Πέμπτη 9 Απριλίου 2015

ΠΡΟΣΟΧΗ στο νότο! Οι ισλαμιστές της Λιβύης διαθέτουν αεροσκάφη που μπορούν να απειλήσουν την Κρήτη.

Δορυφορικές εικόνες από την αεροπορική βάση Μισουράτα στην Λιβύη επιβεβαιώνουν ότι η ισλαμιστική οργάνωση «Αυγή της Λιβύης» έχει φέρει πρόσφατα σε λειτουργία τουλάχιστον ένα μαχητικό αεροσκάφος MiG-25, ένα αεροσκάφος που κατά ΝΑΤΟ έχει κωδικοποιηθεί ως Foxbat.

Αν και είναι ακόμα άγνωστο αν πρόκειται για ένα MiG-25 αναχαίτισης ή ένα αναγνώρισης-βομβαρδιστικό, οι δορυφορικές εικόνες επιβεβαιώνουν τις από μακρού υφιστάμενες φήμες ότι η ισλαμιστική οργάνωση «Αυγή της Λιβύης» πράγματι εργάζεται για την λειτουργική αποκατάσταση των Foxbat της Λιβύης. Αυτή η είδηση ​​έρχεται ακριβώς όπως λίγο νωρίτερα έχει επιβεβαιωθεί ότι η Πολεμική Αεροπορία της Λιβύης εργάζεται για να θέσει τουλάχιστον ένα Mirage F.1AD σε λειτουργία.



Η «Αυγή της Λιβύης» που αγωνίζεται για το μη αναγνωρισμένο κοινοβούλιο της Λιβύης στην πρωτεύουσα Τρίπολη, είναι από την άποψη του προσωπικού και του εξοπλισμού η δεύτερη ισχυρότερη δύναμη που μάχεται σήμερα στη Λιβύη. Η πιο ισχυρή δύναμη παραμένει ο Λιβυκός Εθνικός Στρατός που εκπροωσπεί την διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση της Λιβύης που βρίσκεται στο Τομπρούκ.

Η «Αυγή της Λιβύης» έχει τον έλεγχο μιας τεράστιας έκτασης της επικράτειας της Λιβύης, συμπεριλαμβανομένης της πρωτεύουσας Τρίπολης και άλλων μεγάλων πόλεων όπως η Μισουράτα και η Βεγγάζη. Ελέγχει επίσης το Διεθνές Αεροδρόμιο της Τρίπολης και στρατηγικά σημαντικές αεροπορικές βάσεις, όπως στην Μισουράτα και την Αλ-Τζούφρα, η τελευταία στεγάζει ένα μεγάλο μέρος των παροπλισμένων MiG-25 και όλων των παροπλισμένων βομβαρδιστικών Tu-22 του στόλου της Λιβύης. Χάρη στα αεροσκάφη και τον συναφή εξοπλισμό που βρέθηκε σε αυτές τις αεροπορικές βάσεις, η «Αυγή της Λιβύης» κατόρθωσε να συγκροτήσει τη δική της αεροπορική δύναμη που αποτελείται από τουλάχιστον δύο Soko G-2 Galeb, ένα J-21 Jastreb, δύο L-39 και δύο MiG-23MLD. Διαθέτει επίσης πολλά Il-76, SF-260 και έναν μικρό αριθμόςελικοπτέρων. Η «Αυγή της Λιβύης» αυτή τη στιγμή φέρεται να εργάζεται επίσης για να φέρει σε λειτουργική κατάσταση ένα MiG-23UB και δύο Soko G-2  Galeb, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν περισσότερα αεροπλάνα.

