Γ. Μοτσάκος Ειδικός σε Θέματα Άμυνας και Ασφάλειας Πληροφοριών (Βαλκανίων και χωρών Κ.Α.Κ )
Η Ρωσία σχεδιάζει ένα νέο εκρανοπλάνο ( αεροσκάφος που κινείται στην επιφάνεια της θάλασσας) 600 τόνων και χωρητικότητας 500 ατόμων με ταχύτητες σχεδόν 550 χλμ. / ώρα. ως «μεταφορικό μέσο», μόνο που αυτό θα έχει και στρατιωτική χρήση και παρουσία τόσο στην Αρκτική όσο και στην Α.Μεσόγειο.
Η δημοσιοποίηση ενός νέου μοντέλου εκρανοπλάνου με επιβάτες σχεδιάστηκε για την μετακίνηση πολιτών μεταξύ των τεράστιων αρκτικών εδαφών της.
Το νέο εκρανοπλάνο θα ζυγίζει περίπου 600 τόνους, το μήκος του θα είναι 100 μέτρα, και το άνοιγμα των πτερυγίων 70 μέτρα, η χωρητικότητα θα είναι 500 άτομα , ενώ η μέγιστη ταχύτητα σχεδόν 550 χλμ. / ώρα.
Για να τονιστεί η αποστολή του αεροσκάφους αν και ονομάστηκε «Rescuer», το ψευδώνυμο του είναι « Arctic Monster».
Γιατί όμως η Ρωσία δημιουργεί ένα νέο μοντέλο με το πιο περίεργο αεροσκάφος στον κόσμο;
Και το πιο σημαντικό, τι θα είναι αυτό το νέο εκρανοπλάνο ;
Σύμφωνα με μια από τις μεγάλες ρωσικές εφημερίδες την Izvestiya το πρώτο πρωτότυπο εκρανοπλάνο θα πετάξει το 2022-2023, και μέχρι το 2025 θα τεθεί πλήρως σε λειτουργία.
Στόχος είναι να συνδεθούν οι τεράστιες εκτάσεις της ρωσικής Αρκτικής με την ενδοχώρα και την Μόσχα. Ο δημιουργός του πρωτοτύπου είναι το ρωσικό γραφείο σχεδιασμού. R.E. Alekseeva.
Η Μόσχα όμως σύμφωνα με «άλλες» πληροφορίες του τύπου και αμυντικές ιστοσελίδες ετοιμάζει ένα εκ των τρομερότερων αεροναυτικών συστημάτων της, θέλοντας να καλύψει το χρονικό κενό μέχρι την κατασκευή ικανού αριθμού υπερ-αντιτορπιλικών κλάσεως «LEADER» και Κορβετών karakurt με τις οποίες θα επανδρώσει ειδικά τον στόλο της Μεσογείου.
Η γεωπολιτική κατάσταση στην περιοχή μας είναι άμεσου ενδιαφέροντος και προτεραιότητας λόγω Συρίας , Λιβύης, Αιγύπτου και Σου τώρα λόγω κόντρας Σιιτών και Σουνιτών ειδικά μετά την ανακήρυξη της Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσας του Ισραήλ .
Μιλάμε για ένα πραγματικό αεροναυτικό οπλικό σύστημα που θα φέρει επανάσταση σε όλα αυτά που γνωρίζουμε έως τώρα στον ναυτικό επιχειρησιακό τομέα.
Διότι όπως οι κατασκευαστές του τώρα φιλοδοξούν να μεταφέρουν 500 επιβάτες έτσι το νέο εκρανοπλάνο για στρατιωτική χρήση, θα δύναται να μεταφέρει πεζοναύτες με τα συστήματα τους, ενώ θα εκτοξεύει και πυραύλους τύπου cruise και ταυτόχρονα θα κινείται με ασύλληπτες ταχύτητες ακριβώς λίγο πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Μιλάμε για το απόλυτο «αεροναυτικό σύστημα» που θα αλλάξει το ρουν των γεγονότων .
Θα είναι αποβατικό σκάφος , αεροσκάφος με πυραύλους και άλλα οπλικά συστήματα όπως πολυβόλα , ενώ θα διαθέτει και συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου « τυφλώνοντας » τις οθόνες των εχθρικών ραντάρ.
