Γιώργος Παύλος
Καθ. Φυσικής και φιλοσοφίας ΔΠΘ
σχόλιο Γ.Θ : Ένα απόσπασμα της επιστολής του καθηγητή που απέστειλε στους επισκόπους της Εκκλησίας της Ελλάδος. Το υπόλοιπο της επιστολής θα δημοσιευθεί σε ξεχωριστές αναρτήσεις αλλά όποιος θέλει, στο τέλος της ανάρτησης μπορεί να βρει τον σύνδεσμο για ολόκληρο το άρθρο
1. Η Εκκλησία ως η όντως Αλήθεια είναι το περιέχον και όχι το περιεχόμενο.
Η Ελλάδα ακόμη και προ Χριστού είναι κατά κάποιο τρόπο χριστιανική με τη έννοια πως αναζητά με πάθος την Αλήθεια μέσα από την μυθολογία, την ποίηση, τη φιλοσοφία, την τέχνη την επιστήμη, παντού αναδεικνύεται η ανάγκη του Αληθούς. Ακολούθως ανακαλύπτει στο πρόσωπο του Χριστού το ποθούμενο της Όντως Αλήθειας, της όντως Ωραιότητας, της όντως Καλοσύνης, της όντως Δικαιοσύνης. Έτσι η Ελλάδα γίνεται όργανο της Εκκλησίας για τη χριστοποίηση και χριστιανοποίηση όλης της ανθρωπότητας. Αυτή η Τελεία Αλήθεια, Ομορφιά, Έρως και Αγάπη που ταυτίζονται με το πρόσωπο του Χριστού, θα καταστούν το Ελληνικό και Ορθόδοξο περιεχόμενο της Ρωμανίας και Ρωμιοσύνης και το κέντρο εκπολιτισμού όλου του κόσμου. Ό,τι δεν μετέχει της Αλήθειας του Χριστού και ό,τι της αντιστέκεται, αυτό είναι νεκρό και εν τέλει δαιμονικό. Στην Ελληνική και Ορθόδοξη αυτή πραγματικότητα τα πάντα λάμπουν μέσα στο Άκτιστο Κάλλος και την Άκτιστη Καλοσύνη της Θείας Λειτουργίας. Η αρχαία ελληνική φιλοσοφία που κορυφώνεται στον Πυθαγόρα, στον Ηράκλειτο, τον Σωκράτη, τον Πλάτωνα, τον Αριστοτέλη και τόσους άλλους, γίνεται το υλικό με στο οποίο κτίζεται ένας αληθινός πολιτισμός του ανθρώπου ως πρόσωπο εικόνα του Θεού. Ένας πολιτισμός όπου η Δημοκρατία αποκτά σάρκα και οστά μέσα από την ανάσταση του Χριστού και όλων των νεκρών πολιτών της Όντως Πόλης του Θεού. Στην ελληνική και Ορθόδοξη πολιτειολογία και πολιτεία, η Δημοκρατία είναι η Βασιλεία στον κόσμο του «Ήλιου της Δικαιοσύνης», δηλαδή του βασιλέως των όλων Χριστού, πηγή της Αλήθειας της Καλοσύνης και της Ομορφιάς. Εδώ όλοι είναι ίσοι μεταξύ ίσων και κατά χάριν ίσοι με τον Άκτιστο Θεό. Εδώ δεν χωρούν φεουδαρχίες, ρατσισμοί, ιεραρχίες ανίερες, μυστικές εταιρείες, και κόμματα που κομματιάζουν το όλον της πόλης και της πολιτείας. Μέσα από την Άκτιστη Θεία Λειτουργία, της Αγίας του Θεού Σοφίας, εκπορεύεται η όντως πολιτική επιστήμη της ανθρωπιάς και της ελευθερίας, της αρχής, πως όλοι είναι ίσοι μεταξύ ίσων και πως ο Βασιλέας όλων είναι, ο όντως Ήλιος της Δικαιοσύνης, ο Χριστός ως ο σαρκωμένος Θεός Λόγος. Ανθρώπινες αρχές και εξουσίες υποτάσσονται και υπηρετούν τον κάθε άνθρωπο από τον τελευταίο μέχρι τον πρώτο, ως αιώνια εικόνα του Θεού. Οι πολιτικοί αλλά και οι εκκλησιαστικοί άνδρες δεν εξουσιάζουν αλλά υπηρετούν τον άνθρωπο, στον ένσαρκο πολιτισμό της Θείας Λειτουργίας. Πρέπει οι πολιτικοί, να θεωρούν τους ανθρώπους πρόσωπα μοναδικά και ανεπανάληπτα και εικόνες του Χριστού με αξία άπειρη και μοναδική ενός εκάστου και όχι μια ανθρωπομάζα όμορφη και απρόσωπη. Όταν οι πολιτικοί εκπίπτουν από αυτή την αρχή, οι εκκλησιαστικοί πρέπει να τους το υπενθυμίζουν και να προστατεύουν το ανθρώπινο πρόσωπο.
