Σάββατο 4 Απριλίου 2015

Σκάνδαλο πτωχείας.


ΤΙ ΕΜΑΘΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΠΑ-ΣΤΕΦΑΝΟ

ΕΖΗΣΕ ΦΤΩΧΟΣ
Ο παπά-Στέφανος υπήρξε σκάνδαλο πτωχείας. Αλλά βέβαια εμένα μου έμπαιναν πειρασμοί:


-Μα τί τά κάνει τόσα χρήματα πού τού έρχονται! αναρωτιόμουν. Κι’ έκανα διάφορες υποθέσεις μέσα μου. Έπεσα όμως πολύ έξω στις πονηρές μου σκέψεις.
Φαίνεται ότι κάποτε «διάβασε» τον προβληματισμό μου καί μια μέρα συζητήσεως γενομένης μού λέει:
-Κύριο Γιάννη χιλιάρικα παίρνω, χιλιάρικα δίνω.

Πεντοχίλιαρα παίρνω, πεντοχίλιαρα δίνω. Τότε εν τω μεταξύ δεν είχανε κυκλοφορήσει ακόμη τά δεκαχίλιαρα. Δεν έκαμνε ποτέ δηλαδή ψιλά τά χοντρά για να δώσει ελεημοσύνη. Έδινε ότι έπαιρνε! Στο ίδιο νόμισμα. Καί θυμήθηκα τότε τά λόγια τού Χριστού στο Ευαγγέλιο πού μιλάει για τήν υποκρισία τών Φαρισαίων πού τούς λέει: «Αποδεκατίζετε το δυόσμο καί τον άνηθο για να δώσετε στους φτωχούς αλλά από τά άλλα άγαθά (εννοεί τά πανάκριβα μέταλλα) εκεί κάνετε “το κορόιδο”».

Καί το πιο σπουδαίο ήταν απ’ όσο κατάλαβα, όταν έπαιρνε λεφτά είτε από επισκέπτες είπε από επιταγές, κοίταζε αμέσως να τις ξαποστείλει τήν ίδια κι’ όλας μέρα. Δεν τά κρατούσε. Το πρωί δεν είχε πάνω του ούτε μια δραχμή; Πλήρης ακτημοσύνη. Ευλογημένη ανασφάλεια! Τήν ελπίδα του είχε εναποθέσει στο Θεό.

ΤΗ ΠΤΩΧΙΑ ΤΑ ΠΛΟΥΣΙΑ

Κι αυτό πώς το κατάλαβα. Ένα πρωί κατέβηκα στο κελί του καί μόλις με είδε μου λέγει:
-Κύριο Γιάννη Πάπα-Στέφανος έχει ανάγκη ένα δανεικό πεντοχίλιαρο!
Κατά τύχη δεν είχα πάνω μου καθόλου χρήματα εκτός από τά εισιτήρια για να φύγω έξω.

Λέω: Πάτερ λυπούμαι δεν έχω ούτε φράγκο.
Στενοχωρήθηκε πολύ. Κι εγώ στενοχωρήθηκα βέβαια.

Μού λέει: "Ήθελα να τά δώσω σ’ ένα φυλακισμένο. Μού έφερε χθες κάτι σταυρουδάκια κι έρχεται τώρα με το πλοίο. Καί τον υποσχέθηκα να τά δώσω. να τά πληρώσω.
Κάτι μουρμούρισε τότε δεν ξέρω τί ακριβώς είπε καί απομακρύνθηκε λίγο, καί σέ λίγο ανοίγει ή εξώπορτα καί μπαίνει ένας μοναχός πατέρας από τά ασκητήρια πάνω καί τού λέγει:

-Πάτερ Στέφανε πάρε αυτό το πεντοχίλιαρο. σού το στέλνει μια γυναίκα από Θεσσαλονίκη! Ελένη τη λένε.
Άλλη μια φορά μού έδωσε ένα φάκελο με λεφτά μέσα να τά ταχυδρομήσω στην ΠΕΦΙΠ(Πολύτεκνοι). Αλλά φαινόταν καθαρά ότι μέσα είχε χρήματα:
-Πάτερ, τού λέγω, θα τά κλέψουν τά λεφτά... Φαίνονται. Καί εκείνος ό ευλογημένος τί μου απήντησε!

-Αν είναι πιο φτωχοί απ’ αυτούς πού τά στέλνω, έ τότε χαλάλι τους. ’Άς τά πάρουν!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΟΓΙΑΣ. ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΑΥΜΑ. ΤΙ ΕΜΑΘΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΣΤΕΦΑΝΟ. ΠΗΓΑ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ΚΑΙ ΓΥΡΙΣΑ.
http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2015/04/2.html

Τα θυμάσαι τα αδέρφια σου;

Έχουμε να γράψουμε ιστορία ακόμη...