Γεωργίου Τσούπρα
Σε πρόσφατη τηλεοπτική
εκπομπή, κάποιος δημοσιογράφος ρώτησε τους επιστήμονες που συμμετείχαν στη
συζήτηση αν το Κοράνι γράφει υπέρ του ιερού πολέμου.
Οι περισσότεροι (μάλλον
χωρίς να έχουν σαφή γνώση) απάντησαν ότι είναι θέμα ερμηνείας και ότι δεν
υπάρχουν στο Κοράνι τέτοιες προβλέψεις.
Χωρίς να είναι στον στόχο
μου να προκαλέσω κανέναν, οφείλω για την αλήθεια -μια και έτυχε να διαβάσω το
Κοράνι- να παραθέσω κάποια χωρία που εκφράζουν την ισλαμική θεώρηση περί του
πολέμου και έχουν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν σε μουσουλμανικές διδασκαλίες για
τον Ιερό πόλεμο.
Προέρχοναι από την επίσημη έκδοση του Κορανίου από τον Βασιλιά Φαχντ της Σαουδικής Αραβίας Βλ:https://tikaras.files.wordpress.com/2008/…/korani-greek1.pdf.
-Για τον πόλεμο:
"Ώ Προφήτη, παρότρυνε τους πιστούς στον πόλεμο". "Πολεμήστε τους (σκοτώνοντάς τους) μέχρις ότου να μην υπάρχει πειρασμός και να είναι η θρησκεία του ΑΛΛΑΧ η μοναδική...". (σούρα 8,65. 39, Τα λάφυρα του Πολέμου).
Πιο πριν γράφει ότι αν οι άπιστοι δεχθούν την αληθινή πίστη τότε θα τους συγχωρεθούν τα ανομήματά τους, αν όχι θα υποστούν την τιμωρία του Αλλάχ, που είναι ο θάνατός τους.
"Εκείνοι που πίστευσαν πολεμούν υπέρ του ΑΛΛΑΧ, ενώ εκείνοι που αρνήθηκαν πολεμούν για χάρη του Ταγιούτ (Σατανά). Πολεμήστε εναντίον των φίλων του σατανά"! (σούρα 4,76- Οι Γυναίκες).
"Ω΄! εσείς που πιστέψατε πολεμάτε τους απίστους που σας ζώνουν τριγύρω, κι ας σας βρουν στο πρόσωπό σας τραχύτητα..." (σούρα 9, 39. Η μετάνοια)
" Κι όταν αποφασίσουμε να καταστρέψουμε ένα χωριό στέλνουμε πρώτα μια οριστική διαταγή σ' αυτούς που έχουν δοθεί τα αγαθά αυτής της ζωής (τους άρχοντες να ΜΑΣ υπακούουν) που κι όμως παρανομούν κι έτσι ο λόγος μας επαληθεύτηκε και το καταστρέφουμε ολοσχερώς" (σούρα 17, 16- Το νυκτερινό ταξείδι)
Σε περίπτωση συνθήκης γράφει να μην κάνουν πόλεμο για τέσσερεις μήνες αν δεν προκληθούν, αλλά "όταν οι απαγορευμένοι μήνες έχουν περάσει, τότε (πολεμάτε και) σκοτώνετε τους ειδωλολάτρες όπου τους βρείτε, και συλλάβετέ τους και πολιορκείστε τους και στήστε τους παγίδες με κάθε (πολεμικό) στρατήγημα". (σούρα 6,5- Η Μετάνοια) Αν όμως μετανιώσουν και πιστέψουν τότε να τους αφήνουν.
