Του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου
Το Βερολίνο αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο να αποκτήσει το κράτος μερίδιο βιομηχανιών και επιχειρήσεων, προκειμένου να μην φύγουν στρατηγικές τεχνολογίες στο εξωτερικό, ενώ μαζί με το Παρίσι επιδιώκει να αναθεωρήσει τους κανονισμούς ανταγωνισμού της ΕΕ, ώστε να δημιουργηθούν μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες για να ανταγωνιστούν τους Κινέζους, αλλά και τους Κορεάτες. Η επιδίωξη είναι αφενός η μη εξαγορά γερμανικών βιομηχανιών και τραπεζών από Κινέζους, αφετέρου η δημιουργία εταιρειών – «παγκόσμιων πρωταθλητών», ‘ώστε να αντιμετωπίσουν την διατυπούμενη ανησυχία ότι η Ευρώπη θα κινδυνεύσει να μείνει πίσω σε τεχνητή ευφυία και τεχνολογία ηλεκτρικής αυτοκίνησης. Ταυτόχρονα, Παρίσι και Βερολίνο επιχειρούν να δημιουργήσουν ένα γαλλογερμανικό (ανοιχτό όμως και σε άλλες χώρες) κονσόρτσιουμ κατασκευής μπαταριών αυτοκινήτων, για να αντιμετωπίσουν τον ασιατικό ανταγωνισμό.
Παρίσι και Βερολίνο έχουν εξοργισθεί από την απόφαση των ευρωπαϊκών αρχών να μην επιτρέψουν τη συγχώνευση των σιδηροδρομικών τμημάτων της γερμανικής Siemens και της γαλλικής Alstom, ώστε να αντιμετωπισθεί ο κινεζικός ανταγωνισμός. “Η στάση της ΕΕ στα θέματα ανταγωνισμού μου δημιουργεί αμφιβολίες για το αν μπορούμε έτσι να παράγουμε «παγκόσμιους παίκτες»”, τόνισε η καγκελλάριος Μέρκελ.
Γερμανοί κα Γάλλοι προσανατολίζονται στην απόδοση στο Συμβούλιο της ΕΕ της δυνατότητας να αναθεωρεί σχετικές αποφάσεις της Κομισιόν.
Από την πλευρά του, ο Γερμανός Υπουργός Οικονομίας Πήτερ Αλτμάιερ δήλωσε ότι η χώρα του αντιμετωπίζει την πιθανότητα να αποκτήσει το κράτος μερίδιο της ιδιοκτησίας «στρατηγικών» τομέων της οικονομίας, για να τους προστατεύσει από ενδεχόμενες απόπειρες εξαγοράς από ξένες επιχειρήσεις, δήλωσε ο Υπουργός Οικονομίας Πήτερ Αλτμάιερ. Ο Γερμανός επίσημος υποστήριξε ότι δεν πρόκειται για «εθνικοποιήσεις», αλλά για «προσωρινές» εξαγορές, με σκοπό να αποφύγουν την φυγή στρατηγικών τεχνολογιών στο εξωτερικό. Το Βερολίνο απασχολεί ιδιαίτερα, σύμφωνα με οικονομικούς παρατηρητές, το ενδεχόμενο εξαγοράς γερμανικών εταιρειών από κινεζικές.
Η επιβίωση εταιρειών όπως η Thyssenkrupp, η Siemens, η Deutsche Bank ή οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι θέμα εθνικού συμφέροντος, είπε ο γερμανός Υπουργός, προτείνοντας τη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου επενδύσεων για την προστασία των πρωτοπόρων βιομηχανιών της χώρας. Το σχέδιο που ακούει στο όνομα «Βιομηχανική Στρατηγική 2035» μοιάζει, για πολλούς σχολιαστές, η απάντηση στο κινεζικό “Made in China 2025”, που σκοπέυει στην ανάπτυξη εξελιγμένων τεχνολογιών, όπως ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το Πεκίνο.
Ο Αλτμάιερ υποστήριξε ότι δεν είναι απαραίτητη η κρατική έγκριση για μεγάλες συμφωνίες, όπως η «προσέγγιση» της Siemens και της Alstom στον σιδηροδρομικό τομέα και δεν σχολίασε άμεσα τη συμφωνία των δύο μεγαλύτερων γερμανικών τραπεζών Deutsche Bank και Commerzbank, τόνισε όμως ότι η Γερμανία πρέπει να παίξει ένα διεθνή ρόλο πρώτης γραμμής στον χρηματοπιστωτικό και τραπεζικό τομέα.
Από την πλευρά της, η ολλανδική κυβέρνηση αποφάσισε να τριπλασιάσει το μερίδιο του ολλανδικού κράτους στο μετοχικό κεφάλαιο της Air France.
Μόνο στην Ελλάδα οι Πιστωτές έχουν επιβάλλει μια πολιτική ιδιωτικοποίησης, αποεθνικοποίησης και λεηλασίας των πάντων, που καταστρέφει γρήγορα τις συνθήκες υλικής επιβίωσης του ελληνικού λαού, κράτους και έθνους. Και δεν φτάνει το τι επιβάλλουν οι Πιστωτές, έχουμε και τη ΝΔ που διακηρύσσει τώρα ότι θα κάνει ακόμα περισσότερες ιδιωτικοποιήσεις, λες και ζούμε στα 1970 ή στα 1980 ή, έστω, στα 2010!
