Πέμπτη, 22 Αυγούστου 2019

Ιστορίες τρέλας από το Ψευτορωμαίικο

Όλοι γνωρίζουμε ότι η μεγαλύτερη Ελληνική επιχείρηση, η ΔΕΗ Α.Ε. έχει τεράστια προβλήματα βιωσιμότητας και αντιμετωπίζει άμεσο κίνδυνο έλλειψης ρευστότητας. Τα προβλήματα προέρχονται, κυρίως, από την αναποτελεσματική αντιμετώπιση των κακοπληρωτών τα τελευταία χρόνια. Εάν όμως τα δει κανείς σε μακροχρόνιο ορίζοντα, η πραγματική ρίζα του κακού βρίσκεται στον μεγάλο όγκο υπεράριθμων εργαζομένων, τις ιδιαίτερα γενναιόδωρες απολαβές (ακόμη και σήμερα ο μέσος μισθός ξεπερνά τα €3.000 μεικτά), την εξαιρετικά πλουσιοπάροχη μεταχείριση των συνδικαλιστών και την παραχώρηση σε αυτούς υπερβολικών προνομίων.

Θα περίμενε λοιπόν κάποιος τα πρώτα, επείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της ελλειμματικής ρευστότητας, να εστιάσουν σε αυτά ακριβώς τα σημεία. Ώστε να επιτευχθεί διπλός στόχος: αφενός να μειωθεί η έκταση των προβλημάτων, αφετέρου να δοθεί άμεση λύση.

Αμ δε! Αυτά γίνονται σε κανονικές χώρες! Στο νότιο άκρο της Βαλκανικής, επιλέγεται σαν πρώτη λύση η διακοπή της έκπτωσης (10%) που παρέχεται στους πελάτες που πληρώνουν εγκαίρως τον λογαριασμό τους!

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, αυτή η έκπτωση είναι ένα άκρως απαράδεκτο μέτρο. Δεν νοείται επιβράβευση σε χρήστη-πελάτη, απλά επειδή τηρεί τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει. Είναι σαν να δίνονται συγχαρητήρια σε κάποιον επειδή δεν έκλεψε, ενώ μπορούσε! Πρόκειται για την απόλυτη εφαρμογή του ηθικού κινδύνου (όπως και η ανταμοιβή προς τους συνεπείς δανειολήπτες)!

Όμως, αδυνατώ να κατανοήσω την οικονομική λογική που επιβάλει σε μία επιχείρηση η οποία αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα ρευστότητας, να διακόψει την παροχή του μοναδικού κινήτρου που της εξασφαλίζει αυξημένη ρευστότητα, πριν προχωρήσει σε άλλα μέτρα πριν. Πρόκειται καθαρά για ένα εντελώς παράλογο, επιχειρηματικά μαζοχιστικό και πρακτικά αυτοκτονικό μέτρο. Πραγματικά ακατανόητο…

Εχθές στον Γαλατά Τροιζηνίας, κατέπεσε ένα ενοικιαζόμενο επιβατικό ελικόπτερο, καθώς προσπαθούσε ν’ απογειωθεί από το τοπικό ελικοδρόμιο και ενώ μετέφερε επιβάτες από τον Πόρο στην Αθήνα. Αν και είναι πάρα πολύ νωρίς για να γίνει γνωστή με κάποια βεβαιότητα η πραγματική αιτία του δυστυχήματος, οι πληροφορίες μιλούν για ατύχημα που προκλήθηκε από πρόσκρουση σε ηλεκτροφόρα καλώδια.

Δυστυχώς όμως, το σημαντικό στην περίπτωση δεν είναι ο προσδιορισμός της αιτίας του συμβάντος. Διότι το ουσιαστικό πρόβλημα είναι ήδη γνωστό σε όλους και αφήνει άναυδο κάθε λογικό παρατηρητή, όταν το ακούει για πρώτη φορά:

Το ελικοδρόμιο από το οποίο προσπαθούσε ν’ απογειωθεί το σκάφος όταν συνέβη το δυστύχημα, λειτουργεί επί πολλά χρόνια χωρίς άδεια, χωρίς την τήρηση κάποιων προδιαγραφών, δηλαδή χωρίς να υπόκειται σε κανέναν έλεγχο ή κανόνα ορθής λειτουργίας.

Σε μια ευρωπαϊκή χώρα, στον 21ο αιώνα…

Εχθές, σε μία εξαιρετικά σημαντική συνεδρίαση για την συνέχεια της (καταταλαιπωρημένης) επένδυσης στο Ελληνικό, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), αποφάσισε να άρει μια σειρά από εμπόδια για την ολοκλήρωσή του. Με κυριότερο την απάλειψη ελέγχου από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες, κάθε μελέτης στην πορεία της επένδυσης. Αυτή η απεμπλοκή του έργου από την γραφειοκρατία, αποτελεί οπωσδήποτε μια σημαντικότατη στιγμή στην πορεία υλοποίησης του έργου και σ’ εκείνην της χώρας προς την ανάκαμψη.