Πρόκειται καθαρά για ρωσική επινόηση και η παρουσία του στην Κασπία παλαιότερα κατά τον ψυχρό πόλεμο είχε προκαλέσει φρενίτιδα στις νατοϊκές υπηρεσίες πληροφοριών .
Από το 1960 έως τις αρχές του 1990, το πολεμικό ναυτικό της Σοβιετικής Ένωσης χρησιμοποιούσε αυτά τα τεράστια υβριδικά αεροσκάφη που τα ονόμαζαν εκρανοπλάνα .
Το Εκρανοπλάνο είναι ένα όχημα που μοιάζει με αεροπλάνο αλλά η λειτουργία του βασίζεται αποκλειστικά στην αρχή της επίδρασης του εδάφους.
Διαθέτει ανυψωτική δύναμη της τάξεως των 1.000 τόνων, που το εντάσσει μεταξύ των μεγαλύτερων που έχουν ποτέ επιτευχθεί. Το KM, όπως ήταν γνωστό το Θαλάσσιο Τέρας της Κασπίας στο απόρρητο Σοβιετικό στρατιωτικό πρόγραμμα, είχε μήκος 100 μέτρων , ζύγιζε 540 τόνους με πλήρες φορτίο και μπορούσε να ταξιδέψει με ταχύτητες μεγαλύτερες των 400 χιλιομέτρων την ώρα λίγα μόλις μέτρα πάνω από την επιφάνεια του νερού.
Μία άλλη σχεδίαση, το μοντέλο κλάσης Lun, το οποίο εισήλθε σε υπηρεσία με το Στόλο της Μαύρης Θάλασσας το 1987, είχε ανώτατη ταχύτητα 550 km/h.
Η ανάπτυξη και λειτουργία ενός τέτοιου συστήματος με κόστος από τον κοινό προϋπολογισμό του αμυντικού συνασπισμού των ευρασιατικών χωρών δεν θα γίνει αφόρητη επιβάρυνση για τον ρωσικό ομοσπονδιακό προϋπολογισμό, αναφέρουν οι ειδικοί του προγράμματος .
Η πολιτική έκδοση του Εκρανοπλάνου WIG μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη Βόρεια Θάλασσα διαδρομή , αυξάνοντας την κυκλοφορία κυρίως με την Κίνα και την Ευρώπη.
Οι υπολογισμοί δείχνουν ότι για τη μεταφορά των 50 εκατομμυρίων τόνων, θα προκύψει η ζήτηση για τέτοιες ποσότητες ήδη από το 2020, στη γραμμή Μουρμάνσκ – Σαγκάη για παράδειγμα, απαιτούνται 90-100 πλοία με χωρητικότητα κενού βάρους 65.000 τόνων, και η μετάβαση μέσω του περάσματος αυτού με μέση ταχύτητα 13,4 κόμβων θα ολοκληρώνεται σε περίπου 23 ημέρες.
Για την παράδοση του ίδιου φορτίου από τα Εκρανοπλάνα WIG με φορτίο 10.000 τόνων και ταχύτητα 324 κόμβων (600 χιλιόμετρα ανά ώρα) δεν χρειάζονται περισσότερο από 18-20 αεροσκάφη , και ο χρόνος διέλευσης δεν θα υπερβαίνει τις 24 ώρες.
Η δυνητική ζήτηση για τη μεταφορά κατά μήκος αυτής της διαδρομής θα ανέλθει σε πάνω από 650 εκατομμύρια τόνους , όσο το φορτίο τώρα που διέρχεται μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Στον αμυντικό τομέα οι Ρώσοι επιτελείς διαβλέπουν μια ικανή χρονική περίοδο η οποία απαιτείται για την επάνδρωση με σύγχρονα πλοία του στόλου της Μεσογείου που τους ενδιαφέρει .
«Ακόμα και εάν αρχίσουμε να κατασκευάσουμε σήμερα σύγχρονα πλοία , δεν θα επιτύχουμε ποτέ την ενωμένη δύναμη των στόλων του ΝΑΤΟ και της Ιαπωνίας, που είναι οπλισμένα με το αντιπυραυλικό σύστημα «Aegis»,ανέφερε παλαιότερα Ρώσος αξιωματούχος που τήρησε την ανωνυμία του για ευνόητους λόγους.
