Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2012

Το παρατηρητήριο θα είναι μόνο η αρχή του ελέγχου...


Με αφορμή την ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Χρυσής Αυγής για το παρατηρητήριο για την ανάσχεση της Χρυσής Αυγής στα σχολεία, σκέφτηκα να σας γράψω δυο λόγια σχετικά με το τι διδάσκονται οι φοιτητές για την ιστορία και για τη διδασκαλία της  στα πανεπιστήμια και ειδικότερα στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. 

Το μάθημα της ιστορίας από το δημοτικό μέχρι το πανεπιστήμιο θεωρείται ένα δύσκολο και βαρετό μάθημα. Καμία, όμως, ομάδα συγγραφής εκπαιδευτικών και ακαδημαικών δεν προσπάθησε να δημιουργήσει ενδιαφέροντα βιβλία και δραστηριότητες για τους μαθητές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να έχουμε στα σχολεία ανιστόρητους εκπαιδευτικούς και αδιάφορους μαθητές. Έτσι φτάσαμε στην απαξίωση της ιστορίας του έθνους μας και δημιουργήσαμε γενιές Ελλήνων που δεν γνωρίζουν τις ρίζες τους και τη φυσική σύνδεση τους με το παρελθόν.

Τα βιβλία υπεραπλουστεύουν τις έννοιες της πατρίδας, του έθνους και οι εκπαιδευτικοί φοβούνται ή βαριούνται να προχωρήσουν σε λεπτομέρειες. Βέβαια, οι καθηγητές και οι δάσκαλοι δεν διδάσκονται στα πανεπιστήμια την ελευθερία του λόγου και την διαδικασία της γόνιμης συζήτησης, αλλά την στείρα αποστήθιση των βιβλίων που είναι βασισμένα στη λογική του συνωστισμού της Σμύρνης. Οι φοιτητές μετά από τον έμμεσο εκφοβισμό του διδάσκοντα δεν αντικρούουν στα λεγόμενα του και επιπλέον φοβούνται να συζητήσουν και με άλλους φοιτητές για αυτά τα θέματα.

Έχουμε φτάσει στο σημείο να ντρεπόμαστε να ομολογήσουμε ότι έχουμε ουσιαστικές γνώσεις ιστορίας, διότι πλέον το να γνωρίζεις την ελληνική ιστορία είναι ρατσιστικό και political incorrect. Πώς γίνεται να αφελληνίζεις ολόκληρες γενιές εκπαιδευτικών και μετά να έχεις την απαίτηση να διδάξουν έστω και κάποια βασικά στοιχεία ιστορίας; Πώς γίνεται να διδάσκεις στο μάθημα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης ότι στην δυτική Θράκη οι μουσουλμάνοι είναι Τούρκοι καταπιεσμένοι και περιθωριοποιημένοι από το ελληνικό κράτος και πως ο όποιος υπαινιγμός για αρχαίους Έλληνες και Βυζάντιο θεωρείται προπαγάνδα και ρατσιστικό σχόλιο; Πώς γίνεται να κάνεις μάθημα ιστορίας, εάν οι λέξεις Έλληνας, Έθνος, Πατρίδα και Ορθοδοξία έχουν θεωρηθεί ως ακατάλληλες και προσβλητικές για τους μειονοτικούς μαθητές;

Χρόνια τώρα οι υπουργοί παιδείας προσπαθούν να εξαλείψουν κάθετι το ελληνικό από τα σχολεία και η προσπάθεια αυτή δυστυχώς έχει άμεσα αποτελέσματα. Το παρατηρητήριο αυτό είναι μόνο η αρχή του ελέγχου στα σχολεία και δεν έχει ως στόχο  τον έλεγχο των μαθητών, αλλά κυρίως τον έλεγχο των εκπαιδευτικών. Ο πόλεμος κατά του ελληνισμού είναι συνεχής και αδιάλειπτος για αυτό πρέπει να αφυπνιστούμε και να είμαστε συνεχώς σε εγρήγορση.

Ειρήνη Μ.

Τα θυμάσαι τα αδέρφια σου;

Έχουμε να γράψουμε ιστορία ακόμη...