Αυτή
η γλαύκα δεν μοιάζει με τις ακίνητες των μουσείων. Ούτε είναι
μαρμάρινη. Κινείται διαρκώς πάνω - κάτω, είναι ιπτάμενη, χαριτωμένη και
αναλαμβάνει αποστολές συλλογής δεδομένων. Με το που της δίνεις την
εντολή, ένα κλικ δηλαδή με το mouse του υπολογιστή, ανοίγει ορίζοντες
γνώσης. Πεδίο της; Η σύγχρονη τεχνολογία και πώς χρησιμοποιείται στην
αναστήλωση των μνημείων της Ακρόπολης.
«Ανεβάσαμε
τα παιδιά στον βράχο, τα βάλαμε στα εργοτάξια, άκουσαν τους ανθρώπους
που εργάζονται σ’ αυτά, εντυπωσιάστηκαν από τον αριθμό των ειδικοτήτων.
Αυτό είναι και μία από τις ενότητες της εφαρμογής. Η βιωματική εμπειρία
τα συγκινεί. Μια εμπειρία που άλλαξε τον τρόπο που βλέπουν κάποια
πράγματα, όπως σημείωσαν τα ίδια στο ερωτηματολόγιο».
http://www.kathimerini.gr/
http://trelogiannis.blogspot.gr/2013/04/blog-post_2588.html
Της Γιώτας Συκκά
Σε πέντε ενότητες
Σε πέντε ενότητες
Στα
παιδιά είναι ιδιαίτερα αγαπητή γιατί θυμίζει ήρωα κόμικς. Στην ουσία
είναι η πρωταγωνίστρια μιας εφαρμογής που αναπτύχθηκε από τον Τομέα
Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης,
στο πλαίσιο του EΣΠΑ 2007-2013. Καθοδηγεί τους μικρούς χρήστες
σε όλες τις ενότητες της εφαρμογής. Αποστολή τους είναι να συμμετάσχουν
στο πρόγραμμα σχεδιασμού της και να κερδίσουν το βραβείο συμμετοχής. Κάτι
που προϋποθέτει γνώση για τις λεπτομέρειες της αποκατάστασης των
μνημείων της Ακρόπολης, η οποία παρουσιάζεται μέσα από πέντε θεματικές
ενότητες: το ταξίδι, τη βοήθεια, το πλήρωμα, τη δράση και το μέλλον.
Κάθε
ενότητα περιλαμβάνει την προετοιμασία, τη δοκιμασία, το παιχνίδι. Η
Γλαύκα αναλαμβάνει να γνωρίσει στα παιδιά αυτό που καμιά φορά δεν
μπορούν να πουν πειστικά οι μεγάλοι. Τους μιλά για τις φθορές των
μνημείων της Ακρόπολης, τις αιτίες, τις επεμβάσεις που έγιναν για τη
«θεραπεία» τους και τις δυνατότητες της τεχνολογίας. (http://www.ysma.gr/theglafkaproject)
Η
Ασημίνα Λεοντή που εργάστηκε μαζί με την υπεύθυνη του τμήματος Ειρήνη
Καϊμάρα και την έμπειρη Κορνηλία Χατζηασλάνη, η οποία αν και
συνταξιοδοτήθηκε προσφέρει τη βοήθειά της, λέει στην «Κ» πως το θέμα των
έργων και των αναστηλώσεων ενδιαφέρει πολύ τα παιδιά. Το διαπίστωσαν
τον Μάρτιο του 2012 στο διήμερο πρόγραμμα στην Ακρόπολη, στο οποίο
συμμετείχαν 21 σχολεία, 650 μαθητές και 20 εκπαιδευτικοί.
http://www.kathimerini.gr/
http://trelogiannis.blogspot.gr/2013/04/blog-post_2588.html