σχόλιο Γ.Θ : Μπράβο γιατί πάνω από όλα φέρθηκε με ανθρωπιά την ίδια ώρα που πολλοί "δραπετεύουν" με τις επιχειρήσεις τους στην Βουλγαρία και στα Σκόπια
της Αλεξάνδρας Γκίτση
Αν είστε πελάτες του δικτύου της Σκλαβενίτης θα έχετε διαπιστώσει, ιδίοις όμμασι, πως το κατάστημα της γειτονιάς σας, σας παραδίδει αν το επιθυμείτε φυσικά, τα ψώνια στην πόρτα σας. Η παράδοση γίνεται ακόμη και για ένα μπουκάλι γάλα. Η συγκεκριμένη υπηρεσία, η οποία παρέχεται στους καταναλωτές του δικτύου δεν γίνεται κεντρικά, αλλά από τα κατά τόπους καταστήματα, και είναι κοστοβόρα.
Για να ξεπεράσει αυτό τον σκόπελο, χωρίς όμως να περιορίσει αυτή την παροχή, η αλυσίδα, ετοιμάζεται να μπει "επαγγελματικά" στο home delivery. Για τον λόγο αυτό έχει δημιουργηθεί στα κεντρικά της στον Κηφισό ειδικό τμήμα το οποίο σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις για την είσοδό της στη νέα εποχή. Ένα πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η δημιουργία του πρώτου delivery center, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr θα βρίσκεται στο κατάστημα της αλυσίδας επί της οδού Χειμάρρας στο Μαρούσι.
Βέβαια η εμπλοκή της αλυσίδας, ή για να είμαστε πιο σωστοί της οικογένειας Σκλαβενίτη, με την παράδοση κατ’ οίκον των προϊόντων δεν είναι κάτι καινούργιο. Αντιθέτως μια από τις πρώτες εταιρείες της οικογένειας, αρκετές δεκαετίες πίσω, ήταν η ΤΗΛ. ΕΞΥΠ (ΤΗΛεφωνική ΕΞΥΠηρέτηση) η οποία παρέδιδε τις παραγγελίες τροφίμων κατ’ οίκον. Ουσιαστικά πρόκειται για την πρώτη εταιρεία "delivery” που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα η οποία έκανε την πρώτη οργανωμένη παράδοση προϊόντων κατ’ οίκον.
Αυτό το εμπορικό βήμα, το οποίο σχεδιάζεται αρκετούς μήνες τώρα, συμπίπτει με τη συμπλήρωση ενός έτους (σ.σ. η επέτειος ήταν χθες 1η Μαρτίου) από την ανάληψη από τη Σκλαβενίτης του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος. Deal το οποίο σηματοδότησε τη μεγαλύτερη διάσωσης επιχείρησης επί ελληνικού εδάφους.
Σε αυτό το διάστημα και συγκεκριμένα από τον Ιούνιο, οπότε είχαν αλλάξει οι ταμπέλες στα πρώην καταστήματα της Μαρινόπουλος και είχε ομαλοποιηθεί η τροφοδοσία τους, μέχρι και το τέλος του 2017, το "νέο" δίκτυο κατάφερε, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, να "μαζέψει" πάνω από 600 εκατ. ευρώ. Πωλήσεις μέρος των οποίων, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς και στελέχη εταιρειών μέτρησης της κατανάλωσης, προήλθαν από τους άμεσους ανταγωνιστές και μέρος από τα μικρά σημεία πώλησης.
Την ίδια στιγμή σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες έχουν ανακαινισθεί 250.000 τ.μ. από το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος ενώ ικανοποιημένα εμφανίζονται στελέχη της Σκλαβενίτης για την πορεία των πωλήσεών στην περιφέρεια και δη στη Βόρεια Ελλάδα, περιοχή η οποία αποτελεί "crash test” για όλους τους πανελλαδικούς παίκτες.
Παράλληλα, η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, έχει προχωρήσει στην ενοποίηση των εργασιακών σχέσεων με θέσπιση ενιαίου κανονισμού εργασίας και στον εξορθολογισμό της μισθοδοσίας μέσω της εφαρμογής ενιαίου, συστήματος αμοιβών, όπως αυτό ορίζεται στη νέα Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που έχει υπογραφεί από την επιχείρηση και τα πιο αντιπροσωπευτικά σωματεία των Εργαζομένων.