Για αυτό η εκκλησιαστικής ιεραρχία μετά το 1821 έχει, άλλοτε περισσότερο άλλοτε λιγότερο, την τεράστια ευθύνη αποορθοδοξοποίησης της Ελλάδας και της Ελληνικής πραγματικότητας. Έχει την ευθύνη της βαθμιαίας μετακίνησης προς την αιρετική, φεουδαρχική, παπική, προτεσταντική και ακολούθως άθεη Δύση. Δηλαδή την ευθύνη μιας βαθμιαίας μετακίνησης των Ορθόδοξων Ελλήνων προς μια ειδικού τύπου «αιρετική Ουνία» με ορθόδοξο φόρεμα. Εδώ ας πούμε πως την Ελληνική και Ορθόδοξη Αλήθεια δεν την εκφράζουν τα δυτικότροπα μονοφυσιτικά δυτικά κόμματα, δεξιά ή αριστερά, με ή χωρίς θεό. Όλα αυτά κινούνται στην περιοχή της αίρεσης, θεολογικά, εκκλησιολογικά ανθρωπολογικά. Μάλιστα η άθεη και διαμαρτυρόμενη Δύση είναι πιο κοντά στην Ορθόδοξη Ανατολή, αφού η γαλλική επανάσταση δεν είναι άλλο από μια δυτική εκδοχή της αντίστασης των κατεκτημένων ορθόδοξων αρχικώς και ρωμαίικων λαών της Δύσης, απέναντι στην παπική φεουδαρχία. Ας μην ξεχνάμε πως η ιερά εξέταση της Δύσης είχε ως στόχο έναν κατακτημένο από τους Φράγκους, απείθαρχο «αιρετικό» λαό που αναζητούσε τις δικές του ρίζες και αρχές. Η θεωρητική αθεΐα της δυτικής επανάστασης έρχεται είτε ως εργαλείο άνωθεν διαχείρισης ενός κόσμου που αντιλαμβάνεται πλέον τον πάπα ως κατακτητή του, είτε ως μια απόρριψη ψυχολογική ενός θεού τυράννου είδωλο της σχολαστικής παπικής αίρεσης που αμείβει τους καλούς και τιμωρεί τους κακούς και αμαρτωλούς.