Ιστολόγιο του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου
Το Βερολίνο αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο να αποκτήσει το κράτος μερίδιο βιομηχανιών και επιχειρήσεων, προκειμένου να μην φύγουν στρατηγικές τεχνολογίες στο εξωτερικό, ενώ μαζί με το Παρίσι επιδιώκει να αναθεωρήσει τους κανονισμούς ανταγωνισμού της ΕΕ, ώστε να δημιουργηθούν μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες για να ανταγωνιστούν τους Κινέζους, αλλά και τους Κορεάτες. Η επιδίωξη είναι αφενός η μη εξαγορά γερμανικών βιομηχανιών και τραπεζών από Κινέζους, αφετέρου η δημιουργία εταιρειών – «παγκόσμιων πρωταθλητών», ‘ώστε να αντιμετωπίσουν την διατυπούμενη ανησυχία ότι η Ευρώπη θα κινδυνεύσει να μείνει πίσω σε τεχνητή ευφυία και τεχνολογία ηλεκτρικής αυτοκίνησης. Ταυτόχρονα, Παρίσι και Βερολίνο επιχειρούν να δημιουργήσουν ένα γαλλογερμανικό (ανοιχτό όμως και σε άλλες χώρες) κονσόρτσιουμ κατασκευής μπαταριών αυτοκινήτων, για να αντιμετωπίσουν τον ασιατικό ανταγωνισμό.
Παρίσι και Βερολίνο έχουν εξοργισθεί από την απόφαση των ευρωπαϊκών αρχών να μην επιτρέψουν τη συγχώνευση των σιδηροδρομικών τμημάτων της γερμανικής Siemens και της γαλλικής Alstom, ώστε να αντιμετωπισθεί ο κινεζικός ανταγωνισμός. “Η στάση της ΕΕ στα θέματα ανταγωνισμού μου δημιουργεί αμφιβολίες για το αν μπορούμε έτσι να παράγουμε «παγκόσμιους παίκτες»”, τόνισε η καγκελλάριος Μέρκελ.
Γερμανοί κα Γάλλοι προσανατολίζονται στην απόδοση στο Συμβούλιο της ΕΕ της δυνατότητας να αναθεωρεί σχετικές αποφάσεις της Κομισιόν.
Από την πλευρά του, ο Γερμανός Υπουργός Οικονομίας Πήτερ Αλτμάιερ δήλωσε ότι η χώρα του αντιμετωπίζει την πιθανότητα να αποκτήσει το κράτος μερίδιο της ιδιοκτησίας «στρατηγικών» τομέων της οικονομίας, για να τους προστατεύσει από ενδεχόμενες απόπειρες εξαγοράς από ξένες επιχειρήσεις, δήλωσε ο Υπουργός Οικονομίας Πήτερ Αλτμάιερ. Ο Γερμανός επίσημος υποστήριξε ότι δεν πρόκειται για «εθνικοποιήσεις», αλλά για «προσωρινές» εξαγορές, με σκοπό να αποφύγουν την φυγή στρατηγικών τεχνολογιών στο εξωτερικό. Το Βερολίνο απασχολεί ιδιαίτερα, σύμφωνα με οικονομικούς παρατηρητές, το ενδεχόμενο εξαγοράς γερμανικών εταιρειών από κινεζικές.
Η επιβίωση εταιρειών όπως η Thyssenkrupp, η Siemens, η Deutsche Bank ή οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι θέμα εθνικού συμφέροντος, είπε ο γερμανός Υπουργός, προτείνοντας τη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου επενδύσεων για την προστασία των πρωτοπόρων βιομηχανιών της χώρας. Το σχέδιο που ακούει στο όνομα «Βιομηχανική Στρατηγική 2035» μοιάζει, για πολλούς σχολιαστές, η απάντηση στο κινεζικό “Made in China 2025”, που σκοπέυει στην ανάπτυξη εξελιγμένων τεχνολογιών, όπως ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το Πεκίνο.
Ο Αλτμάιερ υποστήριξε ότι δεν είναι απαραίτητη η κρατική έγκριση για μεγάλες συμφωνίες, όπως η «προσέγγιση» της Siemens και της Alstom στον σιδηροδρομικό τομέα και δεν σχολίασε άμεσα τη συμφωνία των δύο μεγαλύτερων γερμανικών τραπεζών Deutsche Bank και Commerzbank, τόνισε όμως ότι η Γερμανία πρέπει να παίξει ένα διεθνή ρόλο πρώτης γραμμής στον χρηματοπιστωτικό και τραπεζικό τομέα.
Από την πλευρά της, η ολλανδική κυβέρνηση αποφάσισε να τριπλασιάσει το μερίδιο του ολλανδικού κράτους στο μετοχικό κεφάλαιο της Air France.
Μόνο στην Ελλάδα οι Πιστωτές έχουν επιβάλλει μια πολιτική ιδιωτικοποίησης, αποεθνικοποίησης και λεηλασίας των πάντων, που καταστρέφει γρήγορα τις συνθήκες υλικής επιβίωσης του ελληνικού λαού, κράτους και έθνους. Και δεν φτάνει το τι επιβάλλουν οι Πιστωτές, έχουμε και τη ΝΔ που διακηρύσσει τώρα ότι θα κάνει ακόμα περισσότερες ιδιωτικοποιήσεις, λες και ζούμε στα 1970 ή στα 1980 ή, έστω, στα 2010!
Ιστολόγιο του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου