Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2023

Μην είστε ευκολόπιστοι. Η απάτη μιας γυναίκας...

Π.Ιωάννης Ιστρατι

Πριν από περίπου 10 χρόνια ήμουν ιερέας στο Ιάσιο.  Με τα λεφτά δεν τα πήγαινα πολύ καλά, έκανα μεροκάματο στην Εκκλησία, δούλευα 8 ώρες την ημέρα ως αρχισυντάκτης στη Δοξολογία.  Έπαιρνα από μια δεκάρα από την Trinitas, όπου είχα εκπομπές, από τη Lumina, όπου έγραφα 2 στήλες, από τη σχολή που ήμουν αναπληρωτής.  Έμενα σε ένα στούντιο διαμέρισμα στον τέταρτο όροφο.
 
Μια μέρα, μετά τη Θεία Λειτουργία, έρχεται κοντά μου μια πολύ εκλεκτή κυρία, ντυμένη με γούνα βιζόν.  Με παίρνει στην άκρη.

Πάτερ  μου είμαι χήρα 10 χρόνια, τα κορίτσια μου είναι στην Αμερική, τα έχουν όλα.  Δεν μιλάμε πολύ.  Θέλω να αποσυρθώ στο μοναστήρι.
 Καθώς μιλούσε, ο σεβασμός μου γι' αυτήν μεγάλωνε αισθητά.
 Πατέρα, έχω ένα διαμέρισμα τριών δωματίων στην Piața Unirii, ακριβώς δίπλα στο Traian Hotel, και θέλω να σας το δωρίσω.  Νιώθω ότι η κυριότητα σας θα προσευχηθεί για μένα.
 Ένιωσα ότι ο ουρανός έπεφτε στο κεφάλι μου.  Ρώτησα: γιατί εγώ;
 Είπε: Μου αρέσει ο τρόπος σου το κήρυγμα, το ψαλσιμο σου.  Είσαι αληθινός ιερέας.
 Και τα κορίτσια, ρώτησα.
 Τα κορίτσια δεν χρειάζεται να ξέρουν τίποτα.  Σου κάνω συμβόλαιο δωρεάς και δεν έχουν δικαίωμα στην περιουσία μου.


 Ήμουν στον ένατο ουρανό.  Είπα ναι με όλη μου την καρδιά, όπως στην οικογενειακή κατάσταση.  Αλλά ροκάνιζε λίγο την ιδέα ότι ήταν κάπως άδικο για τα κορίτσια της κυρίας.
 

(Πόσο ανόητοι θα έπρεπε να είναι μερικοί εισαγγελείς για να καταθέσουν μια υπόθεση επιρροής εναντίον μου, μόνο για μια συζήτηση χωρίς προκατάληψη, χωρίς κατανάλωση, χωρίς έγγραφα, χωρίς δωρεά.) Κάθε άνθρωπος στο σύμπαν είναι χαρούμενος αν πάρει κάτι.
 Συνεχίζω.  Με ροκάνισε λίγο το κορίτσι.  Πάω στον πνευματικό μου. Πατέρα Κυπριανό
  Του λέω όλα τά γεγονότα.
 Ο πατέρας ξεσπά στα γέλια.  Το γέλιο του με ενόχλησε λίγο.
 Μου λέει: τόσο ξεχώριζε, με γούνινο παλτό;
 Ναι, λέω.
 Και δεν σου είπε ότι δωρίζει το διαμέρισμά της αλλά πρέπει να πληρώσεις μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια χρέη συντήρησης;
 Όχι.
 Λοιπόν, αυτή η κυρία είναι απατεώνας.  Πηγαίνει στους ιερείς κάθε Κυριακή και υπόσχεται ένα διαμέρισμα δισεκατομμυρίων, αλλά απαιτεί μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια χρέη συντήρησης.  Μέχρι στιγμής έχουν παρασυρθεί περίπου 10 ιερείς.  Της δίνουν τα χρήματα του χρέους, σίγουροι ότι θα πάρουν σπίτι, τότε η κυρία εξαφανίζεται οριστικά.
 Σταυρώθηκα.  Κατάπια με δυσκολία, φίλησα τον πατέρα  και έφυγα.
 
Την επόμενη μέρα, η κυρία ήταν στην Εκκλησία.  Την παρέλαβα ευγενικά.  Πατέρα, το διαμέρισμα αξίζει 100 χιλιάδες ευρώ σου το δίνω.  Πρέπει όμως να πληρώσω το χρέος συντήρησης των 300 εκατομμυρίων, κανείς δεν είναι εκεί εδώ και 7 χρόνια.  Μπορείτε να με βοηθήσετε, σωστά;
 Την κοίταξα ψυχρά.  Για να φύγεις με τα λεφτά πώς τα πήρες με άλλους 10 παπάδες;
 Γύρισε με τα τακούνια της και εξαφανίστηκε.
 Πόσο καλό είναι να έχεις πνευματικό.  Μπορούσα  να δανειστώ από την τράπεζα για να πληρώσω στον απατεώνα τα χρήματα πολυτελείας.
 Όταν κάτι είναι πολύ καλό για να είναι αληθινό, δεν είναι.

Τα θυμάσαι τα αδέρφια σου;

Έχουμε να γράψουμε ιστορία ακόμη...