-Κι ενώ γράφει "Να πολεμάτε για χάρη του ΑΛΛΑΧ όσους σας πολεμούν αλλά να μην ξεπερνάτε τα όρια.." συνεχίζει με σαφή οδηγία για την τύχη των εχθρών τους "Φονεύετέ τους όπου τους βρίσκετε και διώχτε τους απ' όπου σας έδιωξαν... πολεμάτε τους ώσπου να μην σας καταδιώξουν στην ειδωλολατρία και να υπερισχύσει η πίστη στον ΑΛΛΑΧ...". (σούρα 2, 190-193- Η Αγελάδα)
- όσον αφορά τις εκτελέσεις και τις σταυρώσεις των απίστων το γράφει ξεκάθαρα: "Η τιμωρία εκείνων που πολεμούν τον ΑΛΛΑΧ και τον Απόστολό του, και διαβιούν στη γη άσχημα, είναι ΝΑ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ή ΝΑ ΣΤΑΥΡΩΝΟΝΤΑΙ ή ΝΑ ΚΟΒΟΝΤΑΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΔΙΑ αντίπλευρα ή να εξορίζονται απ' αυτή τη γη"!!! συνεχίζει για να δείξει ότι η τιμωρία τους δεν σταματά μόνο σ' αυτή τη ζωή αλλά συνεχίζεται και στον άλλο κόσμο, όπου "τους περιμένει μεγάλος παιδεμός"! (σούρα 5,33- Ο Οίκος Ιμράν). (Τα κεφαλαία –εκτός του ΑΛΛΑΧ- δικά μου).
Σε άλλο σημείο γράφει: "...όταν οι άγγελοι παίρνουν τις ψυχές των απίστων(κατά την ώρα του θανάτου τους) τους κτυπούν τα πρόσωπα και τις πλάτες (λέγοντας) δοκιμάστε τα βάσανα της φωτιάς..." (σούρα 8,50-Τα Λάφυρα)
-Για να δώσει περισσότερο θάρρος στους μαχητές της πίστης, ώστε να μην έχουν ενοχές και να τους τονίσει ότι έχουν την ενίσχυση του Αλλάχ στον πόλεμο: "Δεν είστε εσείς που τους σκοτώσατε, αλλ' ο ΑΛΛΑΧ τους σκότωσε...για να δώσει στους πιστούς καλή αμοιβή με ευεργετική δοκιμασία" (σούρα 8,17-Τα Λάφυρα)
Ακόμη δίνει οδηγίες για την τύχη των νικημένων: "Δεν έπρεπε για έναν προφήτη να κρατήσει αιχμαλώτους (πολέμου) αν δεν (πριν) υποτάξει τη γη (εντελώς)"! (σούρα 8,67-Τα Λάφυρα).
-για τους μαχητές της πίστης που θα σκοτωθούν γράφει: "ας πολεμούν υπέρ του ΑΛΛΑΧ. Αυτοί που θυσιάζουν τη ζωή του κόσμου τούτου για χάρη της μέλλουσας ζωής, κι όποιος πολεμά είτε σκοτωθεί είτε νικήσει, θα του δώσουμε αμέσως πλούσια ανταμοιβή" (σούρα 4,74- Οι Γυναίκες).
Είναι λογικό και αναμενόμενο κάποιοι να αντείπουν ότι και οι Χριστιανοί έχουν κάνει θρησκευτικούς πολέμους, έχουν σκοτώσει εκατομμύρια για χάρη της πίστης τους, έχουν μισήσει τους εχθρούς τους. Χωρίς να είναι στόχος μου να αθωώσω τέτοιου τέτοιες συμπεριφορές, που ως αποτέλεσμα είχαν εγκλήματα και σφαγές (π.χ. Σταυροφορίες), πρέπει να τονίσω ότι δεν προβλέπεται πουθενά στο Ευαγγέλιο η έννοια του πολέμου υπέρ της πίστης ή εναντίον των απίστων. Αντίθετα στη διδασκαλία του Χριστού κυριαρχεί η έννοια της Αγάπης ακόμη και προς τους εχθρούς (Βλ. Μτ 5,44, Λκ 6,27-35, Ρωμ 12,20). Όσες φορές οι Χριστιανοί κήρυξαν ιερούς πολέμους και σταυροφορίες το έκαναν κατά παράβαση της αληθινής έννοιας του Χριστιανισμού. Άρα είναι ΘΕΣΜΙΚΑ εκτός χριστιανικού πλαισίου. Αντίθετα, όποιος πιστός στο Ισλάμ κηρύξει υπέρ της ειρήνης και δεν υπερασπιστεί τον Αλλάχ σε πόλεμο, αυτός δεν είναι πιστός μουσουλμάνος! "Ο ΑΛΛΑΧ προτίμησε τους αγωνιζόμενους ανώτερα από εκείνους που δεν έλαβαν μέρος στον πόλεμο, με μεγάλη ανταμοιβή και ειδική χάρη" .
