Είναι μόλις 19 ετών, κατάγεται από τη βόρεια Ιταλία, δημιουργεί βίντεο και μετρά πάνω από 500.000 views στο κανάλι YouTube του.
Ο Γιούρι Πάλμα πέρα από ταλαντούχος νέος, είναι λάτρης της φύσης και δη της Ελλάδας, την οποία επέλεξε ως πρωταγωνίστρια για τα εντυπωσιακά υποθαλάσσια βίντεό του από την Κρήτη και την Σαντορίνη. Το καινούριο αστέρι του videomaking μίλησε στο protothema.gr για την αγάπη του στη χώρα μας.
«Φτιάχνω βίντεο. Δημιουργώ τέχνη. Ζωγραφίζω έναν πίνακα που δεν ολοκληρώνεται ποτέ, αλλά βρίσκεται σε διαρκή κίνηση. Μπορώ να γυρίσω μία ταινία μικρού μήκους, μία διαφήμιση, ένα βίντεο κλιπ, αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι η φύση και ο άνθρωπος», λέει ο Γιούρι με σιγουριά που σπάνια συναντάται σε ανθρώπους της ηλικίας του.
Στόχος του είναι να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό μέρη λιγότερο γνωστά και γωνιές του κόσμου με τη δική του οπτική. Πιστός σύντροφός του η κάμερά του, την οποία δεν αποχωρίζεται ποτέ. «Αναζητώ πάντα νέες τεχνολογίες. Είμαι ο πρώτος Ευρωπαίος που πραγματοποίησα βίντεο σε ανάλυση 8Κ. Αλλά δεν εστιάζω μόνο σε αυτό. Επικεντρώνομαι στα συναισθήματα, στον τόπο όπως κανείς δεν τον έχει δει».
Πώς ξεκίνησε, όμως, η ενασχόλησή του με το βίντεο; Ο 19χρονος θυμάται ότι τα παιδικά του χρόνια ήταν διαφορετικά σε σχέση με των άλλων παιδιών. Αντί να παίζει με ηλεκτρονικά ή με τους φίλους του, προτιμούσε να βλέπει ντοκιμαντέρ για την άγρια φύση και να διαβάζει εγκυκλοπαίδειες.
«Από μικρός λάτρευα τη φύση. Ηθελα, μάλιστα, να γίνω παλαιοντολόγος αλλά τελικά άφησα πίσω μου αυτή τη σκέψη. Σε ηλικία 11 ετών οι παππούδες μου μου χάρισαν την πρώτη μου φωτογραφική μηχανή. Θυμάμαι ακόμα την πρώτη μου λήψη: Ένα λουλούδι στον κήπο του σπιτιού μου. Πολύ τετριμμένο βέβαια, αλλά το κουβαλάω μαζί μου σαν μία γλυκιά ανάμνηση. Στη συνέχεια ανακάλυψα τη μαγεία του βίντεο χάρη στον πατέρα μου ο οποίος εκείνη την εποχή διατελούσε πρόεδρος της πιο σημαντικής ένωσης αλπινιστών “Ragni di Lecco”. Με την ομάδα του ταξίδευαν σε αποστολές σε όλο τον κόσμο και εκείνη την περίοδο είχε επιστρέψει από την Παταγονία με βιντεοσκοπημένο υλικό πολλών ωρών. Χωρίς να έχω δοκιμάσει ποτέ να δουλέψω σε κάτι ανάλογο, άρχισα να αναζητώ στο YouTube τρόπους μοντάζ, χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα πολύ απλοϊκό, το Pinnacle.
videomaker5
Παρακολούθησα διάφορα tutorials και κατάφερα να συνθέσω τις εικόνες προσθέτοντας μουσική και αυτό ήταν το πρώτο μου μοντάζ στα 13 μου. Με αυτό συμμετείχα, μάλιστα, σε έναν διεθνή διαγωνισμό για τα extreme sports πιστεύοντας ότι δε θα κατάφερνα να διακριθώ. Δύο μήνες μετά, ωστόσο, έλαβα ένα email που μου ανακοίνωνε ότι το βίντεό μου είχε φτάσει στον τελικό. Ηταν ανάμεσα στα 20 καλύτερα, ενώ οι εγγεγραμμένοι ήταν 20.000! Δεν κέρδισα βέβαια, αλλά αυτό στάθηκε αφορμή για να σκεφτώ ότι ίσως το μοντάζ και η δημιουργία βίντεο δεν ήταν μόνο ένα χόμπι».
