του Δρ. Κ.Βαρδάκα
Άλλοι καιροί- άλλα έθιμα έτσι λένε γιατί έτσι τους
βολεύει.
Για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς ισχύει κάτι άλλο
εντελώς διαφορετικό που δεν αντιστρατεύεται εδώ και αιώνες...την εξέλιξη της κοινωνίας και του παγκόσμιου πολιτισμού και είναι το γνωστό
¨¨Ιησούς Χριστός χτες και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνες¨¨.
Μετά την αναλυτική επιστολή του αντιπροέδρου της
κυβερνήσεως, βλ.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΣΤΑΥΡΩΣΗ ΣΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
Ουσιαστικά μας
δίνεται η ευκαιρία να ιχνηλατήσουμε την πιθανή κυοφορία νέων συνθηκών που κάποιοι επιθυμούν να θέσουν στις
σχέσεις Πολιτείας –Εκκλησίας.
Ας δούμε τα
κυριότερα σημεία της επιστολής Βενιζέλου προς τον Μητροπολίτη Πειραιώς
Σεραφείμ:"Υποστηρίζετε την άποψη ότι ο νομοθέτης έχει κατά το Σύνταγμα (προφανώς εννοείτε το άρθρο 3) την υποχρέωση να λαμβάνει υπόψη του τις θέσεις και τις ευαισθησίες της Ορθόδοξης Εκκλησίας, όταν χειρίζεται θέματα κοινού ενδιαφέροντος όπως ο γάμος, η οικογένεια, η προστασία του ανθρώπινου προσώπου.
Το κανονιστικό περιεχόμενο του άρθρου 3 που εισάγει το σύστημα των συνταγματικά ρυθμισμένων σχέσεων Κράτους και Εκκλησίας χωρίς να απομειώνει την προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας (άρθρο 13 Συντάγματος), θα μου επιτρέψετε να πω ότι είναι τελείως διαφορετικό και απολύτως συγκεκριμένο: αφορά τις σχέσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου με την Εκκλησία της Ελλάδος και την κατοχύρωση της τυπολογίας των επιμέρους εκκλησιαστικών καθεστώτων που υφίστανται στην ελληνική επικράτεια (Νέες χώρες, Κρήτη, Δωδεκάνησα).
Η ίδια όμως η δημοκρατική αρχή επιβάλλει στη Βουλή των Ελλήνων να λαμβάνει υπόψη της και να συνεκτιμά τις απόψεις και τις ευαισθησίες όλων των θεσμών, των συλλογικών οντοτήτων, των πολιτών. Μεταξύ αυτών εξέχουσα θέση κατέχει προφανώς, για λόγους ιστορικούς και κοινωνικούς, η Ορθόδοξη Εκκλησία.
Η τεράστια νομική
φαρέτρα του κ. Βενιζέλου και τ﨨ρητορεύειν¨¨ του δίνουν την δυνατότητα να
απευθύνεται στον σημερινό Πνευματικό Εκκλησιαστικό τον γνωστό σε όλους μας κ. κ
Σεραφείμ Μητροπολίτη Πειραιώς.
Και μέχρις εδώ ας
πούμε καλά...
Πάμε παρακάτω...
Στα ζητήματα ηθικής και
βιοηθικής η ευρωπαϊκή και διεθνής συνταγματική αντίληψη έχει σε μεγάλο βαθμό
επηρεαστεί από τις χριστιανικές απόψεις δεν ταυτίζεται όμως με αυτές. Για
ιστορικούς και θεσμικούς λόγους, που γνωρίζετε πολύ καλά, η συνταγματική ηθική
και η ηθική της έννομης τάξης (ποινικής και αστικής) είναι διαχωρισμένη θεσμικά
από την χριστιανική και πιο συγκεκριμένα την Ορθόδοξη ηθική αντίληψη, όσο και
αν έχει επηρεαστεί από αυτήν.
Σκεφτείτε
και να ταυτιζόταν κ. αντιπρόεδρε.. Τι θα γινόταν;
Αναρωτιόμαστε αν οι Χριστιανοί θα μοιάζανε
τότε με τους σημερινούς ταλιμπάν, μουζαχεντίν και ακραίους ισλαμοφασίστες;
Μην το σκέπτεσαι πολύ γιατί η σημερινή επωδός των ύβρεων
απέναντι σε ανθρώπους που θέλουν να βιώσουν την Ορθοπραξία στην καθημερινή τους
ζωή αυτή είναι και μάλιστα δίχως να κόβουν κεφάλια ¨¨απίστων¨¨, αλλά προς το
παρόν ¨¨κόβουν¨¨ το δικό τους κεφάλι για να πληρώνουν τα χαράτσια των¨¨
κεφαλικών φόρων¨¨.