"Πολέμα λοιπόν υπέρ του ΑΛΛΑΧ. Ευθύνη δεν έχεις παρά μόνο για τον εαυτό σου. Να εξεγείρεις τους πιστούς στη μάχη. Ίσως ο ΑΛΛΑΧ αναχαιτίσει τη δύναμη των απίστων. Γιατί ο ΑΛΛΑΧ είναι άφταστος σε δύναμη κι ο πιο αυστηρός σε τιμωρία" (σούρα 4, 95 κ. 84- Οι Γυναίκες).
Προέρχοναι από την επίσημη έκδοση του Κορανίου από τον Βασιλιά Φαχντ της Σαουδικής Αραβίας Βλ:https://tikaras.files.wordpress.com/2008/…/korani-greek1.pdf.
-Για τον πόλεμο:
"Ώ Προφήτη, παρότρυνε τους πιστούς στον πόλεμο". "Πολεμήστε τους (σκοτώνοντάς τους) μέχρις ότου να μην υπάρχει πειρασμός και να είναι η θρησκεία του ΑΛΛΑΧ η μοναδική...". (σούρα 8,65. 39, Τα λάφυρα του Πολέμου).
Πιο πριν γράφει ότι αν οι άπιστοι δεχθούν την αληθινή πίστη τότε θα τους συγχωρεθούν τα ανομήματά τους, αν όχι θα υποστούν την τιμωρία του Αλλάχ, που είναι ο θάνατός τους.
"Εκείνοι που πίστευσαν πολεμούν υπέρ του ΑΛΛΑΧ, ενώ εκείνοι που αρνήθηκαν πολεμούν για χάρη του Ταγιούτ (Σατανά). Πολεμήστε εναντίον των φίλων του σατανά"! (σούρα 4,76- Οι Γυναίκες).
"Ω΄! εσείς που πιστέψατε πολεμάτε τους απίστους που σας ζώνουν τριγύρω, κι ας σας βρουν στο πρόσωπό σας τραχύτητα..." (σούρα 9, 39. Η μετάνοια)
" Κι όταν αποφασίσουμε να καταστρέψουμε ένα χωριό στέλνουμε πρώτα μια οριστική διαταγή σ' αυτούς που έχουν δοθεί τα αγαθά αυτής της ζωής (τους άρχοντες να ΜΑΣ υπακούουν) που κι όμως παρανομούν κι έτσι ο λόγος μας επαληθεύτηκε και το καταστρέφουμε ολοσχερώς" (σούρα 17, 16- Το νυκτερινό ταξείδι)
Σε περίπτωση συνθήκης γράφει να μην κάνουν πόλεμο για τέσσερεις μήνες αν δεν προκληθούν, αλλά "όταν οι απαγορευμένοι μήνες έχουν περάσει, τότε (πολεμάτε και) σκοτώνετε τους ειδωλολάτρες όπου τους βρείτε, και συλλάβετέ τους και πολιορκείστε τους και στήστε τους παγίδες με κάθε (πολεμικό) στρατήγημα". (σούρα 6,5- Η Μετάνοια) Αν όμως μετανιώσουν και πιστέψουν τότε να τους αφήνουν.
-Κι ενώ γράφει "Να πολεμάτε για χάρη του ΑΛΛΑΧ όσους σας πολεμούν αλλά να μην ξεπερνάτε τα όρια.." συνεχίζει με σαφή οδηγία για την τύχη των εχθρών τους "Φονεύετέ τους όπου τους βρίσκετε και διώχτε τους απ' όπου σας έδιωξαν... πολεμάτε τους ώσπου να μην σας καταδιώξουν στην ειδωλολατρία και να υπερισχύσει η πίστη στον ΑΛΛΑΧ...". (σούρα 2, 190-193- Η Αγελάδα)
- όσον αφορά τις εκτελέσεις και τις σταυρώσεις των απίστων το γράφει ξεκάθαρα: "Η τιμωρία εκείνων που πολεμούν τον ΑΛΛΑΧ και τον Απόστολό του, και διαβιούν στη γη άσχημα, είναι ΝΑ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ή ΝΑ ΣΤΑΥΡΩΝΟΝΤΑΙ ή ΝΑ ΚΟΒΟΝΤΑΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΔΙΑ αντίπλευρα ή να εξορίζονται απ' αυτή τη γη"!!! συνεχίζει για να δείξει ότι η τιμωρία τους δεν σταματά μόνο σ' αυτή τη ζωή αλλά συνεχίζεται και στον άλλο κόσμο, όπου "τους περιμένει μεγάλος παιδεμός"! (σούρα 5,33- Ο Οίκος Ιμράν). (Τα κεφαλαία –εκτός του ΑΛΛΑΧ- δικά μου).