Ένα από τα MiG-23MLD από την Μισουράτα καταρρίφθηκε από πύραυλο Igla-S ενώ βομβάρδιζε τον διάδρομο απο- και προσγείωσης στην Αλ-Ζιντάν στις 23 Μαρτίου. Αυτή ήταν η πρώτη απώλεια για την πολεμική αεροπορία της «Αυγής της Λιβύης», αλλά προφανώς είχε μεγάλη επίδραση λαμβάνοντας υπόψη το μικρό μέγεθος του στόλου που έχει έρθει σε λειτουργική κατάσταση. Παραδόξως, τώρα αποδεικνύεται ότι ο στόλος αυτός περιλαμβάνει επίσης τουλάχιστον ένα MiG-25 που μόλις πρόσφατα έχει αποκατασταθεί η λειτουργικότητά του. Η πρώτη εμφάνιση του MiG-25 στη Μισουράτα ήταν πριν από αρκετούς μήνες, στις 31 Ιανουαρίου, και για δεύτερη φορά στις 24 Φεβρουαρίου. Παραμένει αδιευκρίνιστο αν πρόκεται σε όλες αυτές τις περιπτώσεις για ένα ή περισσότερα MiG-25.

Στην εποχή του Καντάφι όλες οι αεροπορικές μοίρες που ήταν εξοπλισμένες με τον τύπο σταμάτησαν τη λειτουργία τους το 2003, όταν εξαντλήθηκαν τα ανταλλακτικά. Η 1035 Μοίρα ήταν μια από τις τελευταίες που συνέχισε ναπετά το MiG-25 έως το 2004. Τα αεροσκάφη παρέμειναν έκτοτε αποθηκευμένα.

Το μεγαλύτερο μέρος των MiG-25 βρισκόταν στην Aλ-Τζούφρα, η οποία φιλοξενούσε την 1005 Μοίρα και 1025 Μοίρα. Όπως η βάση βρίσκεται στην έρημο, τα αεροσκάφη που σταθμεύουν εδώ είναι γενικά σε πολύ καλύτερη κατάσταση από ό, τι εκείνα που βρίσκονται σε άλλες βάσεις και τα οποία είναι πλήρως εκτεθειμένα στον αλμυρό αέρα της Μεσογείου.

Παρά το γεγονός ότι κανένα από τα MiG-25 δεν προορίζονταν να επιστρέψει μια μέρα και πάλι στον ουρανό της Λιβύης, τα περισσότερα από αυτά αποθηκεύτηκαν σε ενισχυμένα καταφύγια στην Aλ-Τζούφρα, και ήταν ως εκ τούτου πολύ καλά προστατευμένα. Το έντεκα αεροσκάφη που μπορούν να βρεθούν έξω, είναι σε χειρότερη κατάσταση, όπως ξεθωριάζουν κάτω από τον αμείλικτο ήλιο.



Οι πρόσφατες δορυφορικές εικόνες της Aλ-Τζούφρα δείχνουν ότι τέσσερα MiG-25 έχουν ρυμουλκηθεί από τα καταφύγιά τους στο νότιο τμήμα της αεροπορικής βάσης, υποδεικνύοντας ότι οι άτρακτοι των αεροσκαφών ήταν ή είναι υπό εξέταση για το εάν θα μπορούσαν να ανακαινιστούν. Δυστυχώς δεν υπάρχουν ελεύθερα προσβάσιμες εικόνες του βόρειου τμήματος της αεροπορικής βάσης, και έτσι παραμένει άγνωστο αν το ίδιο συνέβη και εδώ.



Τουλάχιστον ένα MiG-25 ανακαινίστηκε ήδη, στην Aλ-Τζούφρα ή το πιο πιθανό στην Μισουράτα όπου μεταφέρθηκε εκεί από μεταγωγικό Il-76. Η ανακαίνιση έγινε πιθανότατα από μια ομάδα ξένων εμπειρογνωμόνων και τοπικών μηχανικών, με το αεροσκάφος να έχει κάνει την πρώτη εξόρμηση του στις 11 Φεβρουαρίου του 2015, πιθανόν από έναν πρώην πιλότο MiG-25 από την εποχή του Καντάφι. Αν και η εθνικότητα των ξένων εμπειρογνωμόνων δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί ανεξάρτητα, η ξαφνική παρουσία ενός αριθμού Ουκρανών στην Μισουράτα δεν αφήνει καμία αμφιβολία σχετικά με το θέμα. Εχει επίσης αναφερθεί η παρουσία μηχανικών από το Σουδάν, αλλά αυτό μπορεί να έχει σχέση με την ανακαίνιση άλλων αεροσκαφών.

Αν και παραμένει άγνωστο αν το MiG-25 είναι παραλλαγής αναχαίτισης ή αναγνωρίσεως-βομβαρδισμού, θα περίμενε κανείς ότι η «Αυγή της Λιβύης» έχει επιλέξει το τελευταίο. Όταν εξοπλίζεται με πολλαπλές ράγιες εκτόξευσης η παραλλαγή αναγνώριση MiG-25RB (Τ) μπορεί να μετατραπεί σε ένα βομβαρδιστικό οπλισμένο με έως και οκτώ βόμβες FAB-500T, αν και αυτός ο τύπος είναι γνωστός για την κακή ακρίβειά του. Αν και δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι η Λιβύη έχει προμηθευτεί αυτές τις ράγες στο παρελθόν, θα μπορούσαν πολύ εύκολα να έχουν αποκτηθεί σήμερα από την Ουκρανία.

Όπως η βάση Aλ-Τζούφρα φιλοξενούσε κάποτε τα βομβαρδιστικά Tu-22 της 1022 Μοίρας, μπορούμε να υπολογίζουμε σε ένα μεγάλο απόθεμα των βομβών που αρχικά προορίζονταν για χρήση από το TU-22.

Το MiG-25PD (S) αναχαίτισης είναι σε θέση να κάνει χρήση των βλημάτων αέρος-αέρος R-40 και Κ-60, τα οποία αποκτήθηκαν από τη Λιβύη στα τέλη της δεκαετίας του εβδομήντα και του ογδόντα. Αν και το λειτουργικό ωφέλιμο αυτών των πυραύλων αναμένεται ότι έχει εξαντληθεί, αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι οι πύραυλοι είναι εντελώς άχρηστοι, παρά ότι τίθεται θέμα με την απόδοση τους.

Η ΝΑΤΟϊκή συμμαχία το 2011 ήταν προφανώς ανήσυχη ότι κάποια MiG-25 ήταν σε αρκετά καλή κατάσταση για να επιστρέψουν στον ουρανό, και πολλές αποθήκες πυρομαχικών που στέγαζαν τα βλήματα αέρος-αέρος του MiG-25 καταστράφηκαν κατά προτίμηση. Αυτό ήταν πιο εύκολο από ό, τι να καταστραφούν τα ενισχυμένα καταφύγια που στέγαζαν τα MiG-25. Ως αποτέλεσμα των εκρήξεων, οι πύραυλοι R-40 ήταν διάσπαρτοι σε όλη τη βάση, αφήνοντας πίσω τους ένα ναρκοπέδιο μη εκραγέντων πυρομαχικών.



Συνεπώς, είναι πολύ πιο πιθανό ότι το εν λόγω MiG-25, λόγω μη ύπαρξης πυραύλων αερομαχίας, να χρησιμοποιηθεί για την αναγνώριση και σε εξορμήσεις βομβαρδισμού. Αν και οι βόμβες του πάσχουν από ακρίβεια, μεγάλοι στόχοι όπως τα αεροδρόμια, είναι σίγουρα εντός του εύρους μιας τέτοιας απειλής.

Το ρωσικό  μαχητικό Mig-25 έχει καταρρίψει συνολικά 29 παγκόσμια ρεκόρ στην ιστορία του. Το Mig-25 μπορεί να φτάσει σε ύψος 23.000 μέτρων, και η μέγιστη ταχύτητά του είναι 2,8 Mach. Η μοναδική νίκη ενός MiG-25 ήταν το 1991, όταν ένα Mig-25 του Ιράκ κατέρριψε ένα F/A-18C του Ναυτικού των ΗΠΑ.

defencenews.gr


Τα θυμάσαι τα αδέρφια σου;

Έχουμε να γράψουμε ιστορία ακόμη...