Το μυστήριο που συντελείται για το τέλος του κόσμου
ΜΟΝΑΧΟΣ.: Όσα είπα αναφέρονται όχι μόνο στον μοναχισμό αλλά σ” όλη την Εκκλησία, τόσο την παλαιοδιαθηκική όσο και την καινοδιαθηκική. Η ίδρυση της παλαιοδιαθηκικής Εκκλησίας από τον Θεό και η παράδοση της στον ιουδαϊκό λαό παρουσιάστηκε αλληγορικά από τον Κύριο στην παραβολή των κακών γεωργών. Η ίδρυση της καινοδιαθηκικής Εκκλησίας από τον Θεάνθρωπο και η παράδοση της σ” άλλον λαό, τον χριστιανικό, που αποτελείται άπ” όλα τα έθνη της γης, γνωστοποιείται μέσα από τα τέσσερα Ευαγγέλια, τις Πράξεις των Αποστόλων και όλες τις Επιστολές. Οι Ιουδαίοι όφειλαν να λογοδοτήσουν στον Θεό για τη διαφύλαξη και τη διαχείριση του δώρου Του. Επειδή με τη διαγωγή τους δεν Τον ευαρέστησαν, Αυτός, όταν πια με τη θέλησή τους απομακρύνθηκαν πνευματικά από κοντά Του, τους αποδοκίμασε και τους τιμώρησε. Παρόμοια λογοδοσία θα ζητηθεί και από τους χριστιανούς, λογοδοσία για το πώς διαχειρίστηκαν τόσο τον θείο θησαυρό της καινοδιαθηκικής Εκκλησίας, γενικά, όσο και το τμήμα της που λέγεται μοναχισμός, ειδικότερα
ΚΟΣΜΙΚΟΣ.: Δεν υπάρχει δυνατότητα να προβλέψει κανείς, με τη βοήθεια της Αγίας Γραφής, την πορεία και την κατάληξη της καινοδιαθηκικής Εκκλησίας πάνω στη γη;
ΜΟΝΑΧΟΣ.: Η Αγία Γραφή μαρτυρεί ότι οι χριστιανοί, όπως είχε συμβεί και με τους Ιουδαίους, θ” αρχίσουν σιγά-σιγά να ψυχραίνονται απέναντι στην αποκαλυπτική διδασκαλία του Κυρίου. Δεν θα δίνουν πια πολλή προσοχή στην ανακαίνιση της ανθρωπινής φύσεως με τη χάρη του Θεανθρώπου. Θα λησμονήσουν την αιωνιότητα. Θα στρέψουν όλο τους το ενδιαφέρον στην επίγεια ζωή. Έτσι, θα καταγίνονται στη βελτίωση της βιοτικής τους καταστάσεως, σαν να είναι αιώνιοι πάνω στη γη, και στην ανάπτυξη της φθαρμένης τους φύσεως, με στόχο την ικανοποίηση όλων των διαστροφών απαιτήσεων και επιθυμιών της ψυχής και του σώματος. Ευνόητο είναι ότι σε μια τέτοια διαγωγή δεν έχει θέση ο Λυτρωτής, που εξαγόρασε τον άνθρωπο για τη μακάρια αιωνιότητα. Η απομάκρυνση των ανθρώπων αυτής της διαγωγής από τον Χριστιανισμό, η αποστασία τους, είναι φυσική. Και η αποστασία θα έρθει, σύμφωνα με την προφητεία της Γραφής. Από τη χαλάρωση του Χριστιανισμού δεν θα εξαιρεθεί φυσικά, ο μοναχισμός. Οποιοδήποτε μέλος ενός σώματος δεν είναι δυνατό να μη συμμετέχει στην ασθένεια που προσβάλλει όλο το σώμα. Το προείπαν, άλλωστε, οι άγιοι μοναχοί των περασμένων αιώνων, φωτισμένοι από το Άγιο Πνεύμα, που κατοικούσε μέσα τους. Όταν ο Χριστιανισμός συρρικνωθεί στο έπακρο πάνω στη γη, τότε θα τελειώσει η ζωή στον κόσμο.
«Οι άγιοι πατέρες προφήτεψαν για την έσχατη γενιά. Έλεγαν μεταξύ τους: «Τι έργο κάναμε εμείς;». Κι ένας απ’ αυτούς, που ήταν μεγάλος στην ασκητική ζωή και λεγόταν Ισχυρίων, αποκρίθηκε: «Εμείς τηρήσαμε τις εντολές του Θεού». Οι άλλοι ρώτησαν: «Τι θα κάνουν, άραγε, εκείνοι που θα έρθουν ύστερα από μας:». «Θα φτάσουν στο μισό από το δικό μας έργο», απάντησε. «Και οι κατοπινοί τι;», ξαναρώτησαν. Και είπε: «Οι άνθρωποι εκείνης της γενιάς δεν θα έχουν καθόλου έργο. Θα τους έρθει πειρασμός. Και όσοι θα βρεθούν δόκιμοι σ” αυτόν τον πειρασμό, θα αποδειχθούν ανώτεροι κι από μας κι από τους πατέρες μας»»
(Το Μέγα Γεροντικό, τ. 4, κεφ. ΙΗ’, 17).
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. ΑΣΚΗΤΙΚΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ B ΑΓΙΟΥ ΙΓΝΑΤΙΟΥ ΜΠΡΙΑΝΤΣΑΝΙΝΩΦ.
