Solidarité & Progrès (Γαλλία) (μτφρ. Κριστιάν)
Μετά το πρώτο ταξίδι μετ 'επιστροφής μιας σιδηροδρομικής μεταφορικής αποστολής εμπορευμάτων μεταξύ του Yiwu (Κίνα) και της Μαδρίτης (Ισπανία) το περασμένο Φεβρουάριο, η Wall Street Journal δημοσίευσε στις 3 Μαρτίου ένα άρθρο που προδίδει μια αίσθηση απογοήτευσης της διατλαντικής ολιγαρχίας ενώπιον της οικονομικής και χρηματοπιστωτικής παρακμής της ιδίας.
Μετά το πρώτο ταξίδι μετ 'επιστροφής μιας σιδηροδρομικής μεταφορικής αποστολής εμπορευμάτων μεταξύ του Yiwu (Κίνα) και της Μαδρίτης (Ισπανία) το περασμένο Φεβρουάριο, η Wall Street Journal δημοσίευσε στις 3 Μαρτίου ένα άρθρο που προδίδει μια αίσθηση απογοήτευσης της διατλαντικής ολιγαρχίας ενώπιον της οικονομικής και χρηματοπιστωτικής παρακμής της ιδίας.
Ο συντάκτης του
άρθρου, Andrew Browne γράφει χωρίς δισταγμό ότι το σχέδιο του Δρόμου του Μεταξιού του Xi Jinping έχει ως πρωταρχικό
κίνητρο το φόβο που νιώθει το Πεκίνο ενώπιον της κυριαρχίας των ΗΠΑ στον
Ειρηνικό.
Γράφει: «ο Ειρηνικός είναι γεμάτος με κινδύνους, [και] η Κίνα αισθάνεται ότι
στραγγαλίστηκε από μια αλυσίδα στρατιωτικών συμμαχιών που επεκτείνεται από τη
Νότια Κορέα και την Ιαπωνία, μέσω Φιλιππίνων μέχρι την Αυστραλία».
Παράξενη
εξομολόγηση: σαν να είναι ο ρόλος του αμερικανικού Ναυτικού να κάνει ζημιά στο
κινεζικό εμπόριο, παρά να προστατεύει τις Ηνωμένες Πολιτείες ενάντια σε πιθανή
επίθεση μιας εχθρικής χώρας.
Και
συνεχίζει, «ακόμη και αν η Κίνα οικοδομήσει ραγδαία τις
στρατιωτικές δυνάμεις της, το αμερικανικό Ναυτικό εξακολουθεί να βασιλεύει στις
θάλασσες. Σε οποιαδήποτε σύγκρουση, τα αμερικανικά πολεμικά
πλοία και υποβρύχια μπορούν να καταπνίξουν την κινεζική οικονομία με έναν
ναυτικό αποκλεισμό».
Αναρωτιέται
κανείς τι θα μπορούσε να είναι ο λόγος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να
προκαλέσει μια τέτοια σύγκρουση.
Όσον αφορά τις
μεταφορές στην ευρασιατική ήπειρο, ο Browne αναφέρει άλλη απειλή, αν και δεν αναφέρεται
απροκάλυπτα στο Ισλαμικό Κράτος (Daech):
Τα μακριά καραβάνια
του Δρόμου του Μεταξιού καταστράφηκαν πριν από 400 χρόνια με τη γέννηση της
ευρωπαϊκής εμπορικής ναυτιλίας, καθώς και από τις στρατιωτικές και πολιτικές
ταραχές μιας ασταθούς περιοχής. Ο κ. Ξι αντιμετωπίζει παρόμοιες προκλήσεις σήμερα, και δεν υπάρχει
καμία εγγύηση ότι θα πετύχει. Το ταξίδι από το Yiwu στη
Μαδρίτη είναι ένα πολύ δύσκολο ταξίδι.
Η Wall Street Journal, ίσως θα ήταν καλύτερο να
επικεντρωθεί στην κατάρρευση της υποδομής των μεταφορών στην καρδιά της
αμερικανικής ηπείρου, για να μην αναφέρουμε τις επαναλαμβανόμενες ξηρασίες, το
εκπαιδευτικό σύστημα σε πλήρη ερείπωση, τη ταχεία αύξηση της φτώχειας και την
ερχόμενη έκρηξη της φούσκας των ελαίων σχιστόλιθου: απειλές που δεν έχουν
τίποτα να κάνουν, βέβαια, με το ταξίδι μετ’ επιστροφής μιας συνηθισμένης
σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων μεταξύ του Yiwu και της Μαδρίτης.