Ὁ κ. Π. Βασιλειάδης, ὁμότιμος Καθηγητὴς Θεολογίας τοῦ ΑΠΘ καὶ ἐπίτιμος Πρόεδρος τοῦ «Κέντρου Οἰκουμενικῶν, Ἱεραποστολικῶν καὶ Περιβαλλοντικῶν Μελετῶν (CEMES)», ἐδημοσίευσε κείμενον, εἰς τὸ ὁποῖον θεωρεῖ ὅτι ἡ Ρωσία εἶναι ἐκείνη ποὺ ἀμφισβητεῖ τὸ «παγκόσμιον πρωτεῖον» (τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου), ὅτι αἱ αὐτοκεφαλίαι τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν εἶναι προβληματικαί, ὅτι ὑπάρχει πρωτοβουλία διὰ τὴν ἀναστολὴν τῆς αὐτοκεφαλίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας καὶ ὅτι «οἱ Νέες Χῶρες» ἀποτελοῦν παράδειγμα μὴ ἐπισήμου συνοδικῆς ἐκκλησιαστικῆς δομῆς! Ποῦ ὁδηγοῦν αὐταὶ αἱ ἀπόψεις; Παραθέτομεν τὴν σύντομην ἀπάντησιν εἰδικοῦ ἀναλυτοῦ – συνεργάτου τοῦ «Ο.Τ.»:
«Ὁ Βαρθολομαῖος θὰ κάνει τὴν ἕνωση τὸ 2025 ὡς πρῶτος, καὶ κατόπιν θὰ κληθοῦν ἅπαντες νὰ τὴν ἀναγνωρίσουν διὰ τῆς μεθόδου τῆς κοινωνίας: θὰ θεωρηθεῖ ὅτι οἱ Ἐκκλησίες ποὺ κοινωνοῦν μὲ τὸ Φανάρι, ἀναγνωρίζουν καὶ τὴν ἕνωση. Μὲ τὴν ὁμοσπονδοποίηση δὲ τῆς ΕΕ, θὰ ἐπαναπορροφήσει τὶς ἐθνικὲς αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες (μὲ πρώτη τὴν Ἑλληνική). Τὸ μοντέλο τῆς Οὐκρανίας ἀποτέλεσε τὸ crash test τοῦ Φαναρίου ὡς πρὸς τὸ ζήτημα τῆς ΜΟΝΟΜΕΡΟΥΣ ἐκκλησιαστικῆς πράξης, καὶ τῆς κατοπινῆς εὐθείας ἢ πλάγιας ἀναγνώρισης τοῦ τετελεσμένου, ἀπὸ τοὺς ὑπόλοιπους».