Από εκείνη την πρώτη προσπάθεια, ο Γιούρι συνέχισε να ενημερώνεται για τους νέους τρόπους μοντάζ, χωρίς να παρακολουθήσει ειδικά μαθήματα. Όπως λέει ο ίδιος «είμαι αυτοδίδακτος. Περνούσα οκτώ ώρες την ημέρα μελετώντας αμερικανικά βίντεο. Με αυτό τον τρόπο έμαθα και αγγλικά. Όπως λένε, λοιπόν, “practice makes perfect” έτσι δε σταμάτησα λεπτό να προσπαθώ και έφτασε η στιγμή της πρώτης μου επαγγελματικής δουλειάς στα 16 μου».
Οσοι του ανέθεσαν τη δημιουργία βίντεο δεν τους φρέναρε το νεαρό της ηλικίας του. Αντιθέτως, ακριβώς επειδή ήταν πολύ νέος θεωρούσαν πως θα είχε μία πιο φρέσκια ματιά. Ετσι δύο χρόνια αργότερα, χάρη στην ηθική υποστήριξη των γονιών του, άνοιξε την δική του εταιρία. «Αρχικά ρωτούσα τουριστικούς οργανισμούς ή μικρές επιχειρήσεις αν είχαν ανάγκη από βίντεο, αλλά στην πορεία οι προτάσεις άρχισαν να φτάνουν χωρίς να τις αναζητήσω», λέει.
Πώς προέκυψε, όμως, η αγάπη του για την Ελλάδα; Όπως εξηγεί, τα ταξίδια είναι το δεύτερο μεγάλο του πάθος και φυσικά από τους αγαπημένους του προορισμούς δε θα μπορούσαν να λείπουν τα ελληνικά νησιά, όπως η Σαντορίνη και η Κρήτη που ερωτεύθηκε.
«Η Σαντορίνη για κάποιο περίεργο λόγο, παρότι είναι πολύ κοντά στην Ιταλία, ήταν στην λίστα μου με τα μέρη που έπρεπε να επισκεφθώ. Βρισκόταν στην περίφημη bucket list. Είχα δει ντοκιμαντέρ και είχα διαβάσει πολλά για το νησί, έτσι ήμουν σχεδόν υποχρεωμένος να ταξιδέψω και να μαγνητοσκοπήσω ό,τι μου τραβούσε την προσοχή. Από την άλλη, η Κρήτη ήταν διαρκώς στο μυαλό μου από τις αφηγήσεις των φίλων μου, οι οποίοι την είχαν επισκεφτεί», αναφέρει.
Αρκεί να παρακολουθήσει κανείς τα βίντεο που δημιούργησε για αυτά τα δύο νησιά για να ταξιδέψει αστραπιαία στις μαγευτικές παραλίες με τα υπέροχα νερά και να γνωρίσει τον γεμάτο μυστήριο βυθό.
«Σκοπός μου ήταν να παρουσιάσω τη δική μου Ελλάδα μέσα από λεπτομέρειες και στιγμιότυπα που δεν είναι προφανή. Στην Κρήτη για παράδειγμα το τοπίο είναι μοναδικό. Με τα κατάλληλα πλάνα και την προσωπική μου ευαισθησία μεταφέρω στον θεατή αυτό που θαύμασα όταν βρέθηκα στο νησί. Αλλωστε, επιθυμία μου δεν είναι να δείξω την τουριστική πλευρά ενός τόπου αλλά την πραγματική του ταυτότητα. Αυτό που με μαγεύει στην Ελλάδα είναι ότι συνδυάζει τοπία εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους. Την ελληνική θάλασσα θα μπορούσα να τη συγκρίνω με εκείνη της Σαρδηνίας, αλλά στην Ελλάδα δίπλα ακριβώς στη θάλασσα μπορεί κανείς να βρει βράχια ή βουνά που σε παραπέμπουν σε τελείως διαφορετική χώρα. Σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων, δε, το τοπίο αλλάζει δραματικά. Σε ένα μέρος, λοιπόν, συναντά κανείς πολλά διαφορετικά και αυτό είναι συναρπαστικό», εξηγεί.
Πόσες ώρες, όμως, χρειάζονται για βίντεο όπως αυτό της Κρήτης που αγγίζει τα 10.000 views ή αυτό της Σαντορίνης που έχει ξεπεράσει τα 24.000; Επειτα από έξι ημέρες γυρισμάτων, πέντε ώρες εργασία ημερησίως και 200 ώρες συνολικά μοντάζ, ο Γιούρι κατάφερε να συγκεντρώσει το σωστό υλικό και να παρουσιάσει τη δική του Κρήτη.
Παρότι ο ίδιος συμμετέχει στα βίντεό του δεν είναι ο πρωταγωνιστής, αλλά υποδύεται έναν ήρωα που ανακαλύπτει τον τόπο: «Κάθε παραλία, κάθε μέρος που επισκέπτομαι το έχω μελετήσει. Βρίσκομαι στο σημείο από τις έξι το πρωί όταν δεν είναι κανείς εκεί, κολυμπώ, κάνω ελεύθερη κατάδυση και αφουγκράζομαι τον τόπο πριν τον μαγνητοσκοπήσω. Ο πρωταγωνιστής είναι αυτός, όχι εγώ. Εγώ απλώς ξεναγώ τον θεατή στα σημεία που έχω επιλέξει. Με αυτό τον τρόπο ο πίνακάς μου αποκτά ζωή».
Στο άρτιο αποτέλεσμα βοηθάει και η εξαιρετική φυσική κατάσταση του 19χρονου, καθώς οι καθημερινές σκληρές προπονήσεις του στην κολύμβηση και την ελεύθερη κατάδυση του επιτρέπουν να φτάσει στο βυθό και να καταγράψει τη θαλάσσια ζωή. Για μερικά πλάνα, μάλιστα, χρειάζεται να βουτήξει μέχρι και σε 20 μέτρα βάθος.
Επόμενοι ελληνικοί προορισμοί από την bucket list του η ηπειρωτική Ελλάδα με στόχο την παρουσίαση του ελληνικού πολιτισμού με τη δική του ματιά. Εξάλλου, όπως τονίζει υπάρχουν πολλοί ταξιδιώτες που δεν αναζητούν μόνο την τουριστική πλευρά ενός τόπου, αλλά ψάχνουν για κάτι πιο αυθεντικό. Αρκεί, όπως λέει, το πνεύμα της περιπέτειας για να ανακαλύψει κανείς ξεχωριστά μέρη. Για αυτό το λόγο, μάλιστα, δηλώνει ανοιχτός σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς για την προώθηση της Ελλάδας στο εξωτερικό. Εξάλλου, όπως τονίζει η χώρα μας είναι τόσο πλούσια που ένα μόνο ταξίδι δεν είναι αρκετό.
Πηγή
Ο Γιούρι Πάλμα πέρα από ταλαντούχος νέος, είναι λάτρης της φύσης και δη της Ελλάδας, την οποία επέλεξε ως πρωταγωνίστρια για τα εντυπωσιακά υποθαλάσσια βίντεό του από την Κρήτη και την Σαντορίνη. Το καινούριο αστέρι του videomaking μίλησε στο protothema.gr για την αγάπη του στη χώρα μας.