Εγώ κ.
αντιπρόεδρε με το πτωχό στα νομικά θέματα μυαλό αυτό καταλαβαίνω όταν
ισχυρίζεστε
...) Οι βουλευτές, τα κόμματα, οι κυβερνήσεις, τα
κοινοβούλια λειτουργούν ως όργανα του κράτους και όχι ως πιστοί υπό τον
πνευματικό έλεγχο της θρησκευτικής τους κοινότητας. Το αντίθετο οδήγησε
ιστορικά και δυστυχώς εξακολουθεί να οδηγεί, σε πολλά σημεία του κόσμου, σε
τραγικές και απάνθρωπες καταστάσεις. Σε ανεξέλεγκτη βία. Σε ακύρωση της αξίας
του ανθρώπινου προσώπου.
Μήπως
κατάλαβα λάθος;
Πιστεύω ότι θα σας απαντήσει ο κ.κ Σεραφείμ
και μάλιστα στα καίρια θέματα που βάλατε και μπορεί και να διαφωνήσει μαζί μου καθ ότι προσωπικά αυτή την στιγμή
εκφράζω το βάθος της θλίψεως μου για την αφωνία της πλειοψηφίας των Ταγών.
Άρα καλά
κάνετε και μιλάτε κ. αντιπρόεδρε όταν οι άλλοι σιωπούν...γιατί μαθαίνουμε τι
μας περιμένει.
Θα συμφωνούσα όμως μαζί σας σε αυτό που γράψατε στην επιστολή.
Άλλωστε ο Χριστιανισμός δεν είναι ηθική, αλλά Μήνυμα και
Ελπίδα Σωτηρίας μέσα από την προσδοκία της Ανάστασης. Η Ορθοδοξία δε -
επιτρέψτε μου να πω - απέχει πλήρως από αντιλήψεις κανονιστικές,
ηθικοπλαστικές, τιμωρητικές.
Πείτε μου όμως τι είναι Μήνυμα Ελπίδας και Σωτηρίας;
Τι είναι
Προσδοκία ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ;
Μπορεί σήμερα ένας άνεργος πατέρας και μια άνεργη μάνα
να ¨¨αναστήσουν¨¨ τα παιδιά τους όταν την σημερινή Ελληνική Οικογένεια την πνίγουν όλες οι θηλιές των
τολογλυφικών αγορών του κόσμου;
Mπορεί ένα
Έθνος να έχει ίχνος προσδοκίας ¨¨αναστάσεως¨¨ όταν κάποιοι πολιτικοί του ψήφισαν δίχως να ¨¨διαβάσουν¨¨ η δεν πρόλαβαν να
διαβάσουν το σύνολο των κειμένων και βροντοφώναξαν ναι σε όλα;
Oι Έλληνες
προσλαμβάνουν το γεγονός της ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ του ΚΥΡΙΟΥ μας διαφορετικά από το
μνημονιακό περιβάλλον μέσα στο οποίο ζούνε σήμερα. Ας πούμε Παράδεισος και
Κόλαση για να καταλαβαινόμαστε.
Επίσης σωστά τα λέτε εν πρώτοις..
Από την άλλη πλευρά, η ρύθμιση των κοινωνικών σχέσεων
μεταξύ πολιτών ή ατόμων που υπάγονται στην ελληνική και κατ´ επέκταση την
ευρωπαϊκή έννομη τάξη είναι ζήτημα πού ανήκει στη σφαίρα της πολιτείας και των
διεθνών υποχρεώσεων της και όχι της Εκκλησίας.
Όμως
ποιος σας είπε ότι η Εκκλησία που επικαλείσθε είναι μόνο οι Μητροπολίτες και οι
ανώτεροι εκκλησιαστικοί άρχοντες με τους οποίους από ότι φαίνεται μέχρις
στιγμής ¨¨συμβιώνεται ¨¨αρμονικά;
Στην Δογματική και Πατερική εκκλησιολογική έννοια
Εκκλησία είμαστε σχεδόν όλοι εμείς που μέχρι τώρα σας ψηφίζαμε, δηλ. οι Πιστοί,
οι πρώην ψηφοφόροι σας που όταν ψηφίζαμε τους ¨¨εκλεκτούς¨¨ άρχοντες μας
ξεχάσαμε να τους ρωτήσουμε σε ποιες νέες διεθνείς υποχρεώσεις της έννομης
ευρωπαικής τάξης που επικαλείστε μας ¨¨δέσατ娨;
Επίσης
θεωρώ ότι η Πολιτεία που επικαλείσθε είναι η εκπεφρασμένη βούληση του ΛΑΟΥ,
δηλ. των ψηφοφόρων σας.