Ο τριαδικός, Υποστατικός και Τρισυπόστατος Θεός των πατέρων μας, είναι Άκτιστος και ελεύθερος από κάθε ανάγκη ακόμη και την ανάγκη του δημιουργείν. Θα μπορούσε δηλαδή μα μην έχει δημιουργήσει τον Κτιστό κόσμο των αγγέλων των ανθρώπων των ζώων των φυτών των συμπάντων και ότι άλλο. Αυτός θα ήταν πάλι πλήρης και τέλειος Θεός. Η δημιουργία είναι έργο της Θείας Θελήσεως και της Θείας Βουλήσεως του Θεού που διακρίνεται της Θείας Ουσίας του. Δηλαδή η Θεία Ουσία του Θεού διακρίνεται των Θείων και Ακτίστων Ενεργειών του Θεού, δια τον οποίων δημιουργεί όταν θέλει, ότι θέλει και όπως θέλει. Για αυτό ουδείς κτιστός άνθρωπος, είτε Πατριάρχης είτε επίσκοπος είτε ότι άλλο, μπορεί να θεωρηθεί εικόνα του Ακτίστου Θεού. Μόνο Χριστός ο Σαρκωμένος Λόγος και Υιός του Θεού είναι αληθής και τελεία εικών του Θεού και Πατέρα του. Ο πατριάρχης και ο επίσκοπος και ο κάθε άνθρωπος είναι εικόνα του Θεού δια του Χριστού, δηλαδή εικόνα εικόνος. Για αυτό ουδείς άνθρωπος είναι αλάθητος και ανώτερος των άλλων ανθρώπων. Για αυτό ουδέν ανθρώπινο έργο, πολιτικό σύστημα, ιδεολογία, φιλοσοφία, θεολογία κλπ. μπορούν να αληθεύουν από μόνα των. Για αυτό η Εκκλησία του Χριστού είναι πάνω από βασιλείς, από κράτη, από έθνη και ότι άλλο ανθρώπινο. Η Εκκλησία του Χριστού είναι αλάθητη, όχι διότι ο Πάπας, ο Πατριάρχης ο Επίσκοπος και ο άνθρωπος είναι αλάθητος, αλλά διότι ο Χριστός και το Άγιο του Πνεύμα και όλη η Αγία Τριάδα, κατοικούν εν τη Εκκλησία δια των Ακτίστων και Θείων Ενεργειών του Τριαδικού Θεού. Για αυτό στην σύγχρονη Ελλάδα, η αποκοπή της Εκκλησίας από το Οικουμενικό πατριαρχείο και η υποταγή της μετά το 1821 στο αιρετικό, βαυαρικό και κομματικό κράτος, όπως συνέβη μετά την δολοφονία του Καποδίστρια και την κυριαρχία των αιρετικών δυτικών κομμάτων, είναι έγκλημα μέγιστο και ουσιαστικά αίρεση εκκλησιολογική. Αυτό το κακό δυστυχώς και ως επί το πλείστον συνεχίζεται αδιάκοπα μέχρι σήμερα.
Έτσι, η Εκκλησία από Βασιλεία του Χριστού και από περιέχον το κράτος, έγινε περιεχόμενο και θεραπαινίδα του κράτους. Και αυτό συνεχίζεται αδιάκοπα εδώ και δύο αιώνες. Για αυτό οι επίσκοποι μας και οι αρχιεπίσκοποι μας, συχνά είναι υποτελείς στον εκάστοτε πρωθυπουργό και στους εκάστοτε πολιτικούς άνδρες και στο κράτος, όπως και όλος ο λαός. Βαθύτερα και οι πολιτικοί και τα κόμματα των είναι επίσης υποδουλωμένοι ή ταυτισμένοι με αιρετικές μυστικές λέσχες και αιρετικά ξένα κέντρα εξουσίας. Για αυτό και για την ορθόδοξη Εκκλησία-συνείδηση και για τον ελληνικό λαό, το 1821 ως ορθόδοξη επανάσταση αντίστασης σε κάθε επιβαλλόμενη αίρεση, οθωμανική η δυτική, είναι ακόμη ανεκπλήρωτο ιστορικό αίτημα. Για αυτό και η Εκκλησία και ο λαός είναι ανάγκη να ελευθερωθούν από το αιρετικό, κομματικό, φεουδαρχικό, αυταρχικό, ανθελληνικό και αντιχριστιανικό κράτος και να επιστρέψουν στην όντως ορθόδοξη δημοκρατία και στην υπερκομματική εκκλησιαστική, συνοδική, κοινοτική, και άμεσο λαϊκή ελληνική και ορθόδοξη πολιτεία. Διότι είτε με Φράγκο βασιλιά, είτε με δεξιά είτε με αριστερά κόμματα, η Ελλάδα παραμένει υπόδουλη και υποτελής σε αιρετικά δυτικά κέντρα, τα οποία βήμα προς βήμα φθείρουν και την ελληνική και την ορθόδοξη ταυτότητα του ελληνικού λαού. Ομοίως και την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος.