Με την απειλή της πυρηνικής αντιπαράθεσης να είναι ενεργή , και την ανάγκη για οπλικές πλατφόρμες για εκτόξευση πολλών πυραύλων cruise, τα σμήνη των Εκρανοπλάνων αποτελούν την πλέον αξιόπιστη λύση.
Τα Εκρανοπλάνα θα δύνανται να εκτελέσουν αποστολές , ανθυποβρυχιακού πολέμου , αντι-πυραυλικής άμυνας και αποβατικές . Το «σκάφος» αυτό έχει την δυνατότητα να προσεγγίζει την ακτή και να αποβιβάζει στρατιωτικό εξοπλισμό και στρατιώτες.
Το αεροσκάφος αυτό μεταφέρει με ταχύτητα και κυρίως ασφαλέστερα μέχρι 500 τόνους οπλικά συστήματα και ανθρώπινο δυναμικό. Επίσης μπορεί να μεταφέρει στο εσωτερικό του ακόμα και κοντέινερ με πύραυλους klub-k δημιουργώντας πυραυλικές βάσεις οπουδήποτε απαιτηθεί.
Η Ρωσία έχει θέσει μεγαλεπήβολα σχέδια για την κατασκευή ολόκληρου στόλου εκρανοπλάνων. Αναλυτές τολμούν να υποθέσουν ότι θα κατασκευάσουν αεροσκάφη για το έλεγχο του βόρειου παγωμένου Ωκεανού, της Μαύρης, της Μεσογείου και της Κασπίας θάλασσας, για την φύλαξη των θαλάσσιων περασμάτων στην Αρκτική, και για τα ρωσικά σύνορα των μεγάλων ποταμών Αμούρ και Βόλγα.
Πρόκειται για σχέδιο της Ρωσίας για κυριαρχία ειδικά στην «γειτονιά μας» στην Α.Μεσόγειο όπου σε λίγο καιρό τα πλωτά γεωτρύπανα θα έχουν στο φουλ δουλειά με τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων τα οποία εποφθαλμιούν πολλοί .
Πηγή
Η Ρωσία σχεδιάζει ένα νέο εκρανοπλάνο ( αεροσκάφος που κινείται στην επιφάνεια της θάλασσας) 600 τόνων και χωρητικότητας 500 ατόμων με ταχύτητες σχεδόν 550 χλμ. / ώρα. ως «μεταφορικό μέσο», μόνο που αυτό θα έχει και στρατιωτική χρήση και παρουσία τόσο στην Αρκτική όσο και στην Α.Μεσόγειο.
Η δημοσιοποίηση ενός νέου μοντέλου εκρανοπλάνου με επιβάτες σχεδιάστηκε για την μετακίνηση πολιτών μεταξύ των τεράστιων αρκτικών εδαφών της.
Το νέο εκρανοπλάνο θα ζυγίζει περίπου 600 τόνους, το μήκος του θα είναι 100 μέτρα, και το άνοιγμα των πτερυγίων 70 μέτρα, η χωρητικότητα θα είναι 500 άτομα , ενώ η μέγιστη ταχύτητα σχεδόν 550 χλμ. / ώρα.
Για να τονιστεί η αποστολή του αεροσκάφους αν και ονομάστηκε «Rescuer», το ψευδώνυμο του είναι « Arctic Monster».
Γιατί όμως η Ρωσία δημιουργεί ένα νέο μοντέλο με το πιο περίεργο αεροσκάφος στον κόσμο;
Και το πιο σημαντικό, τι θα είναι αυτό το νέο εκρανοπλάνο ;
Σύμφωνα με μια από τις μεγάλες ρωσικές εφημερίδες την Izvestiya το πρώτο πρωτότυπο εκρανοπλάνο θα πετάξει το 2022-2023, και μέχρι το 2025 θα τεθεί πλήρως σε λειτουργία.
Στόχος είναι να συνδεθούν οι τεράστιες εκτάσεις της ρωσικής Αρκτικής με την ενδοχώρα και την Μόσχα. Ο δημιουργός του πρωτοτύπου είναι το ρωσικό γραφείο σχεδιασμού. R.E. Alekseeva.
