Γιώργος Παύλος
Καθηγητής Φυσικής και Φιλοσοφίας, ΔΠΘ
Εν όψει της Μνήμης της Αλώσεως της Πόλης, 29 Μαΐου 2022, και της επικείμενης επισκέψεως στο Άγιον Όρος του Παναγιωτάτου και Οικουμενικού Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως.
Ουδείς δύναται, ούτε του πρέπει, να μειώσει το ασύλληπτο μεγαλείο του Αγίου Όρους.
Μαζί με την Κωνσταντινούπολη, την Πάτμο, το Σινά, τα Ιεροσόλυμα, την Καππαδοκία, την Ρώμη, την Αλεξάνδρεια στέκεται σε περίβλεπτη θέση το Άγιον Όρος. Διότι το Άγιον Όρος είναι η συμπύκνωση και η πραγματοποίηση του Ευαγγελίου του Χριστού στον μέγιστο βαθμό. Γι᾽ αυτό σήμερα το αντίπαλο πνεύμα στοχεύει στην κατάλυση της ενότητας του Αγίου Όρους, για να επιτύχει την κατάλυση της ενότητας της Εκκλησίας και του κόσμου.
Ο Αρειανισμός και όλες οι αιρέσεις της Ανατολής και της Δύσης, με κορύφωση τον Παπισμό, δεν είναι άλλο από προδρομικά φαινόμενα του Αντίχριστου πνεύματος, που αδιάκοπα μάχεται τον Χριστό και αγωνίζεται να τον εκδιώξει από τον κόσμο, από την Εκκλησία και από τις καρδιές των ανθρώπων.
Αυτό το Αντίχριστο πνεύμα που θέλει να αρπάξει τον κόσμο από τα χέρια του Χριστού και να καθίσει στην καθέδρα του Μωϋσέως, αφού οδήγησε τον Ιούδα και το τότε ιερατείο των Εβραίων να φονεύσουν τον Θεάνθρωπο Χριστό, έκτοτε δεν έχει παύσει να μάχεται την Εκκλησία του Χριστού, τα παιδιά του Τριαδικού Θεού και τους ανά τον κόσμο μαθητές του Θεανθρώπου Χριστού.
Εξάλλου οι Σταυροφορίες της αιρετικής Δύσης ταυτισμένης με τον αιρετικό Παπισμό και όλες τις προεκτάσεις του, θρησκευτικές, ιδεολογικές, φιλοσοφικές, πολιτικές, κλπ, συνεχίζονται αδιακόπως εναντίον της Ορθόδοξης Ανατολικής Εκκλησίας, της Μόνης Αληθούς Εκκλησίας του Χριστού.
Το Άγιον Όρος είναι μέχρι σήμερα ο αναλλοίωτος και ακοίμητος φρουρός της Ορθοδόξου Εκκλησίας και της Αλήθειάς της. Γι᾽ αυτό όσα περίεργα και καινοφανή συμβαίνουν αυτό τον καιρό στο Άγιον Όρος είναι σαφώς έκφραση μιας αδιάκοπης έχθρας κάποιων προς την Ορθόδοξη Εκκλησία και την Ενότητά της πέραν όποιων ενδοκοσμικών σκοπιμοτήτων. Ο αμετανόητος και αλάθητος δυτικός Παπισμός επιχείρησε στο παρελθόν, και ίσως επιχειρήσει και σήμερα, να βάλει το πόδι του και στο Άγιον Όρος. Εξάλλου η Άλωσις της Πόλης είναι μεταξύ άλλων το αποτέλεσμα τόσο η βίαιη υποταγή της Ορθόδοξης Εκκλησίας στον παπισμό αλλά και το αποτελέσμα των δυτικών σταυροφοριών ιδίως της τελευταίας που κατέληξε στην πρώτη Άλωση της Πόλης και την διάλυση της Ανατολικής Ρωμανίας. Για αυτό το Αγιον Όρος είναι μέχρι σήμερα μάρτυρας της Ορθόδοξης Ανατολής και της Ορθόδοξης Οικουμενικότητας σε αντίθεση με τον παπικό φεουδαρχισμό και αυταρχισμό.
Ο αλάθητος Πάπας είναι το αρχέτυπο όλης της νεότερης και δαιμονιώδους αντι-Γνωσιολογίας, της δαιμονιώδους αντι-Εκκλησιολογίας και της δαιμονιώδους αντι-Πολιτειολογίας, όπως αυτά φυλάσσονται στην ασκητική πολιτεία του Αγίου Όρους. Η Δύση ακολούθησε την αίρεση του Πάπα και αρνούμενη την Θεολογία των Ακτίστων Ενεργειών, αρνήθηκε κατ᾽ ουσίαν την ζωντανή παρουσία δια του Θεανθρώπου Χριστού όλης της Αγίας Τριάδος μέσα στην ιστορία, τον χώρο και τον χρόνο. Αρνήθηκε την Άκτιστο Θεία Χάρη, την Άκτιστο Εκκλησία, και στη θέση του Χριστού επέβαλε τον αλάθητο Πάπα.