Η ευθύνη των ιεραρχών για μια τόσο επικίνδυνη παγίδευση της εκκλησίας και του λαού σε αιρετικά κατά την ουσία των κόμματα και πολιτικούς, αφού κυριαρχεί σε όλα αυτά η απόσπαση των Ελλήνων από την ορθόδοξη παιδεία και ταυτότητα, είναι σαφώς μεγάλη και αιτία πολλών άλλων κακών. Εάν αληθεύει, κάτι που δημόσια λέχθηκε και δεν έχει διαψευστεί επισήμως, πως πολλά εκατομμύρια μοιράστηκαν από την κυβέρνηση Μητσοτάκη στις μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος για να στηρίξουν την κορωνοκρατία, την πανδημία και τον μαζικό υποχρεωτικό εμβολιασμό με πειραματικά εμβόλια, τότε έχουμε σοβαρή εκκλησιαστική εκτροπή, ίσως δε και συμμετοχή σε μεγάλα ποινικά αδικήματα. Ιδίως όταν όλα αυτά σχετίζονται άμεσα με την όλως αιρετική κατά βάθος θεωρία του μετανθρωπισμού και της νέας παγκόσμιας τάξης στην οποία δυστυχώς υποτάσσονται συνειδητά η ασυνείδητα οι ιεράρχες στηρίζοντας την κορωνοκρατία. Αλλά, άγιοι Ιεράρχες, και η ευθύνη σας για την κατάσταση στη δύστυχη παιδεία του λαού μας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και κυρίως στις πρώτες όπου μετά την οικογένεια διαμορφώνεται το ήθος των ανθρώπων, σαφώς είναι τεράστια. Αφήσατε τις τελευταίες δεκαετίες και ιδίως προσφάτως μια κατ’ ουσίαν ανθελληνική και αντιχριστιανική πολιτεία να ξεθεμελιώνει κάτω από τα βλέμματα σας, ό,τι ελληνικό, ό,τι χριστιανικό και ό,τι ορθόδοξο στα νηπιαγωγεία και στο ελληνικό σχολείο. Επιτρέψατε και δεν αγωνιστήκατε με όλα τα νομικά και άλλα μέσα που είχατε στην δικαιοδοσία σας, να μην αλλοτριωθεί το ελληνικό σχολείο από κάθε γνήσιο ελληνικό και ορθόδοξο ήθος και αφήσατε να υποταχθεί η Ελληνική παιδεία των παιδιών μας σε άρρωστα και επικίνδυνα μυαλά και χέρια. Έτσι ενώ επιτρέπεται οι διάφορες ΜΚΟ να στέλνουν εκπαιδευτές στα σχολεία, άνδρες με γυναικεία αμφίεση και ό,τι άλλο, απαγορεύεται να μπει στο σχολείο, ο επίσκοπος, ο ιερέας και ο πνευματικός. Έτσι αφήσατε τους λύκους μέσα στα πρόβατα να τα κατασπαράξουν και μείνατε αδρανείς σε μια ιστορική εθνική πνευματική καταστροφή και σε έναν έξωθεν οδηγούμενο ηθικό και πνευματικό ξεπεσμό της ελληνικής κοινωνίας. Αφήσατε να αποχριστιανιστεί η παιδεία των παιδιών μας στην κρίσιμη μαθητική ηλικία όπου διαμορφώνεται η πνευματική συγκρότηση και η πνευματική συνείδηση του ανθρώπου.