Η Μόσχα όμως σύμφωνα με «άλλες» πληροφορίες του τύπου και αμυντικές ιστοσελίδες ετοιμάζει ένα εκ των τρομερότερων αεροναυτικών συστημάτων της, θέλοντας να καλύψει το χρονικό κενό μέχρι την κατασκευή ικανού αριθμού υπερ-αντιτορπιλικών κλάσεως «LEADER» και Κορβετών karakurt με τις οποίες θα επανδρώσει ειδικά τον στόλο της Μεσογείου.
Η γεωπολιτική κατάσταση στην περιοχή μας είναι άμεσου ενδιαφέροντος και προτεραιότητας λόγω Συρίας , Λιβύης, Αιγύπτου και Σου τώρα λόγω κόντρας Σιιτών και Σουνιτών ειδικά μετά την ανακήρυξη της Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσας του Ισραήλ .
Μιλάμε για ένα πραγματικό αεροναυτικό οπλικό σύστημα που θα φέρει επανάσταση σε όλα αυτά που γνωρίζουμε έως τώρα στον ναυτικό επιχειρησιακό τομέα.
Διότι όπως οι κατασκευαστές του τώρα φιλοδοξούν να μεταφέρουν 500 επιβάτες έτσι το νέο εκρανοπλάνο για στρατιωτική χρήση, θα δύναται να μεταφέρει πεζοναύτες με τα συστήματα τους, ενώ θα εκτοξεύει και πυραύλους τύπου cruise και ταυτόχρονα θα κινείται με ασύλληπτες ταχύτητες ακριβώς λίγο πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Μιλάμε για το απόλυτο «αεροναυτικό σύστημα» που θα αλλάξει το ρουν των γεγονότων .
Θα είναι αποβατικό σκάφος , αεροσκάφος με πυραύλους και άλλα οπλικά συστήματα όπως πολυβόλα , ενώ θα διαθέτει και συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου « τυφλώνοντας » τις οθόνες των εχθρικών ραντάρ.
Πρόκειται καθαρά για ρωσική επινόηση και η παρουσία του στην Κασπία παλαιότερα κατά τον ψυχρό πόλεμο είχε προκαλέσει φρενίτιδα στις νατοϊκές υπηρεσίες πληροφοριών .
Από το 1960 έως τις αρχές του 1990, το πολεμικό ναυτικό της Σοβιετικής Ένωσης χρησιμοποιούσε αυτά τα τεράστια υβριδικά αεροσκάφη που τα ονόμαζαν εκρανοπλάνα .
Το Εκρανοπλάνο είναι ένα όχημα που μοιάζει με αεροπλάνο αλλά η λειτουργία του βασίζεται αποκλειστικά στην αρχή της επίδρασης του εδάφους.
Διαθέτει ανυψωτική δύναμη της τάξεως των 1.000 τόνων, που το εντάσσει μεταξύ των μεγαλύτερων που έχουν ποτέ επιτευχθεί. Το KM, όπως ήταν γνωστό το Θαλάσσιο Τέρας της Κασπίας στο απόρρητο Σοβιετικό στρατιωτικό πρόγραμμα, είχε μήκος 100 μέτρων , ζύγιζε 540 τόνους με πλήρες φορτίο και μπορούσε να ταξιδέψει με ταχύτητες μεγαλύτερες των 400 χιλιομέτρων την ώρα λίγα μόλις μέτρα πάνω από την επιφάνεια του νερού.
Μία άλλη σχεδίαση, το μοντέλο κλάσης Lun, το οποίο εισήλθε σε υπηρεσία με το Στόλο της Μαύρης Θάλασσας το 1987, είχε ανώτατη ταχύτητα 550 km/h.
Η ανάπτυξη και λειτουργία ενός τέτοιου συστήματος με κόστος από τον κοινό προϋπολογισμό του αμυντικού συνασπισμού των ευρασιατικών χωρών δεν θα γίνει αφόρητη επιβάρυνση για τον ρωσικό ομοσπονδιακό προϋπολογισμό, αναφέρουν οι ειδικοί του προγράμματος .