Παρ’ όλα αυτά, το εντυπωσιακότερο της υπόθεσης δεν είναι αυτή η απόφαση του ΚΑΣ, αλλά η ανάγκη να συνεδριάσει το Κεντρικό Συμβούλιο Νεότερων Μνημείων αμέσως μετά το ΚΑΣ, για ν’ αποχαρακτηρίσει τα αεροπλάνα της (παλιάς) Ολυμπιακής Αεροπορίας! Τα οποία είχαν παραμείνει στο πρώην αεροδρόμιο και είχαν χαρακτηριστεί σε προηγούμενο χρόνο σαν "Νεότερα Μνημεία"!

Όπως το διαβάζετε! Τα παλιά αεροπλάνα, είχαν χαρακτηριστεί "Νεότερα Μνημεία" της χώρας! Σαν να λέμε ότι το παλιό αυτοκίνητο του… παππού σας, το οποίο ήταν παρκαρισμένο/παρατημένο στο διπλανό χωράφι, είχε χαρακτηριστεί από… κάποιον "Νεότερο Μνημείο" της οικογένειας και για να μετακινηθεί στον… παλιατζή, χρειάστηκε να γίνει… δημοτικό συμβούλιο!

Ειλικρινά δυσκολεύομαι να θυμηθώ γελοιωδέστερη στιγμή του Ελληνικό κράτους…

Ζούμε σ’ ένα απέραντο και απεριόριστο χάος! Κανονικό τρελάδικο! Όχι τρελοκομείο! Τα τρελοκομεία είναι οργανωμένες νοσηλευτικές μονάδες με κάποια αρχή, μέση και τέλος! Η Ελλάδα έχει μεταβληθεί σ’ ένα τεράστιο, εγκαταλελειμμένο στην τύχη του τρελάδικο, όπου ο καθένας κάνει ότι τον βολεύει, γράφοντας όλους τους υπόλοιπους και την χώρα ολάκερη, εκεί που δεν πιάνει μελάνι…

Πέτρος Λάζος
petros.lazos@capital.gr
https://www.capital.gr/forum/thread/6574348?messageId=6574348

2 σχόλια:

  1. Εμ βεβαια κυριε Λαζο, στο καπιταλ που αρθρογραφεις, απο τον κορακα κρα θα σκουσουμε...

    Για πες μας κυριε Λαζο, ποιοι ειναι οι κσκοπληρωτες, και ποσα χρωστανε ?

    Ποσα χρωστανε τα πολιτικα κομματα ?

    Ποσα χρωστανε οι ΔΕΚΟ ?

    ποσσ χρωστανε οι τραπεζες ?

    Ποσα χρωστανε οι Δημοι ?

    Ποσα χρωστανε ενα σωρο αλλοι Οργανισμοι ?

    Ποσα χρωστανε ΟΙ ΜΗ ΙΔΙΩΤΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ??? ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΤΑ ΔΙΑΧΩΡΙΖΕΙΣ ???

    Γιατι δεν μας τα λενε αυτα τα καναλια, αλλα μονο μας πετανε ενα νουμερο και μετα υπονοιες για τον λεφτα με τη βιλλα, που πλαστογραφωντας εννοειται ενα χαρτι μπηκε στο κοινωνικο τιμολογιο ?

    Για γραψε, κυριε Λαζο, ΠΟΣΟ ΠΟΥΛΑΕΙ Η ΔΕΗ ΤΗΝ ΚΙΛΟΒΑΤΩΡΑ ΣΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΜΥΤΙΛΙΝΑΙΟΥ,
    ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΗΣ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΧΘΕΙ ???

    Τι σημαινει ο μεσος μισθος ειναι τοσο ??? Να γραψεις τι ποσα παιρνουν ποιοι, για να κανουμε συγκρισεις

    Ποιες ενεργοβορες επιχειρησεις ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ εχουνε να πληρωσουνε ΔΕΗ ???

    Αλλα, αυτα δεν τα ειδες κυριε Λαζο, τα ριχνεις για απολυσεις εργαζομενων, διοτι αυτο επιζητει Ο ΚΑΘΕ ΙΔΙΩΤΗΣ ΠΟΥ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΑΡΠΑΞΕΙ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστές όλες οι επισημάνσεις. Να προσθέσω μόνο ότι όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων δέκα χρόνων απαξίωναν τη ΔΕΗ συστηματικά, με διάφορους τρόπους , για να την ....προσφέρουν σχεδόν δωρεάν στον κάθε ιδιώτη, αδιαφορώντας για τις συνέπειες που θα έχει αυτό στη χώρα. Όταν θα το καταλάβουν αυτό....οι *έξυπνοι*, θα είναι πολύ αργά.

      Διαγραφή

Τα θυμάσαι τα αδέρφια σου;

Έχουμε να γράψουμε ιστορία ακόμη...