Ειδικότερα, η αλυσίδα η οποία απασχολεί 21.000 εργαζόμενους, και είναι από τους μεγαλύτερους εργοδότες της χώρας, έχει προχωρήσει σε αυξήσεις στις αποδοχές περίπου 3,5 χιλιάδων εργαζόμενων, οι οποίοι αντιστοιχούν στο 16,5% του συνόλου, ενώ έχει διατηρήσει τις καταβαλλόμενες αποδοχές σε περίπου 16,5 χιλιάδες εργαζομένους, οι οποίοι αντιστοιχούν στο 78,4% του συνόλου. Παράλληλα έχει προχωρήσει στην αναπροσαρμογή των αποδοχών για περίπου 700 υψηλόβαθμα στελέχη (αντί για 1000 που είχε ανακοινωθεί στις αρχές του μήνα).
Τα συγκεκριμένα υψηλόβαθμα στελέχη λαμβάνουν εταιρική παροχή, με κατοχύρωση μέρους της υφιστάμενης εταιρικής τους παροχής ως τακτικές αποδοχές, χωρίς να επηρεάζονται οι έως τα 1.700 ευρώ αποδοχές και ειδικά για εργαζομένους στα καταστήματα οι έως τα 2.000 ευρώ αποδοχές. Μέρος της εταιρικής παροχής παύει να είναι σταθερή, συνδέεται με πρόγραμμα επιβράβευσης και δίδεται ως έκτακτη αποδοχή εφόσον επιτυγχάνονται οι στόχοι που έχουν τεθεί. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 3,1% του συνόλου των εργαζομένων (αντί 5% που είχε αρχικά ανακοινωθεί).
Ήδη από την μισθοδοσία του Φεβρουαρίου, η εταιρεία έχει καταβάλει ποσά παραπάνω των προβλεπόμενων από την Επιχειρησιακή Σ.Σ.Ε, αναγνωρίζοντας την προσπάθεια που έχει γίνει Επιπλέον, η αλυσίδα προχωρά στην ενοποίηση των συστημάτων (συστήματα IT, logistics κοκ), η οποία θα εξασφαλίζει την πρακτική συνένωση και τη βέλτιστη λειτουργία, όπως αναφέρουν στο Capital.gr πηγές κοντά στην εταιρεία.
Αν είστε πελάτες του δικτύου της Σκλαβενίτης θα έχετε διαπιστώσει, ιδίοις όμμασι, πως το κατάστημα της γειτονιάς σας, σας παραδίδει αν το επιθυμείτε φυσικά, τα ψώνια στην πόρτα σας. Η παράδοση γίνεται ακόμη και για ένα μπουκάλι γάλα. Η συγκεκριμένη υπηρεσία, η οποία παρέχεται στους καταναλωτές του δικτύου δεν γίνεται κεντρικά, αλλά από τα κατά τόπους καταστήματα, και είναι κοστοβόρα.
Για να ξεπεράσει αυτό τον σκόπελο, χωρίς όμως να περιορίσει αυτή την παροχή, η αλυσίδα, ετοιμάζεται να μπει "επαγγελματικά" στο home delivery. Για τον λόγο αυτό έχει δημιουργηθεί στα κεντρικά της στον Κηφισό ειδικό τμήμα το οποίο σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις για την είσοδό της στη νέα εποχή. Ένα πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η δημιουργία του πρώτου delivery center, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr θα βρίσκεται στο κατάστημα της αλυσίδας επί της οδού Χειμάρρας στο Μαρούσι.
Βέβαια η εμπλοκή της αλυσίδας, ή για να είμαστε πιο σωστοί της οικογένειας Σκλαβενίτη, με την παράδοση κατ’ οίκον των προϊόντων δεν είναι κάτι καινούργιο. Αντιθέτως μια από τις πρώτες εταιρείες της οικογένειας, αρκετές δεκαετίες πίσω, ήταν η ΤΗΛ. ΕΞΥΠ (ΤΗΛεφωνική ΕΞΥΠηρέτηση) η οποία παρέδιδε τις παραγγελίες τροφίμων κατ’ οίκον. Ουσιαστικά πρόκειται για την πρώτη εταιρεία "delivery” που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα η οποία έκανε την πρώτη οργανωμένη παράδοση προϊόντων κατ’ οίκον.