Η πολιτική έκδοση του Εκρανοπλάνου WIG μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη Βόρεια Θάλασσα διαδρομή , αυξάνοντας την κυκλοφορία κυρίως με την Κίνα και την Ευρώπη.
Οι υπολογισμοί δείχνουν ότι για τη μεταφορά των 50 εκατομμυρίων τόνων, θα προκύψει η ζήτηση για τέτοιες ποσότητες ήδη από το 2020, στη γραμμή Μουρμάνσκ – Σαγκάη για παράδειγμα, απαιτούνται 90-100 πλοία με χωρητικότητα κενού βάρους 65.000 τόνων, και η μετάβαση μέσω του περάσματος αυτού με μέση ταχύτητα 13,4 κόμβων θα ολοκληρώνεται σε περίπου 23 ημέρες.
Για την παράδοση του ίδιου φορτίου από τα Εκρανοπλάνα WIG με φορτίο 10.000 τόνων και ταχύτητα 324 κόμβων (600 χιλιόμετρα ανά ώρα) δεν χρειάζονται περισσότερο από 18-20 αεροσκάφη , και ο χρόνος διέλευσης δεν θα υπερβαίνει τις 24 ώρες.
Η δυνητική ζήτηση για τη μεταφορά κατά μήκος αυτής της διαδρομής θα ανέλθει σε πάνω από 650 εκατομμύρια τόνους , όσο το φορτίο τώρα που διέρχεται μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Στον αμυντικό τομέα οι Ρώσοι επιτελείς διαβλέπουν μια ικανή χρονική περίοδο η οποία απαιτείται για την επάνδρωση με σύγχρονα πλοία του στόλου της Μεσογείου που τους ενδιαφέρει .
«Ακόμα και εάν αρχίσουμε να κατασκευάσουμε σήμερα σύγχρονα πλοία , δεν θα επιτύχουμε ποτέ την ενωμένη δύναμη των στόλων του ΝΑΤΟ και της Ιαπωνίας, που είναι οπλισμένα με το αντιπυραυλικό σύστημα «Aegis»,ανέφερε παλαιότερα Ρώσος αξιωματούχος που τήρησε την ανωνυμία του για ευνόητους λόγους.
Με την απειλή της πυρηνικής αντιπαράθεσης να είναι ενεργή , και την ανάγκη για οπλικές πλατφόρμες για εκτόξευση πολλών πυραύλων cruise, τα σμήνη των Εκρανοπλάνων αποτελούν την πλέον αξιόπιστη λύση.
Τα Εκρανοπλάνα θα δύνανται να εκτελέσουν αποστολές , ανθυποβρυχιακού πολέμου , αντι-πυραυλικής άμυνας και αποβατικές . Το «σκάφος» αυτό έχει την δυνατότητα να προσεγγίζει την ακτή και να αποβιβάζει στρατιωτικό εξοπλισμό και στρατιώτες.
Το αεροσκάφος αυτό μεταφέρει με ταχύτητα και κυρίως ασφαλέστερα μέχρι 500 τόνους οπλικά συστήματα και ανθρώπινο δυναμικό. Επίσης μπορεί να μεταφέρει στο εσωτερικό του ακόμα και κοντέινερ με πύραυλους klub-k δημιουργώντας πυραυλικές βάσεις οπουδήποτε απαιτηθεί.
Η Ρωσία έχει θέσει μεγαλεπήβολα σχέδια για την κατασκευή ολόκληρου στόλου εκρανοπλάνων. Αναλυτές τολμούν να υποθέσουν ότι θα κατασκευάσουν αεροσκάφη για το έλεγχο του βόρειου παγωμένου Ωκεανού, της Μαύρης, της Μεσογείου και της Κασπίας θάλασσας, για την φύλαξη των θαλάσσιων περασμάτων στην Αρκτική, και για τα ρωσικά σύνορα των μεγάλων ποταμών Αμούρ και Βόλγα.
Πρόκειται για σχέδιο της Ρωσίας για κυριαρχία ειδικά στην «γειτονιά μας» στην Α.Μεσόγειο όπου σε λίγο καιρό τα πλωτά γεωτρύπανα θα έχουν στο φουλ δουλειά με τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων τα οποία εποφθαλμιούν πολλοί .
Πηγή