Κατ᾽ ουσίαν, όλες οι αιρέσεις σε Ανατολή και Δύση αντικαθιστούν στην Εκκλησία και στο νου των ανθρώπων, σε μικρό ή μεγάλο βαθμό, έμμεσα ή άμεσα, συνειδητώς ή ασυνειδήτως, τον Χριστό με το αντίχριστο πνεύμα. Το αντίχριστο πνεύμα μισεί τον Χριστό και ό,τι σχετίζεται με τον Χριστό. Μισεί την Ενότητα και την Αλήθεια και αγωνίζεται να διαιρέσει και να διαλύσει ό,τι ο Χριστός και η Εκκλησία Του έχουν κτίσει και έχουν ενώσει μέσα στον χώρο και τον χρόνο, εδώ και δυο χιλιάδες χρόνια.
Η Δύση αυτή την στιγμή, δυστυχώς, μέσω του ΝΑΤΟ, έχει πλέον μετατραπεί από υπερασπιστής της Χριστιανοσύνης, της ειρήνης, της ανθρωπιάς και της Δημοκρατίας, όπως ήταν έως την κατάλυση του Σοβιετισμού, σε εργαλείο και όργανο του Αντίχριστου Πνεύματος πολεμώντας κάθε ελληνική και κάθε χριστιανική αρχή και παράδοση σε Ανατολή και Δύση. Στην ουσία του, ο πόλεμος στην Ουκρανία, που είναι και η απαρχή του Τρίτου Παγκόσμιου Πολέμου, δεν είναι άλλο από μια σύγχρονη μορφή Σταυροφορίας της αιρετικής Δύσης εναντίον της Ορθόδοξης Ανατολής.
Δυστυχώς, η Ελλάδα έχει απωλέσει σε πολιτικό και εκκλησιαστικό επίπεδο την ελληνική και Ορθόδοξη προοπτική της όπως αυτή προβάλλεται μέσα από το Άγιον Όρος, αλλά και όλη την Ορθόδοξη Ανατολή.
Το Άγιον Όρος είναι το κέντρο του κόσμου και ο ομφαλός της γης επειδή έχει διασώσει μέχρι σήμερα με τέλειο τρόπο την Άκτιστο εκκλησιαστική εμπειρία της Θεώσεως και Ενώσεως του κτιστού με το Άκτιστο. Η ύπαρξη στο Άγιον Όρος ορθοδόξων μοναχών από όλο τον κόσμο, Ελλήνων, Σλάβων, Αράβων, Ευρωπαίων, Ασιατών, Αφρικανών, Ρώσων, Αμερικανών, κλπ, είναι σημείο της του Χριστού παρουσίας ως του Ζώντος Θεού σε όλο τον κόσμο και σε όλη την ιστορία.
Η αίρεση δεν μπορεί να ενωθεί με την Εκκλησία και τον Χριστό διότι παραμένει έδρα του Αντίχριστου Πνεύματος. Το Άγιον Όρος είναι ο θεματοφύλακας της αληθούς Καθολικής Αποστολικής και παγκόσμιας Εκκλησίας του Χριστού που είναι μόνον η Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία. Όποιος θέλει να διαιρέσει τους μοναχούς του Αγίου Όρους και να επιβάλει κοσμικά κριτήρια και ενδοκοσμικές σκοπιμότητες, αυτός πολεμά τον Χριστό και την Εκκλησία Του, η οποία δεν είναι άλλη από την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία που σημαίνεται από:
1. Τα Ευαγγέλια και τις Ορθόδοξες Οικουμενικές Συνόδους, και την Ορθόδοξη Θεολογία των Ακτίστων Υποστάσεων και Ακτίστων Ενεργειών του Ζώντος Τριαδικού Θεού.
2. Την πραγματική και ενυπόστατο Ένωση της ανθρώπινης κτιστής φύσεως και της Ακτίστου Φύσεως του Θεού στην Θεία Υπόσταση του Θεού Λόγου.
3. Όλους τους Αγίους Πατέρες και Μητέρες της Εκκλησίας, με κορυφαίους τον Μέγα Αθανάσιο και τους Καππαδόκες, μέχρι τους Άγιο Διονύσιο Αρεοπαγίτη, Άγιο Μάξιμο Ομολογητή, Άγιο Γρηγόριο Παλαμά, Άγιο Μάρκο Ευγενικό, Άγιο Κοσμά Αιτωλό, Άγιο Νεκτάριο, και τόσους άλλους, έως και τους νεοφανείς σύγχρονους μεγάλους Αγίους Έλληνες, Σλάβους και άλλους.
Οιαδήποτε οικουμενιστική σχετικοποίηση της Ορθοδόξου αλήθειας της Εκκλησίας είναι σαφώς αίρεση δαιμονιώδης που αντίκειται στο πνεύμα και στο ήθος της αγιορειτικής ασκητικής Πολιτείας.
Για τους λόγους αυτούς, όποιος διαταράσσει αυτήν την Ουράνια Πολιτεία του Χριστού και της Παναγίας στο Άγιον Όρος, κληρικός ή λαϊκός, απλός πολίτης ή αξιωματούχος, αυτός θα εκπέσει σύντομα από το αξίωμά του και η ιστορία θα τον εμέσει. Το Άγιον Όρος πρέπει να παραμείνει η επίγειος εικόνα της βασιλείας των Ουρανών στην γη και να μην υποταχθεί σε ανθρώπινα και ενδοκοσμικά σχέδια ή ανταγωνισμούς και ανθρώπινα παιχνίδια ανθρώπινης εξουσίας επι του κόσμου.