«Φτιάχνω βίντεο. Δημιουργώ τέχνη. Ζωγραφίζω έναν πίνακα που δεν ολοκληρώνεται ποτέ, αλλά βρίσκεται σε διαρκή κίνηση. Μπορώ να γυρίσω μία ταινία μικρού μήκους, μία διαφήμιση, ένα βίντεο κλιπ, αλλά η μεγάλη μου αγάπη είναι η φύση και ο άνθρωπος», λέει ο Γιούρι με σιγουριά που σπάνια συναντάται σε ανθρώπους της ηλικίας του.
Στόχος του είναι να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό μέρη λιγότερο γνωστά και γωνιές του κόσμου με τη δική του οπτική. Πιστός σύντροφός του η κάμερά του, την οποία δεν αποχωρίζεται ποτέ. «Αναζητώ πάντα νέες τεχνολογίες. Είμαι ο πρώτος Ευρωπαίος που πραγματοποίησα βίντεο σε ανάλυση 8Κ. Αλλά δεν εστιάζω μόνο σε αυτό. Επικεντρώνομαι στα συναισθήματα, στον τόπο όπως κανείς δεν τον έχει δει».
Πώς ξεκίνησε, όμως, η ενασχόλησή του με το βίντεο; Ο 19χρονος θυμάται ότι τα παιδικά του χρόνια ήταν διαφορετικά σε σχέση με των άλλων παιδιών. Αντί να παίζει με ηλεκτρονικά ή με τους φίλους του, προτιμούσε να βλέπει ντοκιμαντέρ για την άγρια φύση και να διαβάζει εγκυκλοπαίδειες.
«Από μικρός λάτρευα τη φύση. Ηθελα, μάλιστα, να γίνω παλαιοντολόγος αλλά τελικά άφησα πίσω μου αυτή τη σκέψη. Σε ηλικία 11 ετών οι παππούδες μου μου χάρισαν την πρώτη μου φωτογραφική μηχανή. Θυμάμαι ακόμα την πρώτη μου λήψη: Ένα λουλούδι στον κήπο του σπιτιού μου. Πολύ τετριμμένο βέβαια, αλλά το κουβαλάω μαζί μου σαν μία γλυκιά ανάμνηση. Στη συνέχεια ανακάλυψα τη μαγεία του βίντεο χάρη στον πατέρα μου ο οποίος εκείνη την εποχή διατελούσε πρόεδρος της πιο σημαντικής ένωσης αλπινιστών “Ragni di Lecco”. Με την ομάδα του ταξίδευαν σε αποστολές σε όλο τον κόσμο και εκείνη την περίοδο είχε επιστρέψει από την Παταγονία με βιντεοσκοπημένο υλικό πολλών ωρών. Χωρίς να έχω δοκιμάσει ποτέ να δουλέψω σε κάτι ανάλογο, άρχισα να αναζητώ στο YouTube τρόπους μοντάζ, χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα πολύ απλοϊκό, το Pinnacle.
videomaker5
Παρακολούθησα διάφορα tutorials και κατάφερα να συνθέσω τις εικόνες προσθέτοντας μουσική και αυτό ήταν το πρώτο μου μοντάζ στα 13 μου. Με αυτό συμμετείχα, μάλιστα, σε έναν διεθνή διαγωνισμό για τα extreme sports πιστεύοντας ότι δε θα κατάφερνα να διακριθώ. Δύο μήνες μετά, ωστόσο, έλαβα ένα email που μου ανακοίνωνε ότι το βίντεό μου είχε φτάσει στον τελικό. Ηταν ανάμεσα στα 20 καλύτερα, ενώ οι εγγεγραμμένοι ήταν 20.000! Δεν κέρδισα βέβαια, αλλά αυτό στάθηκε αφορμή για να σκεφτώ ότι ίσως το μοντάζ και η δημιουργία βίντεο δεν ήταν μόνο ένα χόμπι».