Αυτό το εμπορικό βήμα, το οποίο σχεδιάζεται αρκετούς μήνες τώρα, συμπίπτει με τη συμπλήρωση ενός έτους (σ.σ. η επέτειος ήταν χθες 1η Μαρτίου) από την ανάληψη από τη Σκλαβενίτης του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος. Deal το οποίο σηματοδότησε τη μεγαλύτερη διάσωσης επιχείρησης επί ελληνικού εδάφους.
Σε αυτό το διάστημα και συγκεκριμένα από τον Ιούνιο, οπότε είχαν αλλάξει οι ταμπέλες στα πρώην καταστήματα της Μαρινόπουλος και είχε ομαλοποιηθεί η τροφοδοσία τους, μέχρι και το τέλος του 2017, το "νέο" δίκτυο κατάφερε, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, να "μαζέψει" πάνω από 600 εκατ. ευρώ. Πωλήσεις μέρος των οποίων, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς και στελέχη εταιρειών μέτρησης της κατανάλωσης, προήλθαν από τους άμεσους ανταγωνιστές και μέρος από τα μικρά σημεία πώλησης.
Την ίδια στιγμή σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες έχουν ανακαινισθεί 250.000 τ.μ. από το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος ενώ ικανοποιημένα εμφανίζονται στελέχη της Σκλαβενίτης για την πορεία των πωλήσεών στην περιφέρεια και δη στη Βόρεια Ελλάδα, περιοχή η οποία αποτελεί "crash test” για όλους τους πανελλαδικούς παίκτες.
Παράλληλα, η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, έχει προχωρήσει στην ενοποίηση των εργασιακών σχέσεων με θέσπιση ενιαίου κανονισμού εργασίας και στον εξορθολογισμό της μισθοδοσίας μέσω της εφαρμογής ενιαίου, συστήματος αμοιβών, όπως αυτό ορίζεται στη νέα Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που έχει υπογραφεί από την επιχείρηση και τα πιο αντιπροσωπευτικά σωματεία των Εργαζομένων.
Ειδικότερα, η αλυσίδα η οποία απασχολεί 21.000 εργαζόμενους, και είναι από τους μεγαλύτερους εργοδότες της χώρας, έχει προχωρήσει σε αυξήσεις στις αποδοχές περίπου 3,5 χιλιάδων εργαζόμενων, οι οποίοι αντιστοιχούν στο 16,5% του συνόλου, ενώ έχει διατηρήσει τις καταβαλλόμενες αποδοχές σε περίπου 16,5 χιλιάδες εργαζομένους, οι οποίοι αντιστοιχούν στο 78,4% του συνόλου. Παράλληλα έχει προχωρήσει στην αναπροσαρμογή των αποδοχών για περίπου 700 υψηλόβαθμα στελέχη (αντί για 1000 που είχε ανακοινωθεί στις αρχές του μήνα).
Τα συγκεκριμένα υψηλόβαθμα στελέχη λαμβάνουν εταιρική παροχή, με κατοχύρωση μέρους της υφιστάμενης εταιρικής τους παροχής ως τακτικές αποδοχές, χωρίς να επηρεάζονται οι έως τα 1.700 ευρώ αποδοχές και ειδικά για εργαζομένους στα καταστήματα οι έως τα 2.000 ευρώ αποδοχές. Μέρος της εταιρικής παροχής παύει να είναι σταθερή, συνδέεται με πρόγραμμα επιβράβευσης και δίδεται ως έκτακτη αποδοχή εφόσον επιτυγχάνονται οι στόχοι που έχουν τεθεί. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 3,1% του συνόλου των εργαζομένων (αντί 5% που είχε αρχικά ανακοινωθεί).
Ήδη από την μισθοδοσία του Φεβρουαρίου, η εταιρεία έχει καταβάλει ποσά παραπάνω των προβλεπόμενων από την Επιχειρησιακή Σ.Σ.Ε, αναγνωρίζοντας την προσπάθεια που έχει γίνει Επιπλέον, η αλυσίδα προχωρά στην ενοποίηση των συστημάτων (συστήματα IT, logistics κοκ), η οποία θα εξασφαλίζει την πρακτική συνένωση και τη βέλτιστη λειτουργία, όπως αναφέρουν στο Capital.gr πηγές κοντά στην εταιρεία.