Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012

Τρελάθηκε" τὸ Spiegel μὲ τὸ Ἅγιον Ὅρος, τὴ μνημόνευση τῶν αὐτοκρατόρων καὶ τοὺς βυζαντινοὺς ἀετοὺς ποὺ κυματίζουν στὰ καστρομονάστηρα τῆς Παναγίας.

"Τρελάθηκε" τὸ Spiegel μὲ τὸ Ἅγιον Ὅρος, τὴ μνημόνευση τῶν αὐτοκρατόρων καὶ τοὺς βυζαντινοὺς ἀετοὺς ποὺ κυματίζουν στὰ καστρομονάστηρα τῆς Παναγίας. Ἐν μέσω οἰκονομικῆς κρίσης ὁλοένα καὶ αὐξάνεται ἡ δημοφιλία τοῦ Ἁγίου Ὅρους σύμφωνα μὲ τὸν ἀνταποκριτὴ τοῦ γερμανικοῦ περιοδικοῦ.Ὁ δημοσιογράφος τονίζει πὼς σὲ αὐτὲς τὶς δύσκολες ἡμέρες πολλοὶ Ἕλληνες ψάχνουν νὰ βροῦν τὴν γαλήνη στὸν Ἄθω.
«Τὸ ὅρος Ἄθως προσελκύει ὀρθόδοξους προσκυνητὲς γιὰ αἰῶνες, ὅμως ἡ οἰκονομικὴ κρίση ἔχει ὁδηγήσει σὲ ραγδαία αὔξηση τοῦ ἀριθμοῦ τῶν ἐπισκεπτῶν ποὺ ἀναζητοῦν ἠρεμία καὶ γαλήνη ἐκεῖ», σημειώνει ὁ Ντάνιελ Στάινβορθ, στέλεχος τοῦ γερμανικοῦ περιοδικοῦ καὶ εἰδικὸς στὰ θέματα τῆς εὐρύτερης περιοχῆς.
Στὸ κείμενο μὲ τίτλο «Οἱ Ἕλληνες ἀποζητοῦν τὴ γαλήνη στὸν Ἄθω: Μονάζοντας μέσα στὴν κρίση», περιγράφει τὴν ζωὴ σὲ ἕναν χῶρο ποὺ τὸν χαρακτηρίζει ὡς ὅτι πιὸ κοντινὸ στὸν Παράδεισο. Κάνει λόγο γιὰ «ἄρωμα» Μεσαίωνα σὲ μία κοινοβιακὴ κοινότητα ἡ ὁποία ἔχει ἱστορία ἄνω τῶν 1.000 ἐτῶν καὶ αὐτὸν τὸν καιρὸ τὸ βρίσκουν ἑλκυστικὸ ὅλοι ὅσοι ἀντιμετωπίζουν προβλήματα καὶ θέλουν νὰ ἀνακουφιστοῦν ἀπὸ τὴν ἀφόρητη πίεση τῆς κοινωνίας καὶ τὴν οἰκονομικὴ κρίση ποὺ ἔχει πλήξει τὴν Ἑλλάδα.
Ἐντύπωση στὸν ἀρθρογράφο κάνει ὁ σπαρτιατικὸς τρόπος ζωῆς ὅπως τὸν χαρακτηρίζει, ὁ ἀποκλεισμὸς τῶν γυναικών.  Ἐντυπωσιάζεται ἀπὸ τὸ «σήμαντρο» καὶ ἄλλες ἰδιοτυπίες τῆς μοναστικῆς ζωῆς, ἐνῶ ἀναφέρται καὶ σὲ ἕναν Ἕλληνα ἐπιχειρηματία ποὺ προσπαθεῖ νὰ «βρεῖ τὸν ἑαυτό του, συλλογιζόμενος μακριὰ ἀπὸ τὸν ὑλικὸ κόσμο». Ἕνας Ρουμάνος μάλιστα ποὺ ἐπισκέπτεται συχνὰ τὸ Ἅγιον Ὅρος τὸ χαρακτηρίζει «ὅτι πιὸ κοντινὸ στὸν Παράδεισο».
Ὁ ἀρθρογράφος μεταξὺ ἄλλων μένει ἔκπληκτος ἀπὸ τὴν μνημόνευση τῶν Αὐτοκρατόρων τοῦ Βυζαντίου, τὴν χρήση τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου, ἀλλὰ καὶ τὸ ἀνέμισμα τῆς σημαίας μὲ τὸ βυζαντινὸ δικέφαλο ἀετὸ δίπλα στὴν ἑλληνική. Ὅπως γράφει, ὁ αὐξημένος ἀριθμὸς ὅσων ἐπισκέπτονται τὸν Ἄθω δείχνει πὼς πρόκειται γιὰ ἕνα μέρος ἠρεμίας καὶ ἀποκοπῆς ἀπὸ τὶς δυσκολίες. Πλέον, ὅπως σημειώνεται, ὅποιος ἐξασφαλίσει τὸ πολυπόθητο «διαβατήριο» εἰσόδου καὶ διαμονῆς στὸ «περιβόλι τῆς Παναγίας», θεωρεῖται τυχερός. Τὸ «ἀπόλυτα εἰρηνικὸ σκηνικὸ» αἰτιολογεῖ αὐτὴ τὴ διαπίστωση.
 
 

Τα θυμάσαι τα αδέρφια σου;

Έχουμε να γράψουμε ιστορία ακόμη...