Αφήσατε επίσης να αναπτυχθούν στην ελληνική κοινωνία περίεργες και αιρετικές «μεταπατερικές» θεωρίες και περίεργες αντιλήψεις περί υπακοής, περί πειθαρχίας και περί ιεραρχίας. Διότι άλλο η υπακοή ως ασκητικό άθλημα κάθαρσης, φωτισμού και Θέωσης και άλλο η υπακοή εν γένει σε κάθε νεωτερική ιδέα και αντίληψη που αντιφάσκει σαφώς με την ορθόδοξη Εκκλησιολογία, Θεολογία και Παράδοση της Εκκλησίας. Όταν πρόκειται για θέματα Πίστεως και Αλήθειας εκεί δεν τίθεται θέμα υπακοής και πειθαρχίας. Διότι εκτός από την Αγία Υπακοή έχουμε και την Αγία Ανυπακοή, όταν βλέπουμε να ξεθεμελιώνεται αφανώς ή και εμφανώς η Ορθόδοξη Παράδοση. Διότι πώς μπορούμε να εμπιστευόμαστε επισκόπους και θεολόγους, οι οποίοι αντί να μαθητεύσουν στο Άγιον Όρος και στα ορθόδοξα ασκητικά κέντρα και «πανεπιστήμια» της ερήμου, μαθητεύουν μόνο στις παπικές και προτεσταντικές σχολές της Δύσης; Πώς μπορούμε να εμπιστευόμαστε επισκόπους, οι οποίοι θεωρούν ευλογία του Θεού τον εξισλαμισμό της Ελλάδος και μας παροτρύνουν να αποδεχθούμε τα παιδιά μας να παντρεύονται ακόμη και αλλόθρησκους, ή ότι πρέπει να αλλάξουμε τα βιβλία μας στα σχολεία, τις εορτές μας τα σύμβολα μας, για να μην ενοχλούνται οι ξένοι έποικοι κλπ. Αντί δηλαδή οι ιεράρχες μας να προστατεύσουν την ελληνική και ορθόδοξη ταυτότητα του λαού μας, όλως αντιθέτως μας παροτρύνουν έμμεσα ή άμεσα να αποδεχθούμε στο όνομα της παγκοσμιοποίησης, τον πλήρη αφανισμό στην Ελλάδα του ελληνικού και ορθοδόξου πνεύματος και του ελληνικού και ορθόδοξου πολιτισμού. Ισχυριζόμενοι μάλιστα πως και το ευαγγέλιο έχουν δικαίωμα να αλλάξουν οι επίσκοποι εάν χρειαστεί. Βεβαίως άλλο η ορθόδοξη ερμηνεία του Ευαγγελίου και της γραπτής παράδοσης της εκκλησίας, κάτι που μόνο η Εκκλησία ως σώμα Χριστού μπορεί να κάνει ορθώς, και άλλο η αντικατάσταση του ευαγγελίου από «νέα ευαγγέλια». Κατανοούμε ακόμη πως η Ελλάδα και η Ορθοδοξία δεν φοβούνται τίποτε στον κόσμο διότι κινούνται σε άλλο επίπεδο ως τόπος Αγίων. Με αυτή την έννοια μόνο δεχόμεθα πως σε όποιες και όσο αρνητικές εξωτερικές συνθήκες, η Ελλάδα πάντα μπορεί να βρίσκει τον ορθόδοξο και ελληνικό δρόμο της και να λειτουργεί ως παγκόσμιο Ελληνικό και Ορθόδοξο σχολείο εξελληνίζοντας ελευθέρως και εκχριστιανίζοντας ελευθέρως κάθε άνθρωπο Έλληνα ή μη. Αυτό όμως σημαίνει πως ο ελληνικός λαός και η Ελλάδα κρατούν γερά μέσα τους την ορθόδοξη πίστη και αλήθεια και όχι αντικαθιστώντας αυτά με κενοφανείς, μεταπατερικές και μεταανθρώπινες, αιρετικές βεβαίως, θεωρίες. Διότι και όλα τα Ευαγγέλια να καούν και όλα τα εκκλησιαστικά βιβλία να εξαλειφθούν, ακόμη και τότε, η Ζώσα Εκκλησία του Χριστού δια των Αγίων της μπορεί να τα ξαναγράψει όλα εξ αρχής. Διότι ζει Κύριος ο Θεός και το Άγιο του Πνεύμα κατοικεί αιωνίως στην Εκκλησία του Θεού.
Για ολόκληρο το άρθρο "Μήπως στην Ελλάδα κινούμεθα σε τροχιά Ουνίας και Παναίρεσης;"