Σε άλλο σημείο γράφει: "...όταν οι άγγελοι παίρνουν τις ψυχές των απίστων(κατά την ώρα του θανάτου τους) τους κτυπούν τα πρόσωπα και τις πλάτες (λέγοντας) δοκιμάστε τα βάσανα της φωτιάς..." (σούρα 8,50-Τα Λάφυρα)
-Για να δώσει περισσότερο θάρρος στους μαχητές της πίστης, ώστε να μην έχουν ενοχές και να τους τονίσει ότι έχουν την ενίσχυση του Αλλάχ στον πόλεμο: "Δεν είστε εσείς που τους σκοτώσατε, αλλ' ο ΑΛΛΑΧ τους σκότωσε...για να δώσει στους πιστούς καλή αμοιβή με ευεργετική δοκιμασία" (σούρα 8,17-Τα Λάφυρα)
Ακόμη δίνει οδηγίες για την τύχη των νικημένων: "Δεν έπρεπε για έναν προφήτη να κρατήσει αιχμαλώτους (πολέμου) αν δεν (πριν) υποτάξει τη γη (εντελώς)"! (σούρα 8,67-Τα Λάφυρα).
-για τους μαχητές της πίστης που θα σκοτωθούν γράφει: "ας πολεμούν υπέρ του ΑΛΛΑΧ. Αυτοί που θυσιάζουν τη ζωή του κόσμου τούτου για χάρη της μέλλουσας ζωής, κι όποιος πολεμά είτε σκοτωθεί είτε νικήσει, θα του δώσουμε αμέσως πλούσια ανταμοιβή" (σούρα 4,74- Οι Γυναίκες).
Είναι λογικό και αναμενόμενο κάποιοι να αντείπουν ότι και οι Χριστιανοί έχουν κάνει θρησκευτικούς πολέμους, έχουν σκοτώσει εκατομμύρια για χάρη της πίστης τους, έχουν μισήσει τους εχθρούς τους. Χωρίς να είναι στόχος μου να αθωώσω τέτοιου τέτοιες συμπεριφορές, που ως αποτέλεσμα είχαν εγκλήματα και σφαγές (π.χ. Σταυροφορίες), πρέπει να τονίσω ότι δεν προβλέπεται πουθενά στο Ευαγγέλιο η έννοια του πολέμου υπέρ της πίστης ή εναντίον των απίστων. Αντίθετα στη διδασκαλία του Χριστού κυριαρχεί η έννοια της Αγάπης ακόμη και προς τους εχθρούς (Βλ. Μτ 5,44, Λκ 6,27-35, Ρωμ 12,20). Όσες φορές οι Χριστιανοί κήρυξαν ιερούς πολέμους και σταυροφορίες το έκαναν κατά παράβαση της αληθινής έννοιας του Χριστιανισμού. Άρα είναι ΘΕΣΜΙΚΑ εκτός χριστιανικού πλαισίου. Αντίθετα, όποιος πιστός στο Ισλάμ κηρύξει υπέρ της ειρήνης και δεν υπερασπιστεί τον Αλλάχ σε πόλεμο, αυτός δεν είναι πιστός μουσουλμάνος! "Ο ΑΛΛΑΧ προτίμησε τους αγωνιζόμενους ανώτερα από εκείνους που δεν έλαβαν μέρος στον πόλεμο, με μεγάλη ανταμοιβή και ειδική χάρη" .
"Πολέμα λοιπόν υπέρ του ΑΛΛΑΧ. Ευθύνη δεν έχεις παρά μόνο για τον εαυτό σου. Να εξεγείρεις τους πιστούς στη μάχη. Ίσως ο ΑΛΛΑΧ αναχαιτίσει τη δύναμη των απίστων. Γιατί ο ΑΛΛΑΧ είναι άφταστος σε δύναμη κι ο πιο αυστηρός σε τιμωρία" (σούρα 4, 95 κ. 84- Οι Γυναίκες).
Γιώργος Β. Τσούπρας
Δρ. Θεολογίας – Καθηγητής στο 4ο Γυμνάσιο Άνω
Λιοσίων
Σπάρτης 4 Αργυρούπολη