Πιστεύεται
κ. αντιπρόεδρε αν πριν μερικά χρόνια κάνατε τον κόπο να μας ενημερώνατε
αναλυτικά για τα ¨¨νέα κοινωνικά και οικονομικά ήθ稨 που θα διέπουν την Ε.Ε οι οικογενειάρχες θα
ψηφίζαν για τα παιδιά και τα εγγόνια
τους το ¨¨σύμφωνο συμβίωσης¨¨ και τα άλλα ¨¨συμφωνητικά του οικονομικού
θανάτου¨¨ που ξυπνήσανε ξαφνικά και τα είδαμε όλοι μας στο κατώφλι της Πατρίδας
;
Φυσικά
αυτό έγινε διεξοδικά εν μέσω πτώχειας
και πείνας. Γιατί αν τον άλλον το έχεις πατημένο κάτω τον κάνεις ότι θέλεις.
O αείμνηστος εθνάρχης μας έβαλε στην ΕΟΚ και φυσικά δεν έκανε τον κόπο να ρωτήσει τον κυρίαρχο λαό
γιατί το ¨¨έπαιζ娨 εθνάρχης ; Όταν ο κυρίαρχος
λαός μεθούσε με το σύνθημα ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο και μετά το κομματικό
κομμάτι του λαού και της συνυπαρχούσης εκκλησιαστικής διοίκησης τ﨨 μεθούσαν¨¨
τα πακέτα- επιχορηγούμενες ¨¨καραμέλες¨¨
από την ΕΕ όλα ήταν καλά και μέλι-γάλα.
Με μία
μόνο λέξη καλά να πάθουμε...και λυπάμαι που το λέω γιατί οι νέες γενιές θα
έρθει η ώρα τους και σύντομα θα μας καταδικάσουν.
Όταν έναν
ΛΑΟ τον έχουν φέρει στο έσχατο σκαλοπάτι της ανέχειας πιθανώς να νομοθετήσουν και τις ¨¨κωλοτούμπες¨¨ ως
φυσικό τρόπο ζωής, ο τρόπος του λέγειν.
Η κοινή λογική συμφωνεί καλοπροαίρετα και με το παρακάτω που ισχυρίζεσθε..
Τέλος, επιτρέψτε μου να αγνοήσω για λόγους αναγόμενους
στο σκληρό πυρήνα της ύπαρξης μου την άτυχη απειλή ότι "θα αποστερηθούμε
de facto ως πρόσωπα την χάρη και την ευλογία του Δικαιοκρίτου Κυρίου". Η
αποστροφή αυτή θεωρώ ότι είναι απλώς σχήμα λόγου και όχι επισκοπική θέση που
αξιώνει θεολογική και εκκλησιολογική θεμελίωση".
Προς ΘΕΟΥ
κ. αντιπρόεδρε κανείς δεν μπορεί να στερηθεί την ευλογία του Δικαιοκρίτου ΚΥΡΙΟΥ μας αν φυσικά ο ίδιος δεν την εμποδίσει
να δράσει και ουσιαστικά κανείς δεν
πρόκειται να αποστερηθεί την ενέργεια των πνευματικών νόμων μέσα στην ζωή που
διαφέρουν από τους ανθρώπινους νόμους.
Και
τελειώνοντας κάνω μια έκκληση ο ελάχιστος προς όλους μας...
Ας
υπογράψουμε μυστικά το σύμφωνο της συμβίωσης!!!
ΠΟΙΟ
ΟΜΩΣ;
Το Αληθινό
Σύμφωνο Συμβίωσης των ανθρώπινων καρδιών
μας με τον Καρδιογνώστη Δημιουργό και Πλάστη μας.
Και ας το
κάνουμε Πνευματικό μας Σύνταγμα , Πυξίδα και Προσανατολισμό για να βγούμε από την νοητή ζούγκλα που μας
έφεραν οι επιλογές του παρελθόντος. Ας το κάνουμε για τα μικρά παιδάκια που μας
βλέπουν μες στα μάτια και δεν καταλαβαίνουν σε ποια γήινη κόλαση τα οδηγούμε.
ΔΡ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΡΔΑΚΑΣ