Η επιβίβαση στα βαγόνια του εγγυάται ένα ταξίδι στο παρελθόν: στις αρχές του προηγούμενου αιώνα,
όταν ο Ερνέστο Ντε Κίρικο, διάσημος Ιταλός μηχανικός εκείνη την εποχή και πατέρας του ζωγράφου Τζόρτζιο Ντε Κίρικο, σχεδίαζε το μεγαλεπήβολο για εκείνα τα χρόνια τρενάκι του Πηλίου.
Ο «Μουτζούρης», που διατρέχει τις πανέμορφες πλαγιές του βουνού των Κενταύρων, κάνοντας τη διαδρομή Ανω Λεχώνια- Μηλιές, αποτελεί πόλο έλξης για ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο.
Χαρακτηριστικό είναι πως φέτος οι επιβάτες ξεπέρασαν τους 20.000, σημειώνοντας νέο ρεκόρ. Αξίζει να σημειωθεί ότι περσινή χρονιά έκλεισε με περίπου 16.000 επιβάτες, από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Μάλιστα, στα τέλη Οκτωβρίου, κατά τη διάρκεια του τριημέρου της 28ης, σημειώθηκε το αδιαχώρητο στους συρμούς, παρά το γεγονός της εκτέλεσης διπλών δρομολογίων. Οι επιβάτες ξεπέρασαν τους 400 κάνοντας νέο ρεκόρ, ενώ δεν ήταν και λίγοι όσοι δεν μπόρεσαν να επιβιβασθούν.
Εντυπωσιακοί είναι και οι αριθμοί των επισκεπτών του «Μουτζούρη», που είναι αποκλειστικά αλλοδαποί, φθάνουν στον Βόλο με τα κρουαζιερόπλοια και κάνουν διαδικτυακές κρατήσεις, πολύ πριν την άφιξή τους.
«Καταγράφεται πάρα πολύ μεγάλη αύξηση από το Ισραήλ και από τα Βαλκάνια, κυρίως τη Βουλγαρία, αλλά οι Γερμανοί, οι Ιταλοί, οι Γάλλοι, οι Βρετανοί αποτελούν τον κυρίαρχο όγκο των επιβατών-επισκεπτών», σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Πράπα.
Ο κάθε συρμός του διάσημου τρένου, που κινείται πάνω σε πολύ στενές ράγες, πλάτους μόλις 60 εκατοστών, παγκόσμιας μοναδικότητας, έχει εκτός από τη μηχανή έλξης και τρία επιβατικά βαγονέτα, με μεταφορική ικανότητα 118 ατόμων. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού τα βαγόνια είναι ανοιχτά, ενώ όταν επικρατεί κρύο-και λόγω υψομέτρου-τα βαγόνια είναι κλειστά και κατασκευής των αρχών του προηγούμενου αιώνα.
Ο «Μουτζούρης» που είχε διακόψει τα δρομολόγιά του το 1971, ξανάτρεξε στις ράγες του στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, γνωρίζοντας νέα άνθηση, αφού προβάλλεται παγκοσμίως σε κάθε διεθνή Έκθεση υπό την αιγίδα του δήμου Βόλου.