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ.
www.agiooros.net
https://simeiakairwn.wordpress.com
ΜΟΝΑΧΟΣ.: Όσα είπα αναφέρονται όχι μόνο στον μοναχισμό αλλά σ” όλη την Εκκλησία, τόσο την παλαιοδιαθηκική όσο και την καινοδιαθηκική. Η ίδρυση της παλαιοδιαθηκικής Εκκλησίας από τον Θεό και η παράδοση της στον ιουδαϊκό λαό παρουσιάστηκε αλληγορικά από τον Κύριο στην παραβολή των κακών γεωργών. Η ίδρυση της καινοδιαθηκικής Εκκλησίας από τον Θεάνθρωπο και η παράδοση της σ” άλλον λαό, τον χριστιανικό, που αποτελείται άπ” όλα τα έθνη της γης, γνωστοποιείται μέσα από τα τέσσερα Ευαγγέλια, τις Πράξεις των Αποστόλων και όλες τις Επιστολές. Οι Ιουδαίοι όφειλαν να λογοδοτήσουν στον Θεό για τη διαφύλαξη και τη διαχείριση του δώρου Του. Επειδή με τη διαγωγή τους δεν Τον ευαρέστησαν, Αυτός, όταν πια με τη θέλησή τους απομακρύνθηκαν πνευματικά από κοντά Του, τους αποδοκίμασε και τους τιμώρησε. Παρόμοια λογοδοσία θα ζητηθεί και από τους χριστιανούς, λογοδοσία για το πώς διαχειρίστηκαν τόσο τον θείο θησαυρό της καινοδιαθηκικής Εκκλησίας, γενικά, όσο και το τμήμα της που λέγεται μοναχισμός, ειδικότερα
ΚΟΣΜΙΚΟΣ.: Δεν υπάρχει δυνατότητα να προβλέψει κανείς, με τη βοήθεια της Αγίας Γραφής, την πορεία και την κατάληξη της καινοδιαθηκικής Εκκλησίας πάνω στη γη;
ΜΟΝΑΧΟΣ.: Η Αγία Γραφή μαρτυρεί ότι οι χριστιανοί, όπως είχε συμβεί και με τους Ιουδαίους, θ” αρχίσουν σιγά-σιγά να ψυχραίνονται απέναντι στην αποκαλυπτική διδασκαλία του Κυρίου. Δεν θα δίνουν πια πολλή προσοχή στην ανακαίνιση της ανθρωπινής φύσεως με τη χάρη του Θεανθρώπου. Θα λησμονήσουν την αιωνιότητα. Θα στρέψουν όλο τους το ενδιαφέρον στην επίγεια ζωή. Έτσι, θα καταγίνονται στη βελτίωση της βιοτικής τους καταστάσεως, σαν να είναι αιώνιοι πάνω στη γη, και στην ανάπτυξη της φθαρμένης τους φύσεως, με στόχο την ικανοποίηση όλων των διαστροφών απαιτήσεων και επιθυμιών της ψυχής και του σώματος. Ευνόητο είναι ότι σε μια τέτοια διαγωγή δεν έχει θέση ο Λυτρωτής, που εξαγόρασε τον άνθρωπο για τη μακάρια αιωνιότητα. Η απομάκρυνση των ανθρώπων αυτής της διαγωγής από τον Χριστιανισμό, η αποστασία τους, είναι φυσική. Και η αποστασία θα έρθει, σύμφωνα με την προφητεία της Γραφής. Από τη χαλάρωση του Χριστιανισμού δεν θα εξαιρεθεί φυσικά, ο μοναχισμός. Οποιοδήποτε μέλος ενός σώματος δεν είναι δυνατό να μη συμμετέχει στην ασθένεια που προσβάλλει όλο το σώμα. Το προείπαν, άλλωστε, οι άγιοι μοναχοί των περασμένων αιώνων, φωτισμένοι από το Άγιο Πνεύμα, που κατοικούσε μέσα τους. Όταν ο Χριστιανισμός συρρικνωθεί στο έπακρο πάνω στη γη, τότε θα τελειώσει η ζωή στον κόσμο.
«Οι άγιοι πατέρες προφήτεψαν για την έσχατη γενιά. Έλεγαν μεταξύ τους: «Τι έργο κάναμε εμείς;». Κι ένας απ’ αυτούς, που ήταν μεγάλος στην ασκητική ζωή και λεγόταν Ισχυρίων, αποκρίθηκε: «Εμείς τηρήσαμε τις εντολές του Θεού». Οι άλλοι ρώτησαν: «Τι θα κάνουν, άραγε, εκείνοι που θα έρθουν ύστερα από μας:». «Θα φτάσουν στο μισό από το δικό μας έργο», απάντησε. «Και οι κατοπινοί τι;», ξαναρώτησαν. Και είπε: «Οι άνθρωποι εκείνης της γενιάς δεν θα έχουν καθόλου έργο. Θα τους έρθει πειρασμός. Και όσοι θα βρεθούν δόκιμοι σ” αυτόν τον πειρασμό, θα αποδειχθούν ανώτεροι κι από μας κι από τους πατέρες μας»»
(Το Μέγα Γεροντικό, τ. 4, κεφ. ΙΗ’, 17).
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. ΑΣΚΗΤΙΚΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ B ΑΓΙΟΥ ΙΓΝΑΤΙΟΥ ΜΠΡΙΑΝΤΣΑΝΙΝΩΦ.
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ.
www.agiooros.net
https://simeiakairwn.wordpress.com