικείμενο αυτό από την ιστοσελίδα του, κάτι που ουδέποτε συνέβη για τα άλλα αντικείμενα διδασκαλίας.
Δεν θα γίνεται διδασκαλία περί της ανθρώπινης σεξουαλικότητας και της ταυτότητας φύλου σε μαθήματα και ώρες άλλων μη σχετικών μαθημάτων. Αυτή είναι μία από τις ύπουλες προτάσεις του υπουργείου, όπου παροτρύνεται ο διδάσκων να βρίσκει τρόπους να εντάσσει στην ύλη του «άσχετου» μαθήματός του και τη Σ.Δ, για την οποία φυσικά δεν έχει εξουσιοδότηση ούτε αρμοδιότητα να μιλά.
Οι γονείς των παιδιών θα πρέπει να παρέχουν γραπτή συγκατάθεση για τη διδασκαλία εννοιών που σχετίζονται με «επιλογές στο φύλο», δεδομένου ότι έχουν τη δυνατότητα να εξαιρέσουν τα παιδιά τους από τη διδασκαλία αυτών των θεμάτων. (ΕΣΔΑ, Πρόσθετο πρωτόκολλο 20 Μαρτίου 1952 άρθ. 2)
Να απαιτηθεί από το Υπουργείο και τα σχολεία να δημοσιεύουν στις ιστοσελίδες τους πληροφορίες σχετικά με το εκπαιδευτικό υλικό και τις δραστηριότητες που σχετίζονται με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Να γνωρίζουν οι γονείς επιπλέον τί βιβλία έχει η σχολική βιβλιοθήκη, τί ταινίες παίζονται στη τάξη, σε τί καλλιτεχνικές δραστηριότητες (πχ θεατρικές παραστάσεις) κατευθύνονται τα παιδιά. Η διαφάνεια του προγράμματος σπουδών δημιουργεί κλίμα εμπιστοσύνης και παρέχει στους γονείς τις πληροφορίες ώστε ή να επιλέξουν ή να εξαιρεθούν.
Η απαίτησή μας περιλαμβάνει επίσης και την ανάρτηση πληροφοριών σχετικά με τους φορείς που έλαβαν άδεια για να δραστηριοποιηθούν στο σχολικό περιβάλλον και για το περιεχόμενο των δράσεων που πραγματοποιούν. Κάποια από αυτά πληρώνονται από τους γονείς. Δεν μπορεί να ζητείται συγκατάθεση από τους γονείς για μία «δράση για τη διαφορετικότητα» π.χ χωρίς να δίνονται τα στοιχεία του διδάσκοντος και το περιεχόμενο της δράσης που θα διδαχθεί ένα παιδί.
Η εκπαίδευση των παιδιών δεν πρέπει να περιέχει προτάσεις lifestyle αλλά να αφορά αποκλειστικά παροχή επιστημονικών στοιχείων. Εάν η ενημέρωση θέλει να περιλάβει θέματα υπό αμφισβήτηση τότε θα δίνεται η δυνατότητα το ίδιο θέμα να παρουσιάζεται στα παιδιά και από ειδικούς με αντίθετη άποψη και για ίσο χρόνο. Να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση και οι επιστήμονες που είναι π.χ αντίθετοι στην άμβλωση, υποστηρίζουν την παραδοσιακή οικογένεια, την συμφωνία βιολογικού και ψυχολογικού φύλου κτλπ.
Είναι σαφές πως υπάρχουν σχολεία που οι ιδρυτικοί τους στόχοι αντιτίθενται σε συγκεκριμένα προγράμματα σπουδών. Η διδασκαλία αντίθετων απόψεων σημαίνει πως απαρνιούνται τον χαρακτήρα τους και τις αξίες που τα οδήγησαν στην ίδρυσή τους. Δεν είναι λογικό σχολείο με Χριστιανικό χαρακτήρα να φιλοξενεί πρόγραμμα αντίθετο με τις πεποιθήσεις του. Αυτό αντιβαίνει στις ιδρυτικές του αρχές και προσβάλλει τη συνειδητή επιλογή των γονέων για τα παιδιά τους.
Αυτές είναι ορισμένες μόνο προτάσεις. Είναι σίγουρο πως από μόνες τους δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα των σχολείων μας, που αιχμαλωτίστηκαν από το νηπιαγωγείο έως τα κορυφαία ακαδημαϊκά ιδρύματα από τους ιδεολόγους του φύλου και τους συμμάχους τους στους συλλόγους των εκπαιδευτικών και τα Υπουργεία.
Παρόλα αυτά έχουμε ευθύνη, και οφείλει η κάθε οικογένεια να δώσει αυτό που οφείλει στα παιδιά της. Να στείλουν οι γονείς ένα δυνατό μήνυμά στο σχολείο και τη Πολιτεία και το σημαντικότερο να ακούσουμε τη φωνή της παράδοσης και της πίστης μας ώστε να έχουν δύναμη και σωφροσύνη οι επιλογές μας. Θα είναι χρόνια και εντατική η προσπάθειά μας αλλά έχουμε χρέος να την κάνουμε για τα παιδιά μας και το μέλλον της κοινωνίας μας.