Από εκείνη την πρώτη προσπάθεια, ο Γιούρι συνέχισε να ενημερώνεται για τους νέους τρόπους μοντάζ, χωρίς να παρακολουθήσει ειδικά μαθήματα. Όπως λέει ο ίδιος «είμαι αυτοδίδακτος. Περνούσα οκτώ ώρες την ημέρα μελετώντας αμερικανικά βίντεο. Με αυτό τον τρόπο έμαθα και αγγλικά. Όπως λένε, λοιπόν, “practice makes perfect” έτσι δε σταμάτησα λεπτό να προσπαθώ και έφτασε η στιγμή της πρώτης μου επαγγελματικής δουλειάς στα 16 μου».
Οσοι του ανέθεσαν τη δημιουργία βίντεο δεν τους φρέναρε το νεαρό της ηλικίας του. Αντιθέτως, ακριβώς επειδή ήταν πολύ νέος θεωρούσαν πως θα είχε μία πιο φρέσκια ματιά. Ετσι δύο χρόνια αργότερα, χάρη στην ηθική υποστήριξη των γονιών του, άνοιξε την δική του εταιρία. «Αρχικά ρωτούσα τουριστικούς οργανισμούς ή μικρές επιχειρήσεις αν είχαν ανάγκη από βίντεο, αλλά στην πορεία οι προτάσεις άρχισαν να φτάνουν χωρίς να τις αναζητήσω», λέει.
Πώς προέκυψε, όμως, η αγάπη του για την Ελλάδα; Όπως εξηγεί, τα ταξίδια είναι το δεύτερο μεγάλο του πάθος και φυσικά από τους αγαπημένους του προορισμούς δε θα μπορούσαν να λείπουν τα ελληνικά νησιά, όπως η Σαντορίνη και η Κρήτη που ερωτεύθηκε.
«Η Σαντορίνη για κάποιο περίεργο λόγο, παρότι είναι πολύ κοντά στην Ιταλία, ήταν στην λίστα μου με τα μέρη που έπρεπε να επισκεφθώ. Βρισκόταν στην περίφημη bucket list. Είχα δει ντοκιμαντέρ και είχα διαβάσει πολλά για το νησί, έτσι ήμουν σχεδόν υποχρεωμένος να ταξιδέψω και να μαγνητοσκοπήσω ό,τι μου τραβούσε την προσοχή. Από την άλλη, η Κρήτη ήταν διαρκώς στο μυαλό μου από τις αφηγήσεις των φίλων μου, οι οποίοι την είχαν επισκεφτεί», αναφέρει.
Αρκεί να παρακολουθήσει κανείς τα βίντεο που δημιούργησε για αυτά τα δύο νησιά για να ταξιδέψει αστραπιαία στις μαγευτικές παραλίες με τα υπέροχα νερά και να γνωρίσει τον γεμάτο μυστήριο βυθό.
«Σκοπός μου ήταν να παρουσιάσω τη δική μου Ελλάδα μέσα από λεπτομέρειες και στιγμιότυπα που δεν είναι προφανή. Στην Κρήτη για παράδειγμα το τοπίο είναι μοναδικό. Με τα κατάλληλα πλάνα και την προσωπική μου ευαισθησία μεταφέρω στον θεατή αυτό που θαύμασα όταν βρέθηκα στο νησί. Αλλωστε, επιθυμία μου δεν είναι να δείξω την τουριστική πλευρά ενός τόπου αλλά την πραγματική του ταυτότητα. Αυτό που με μαγεύει στην Ελλάδα είναι ότι συνδυάζει τοπία εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους. Την ελληνική θάλασσα θα μπορούσα να τη συγκρίνω με εκείνη της Σαρδηνίας, αλλά στην Ελλάδα δίπλα ακριβώς στη θάλασσα μπορεί κανείς να βρει βράχια ή βουνά που σε παραπέμπουν σε τελείως διαφορετική χώρα. Σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων, δε, το τοπίο αλλάζει δραματικά. Σε ένα μέρος, λοιπόν, συναντά κανείς πολλά διαφορετικά και αυτό είναι συναρπαστικό», εξηγεί.
Πόσες ώρες, όμως, χρειάζονται για βίντεο όπως αυτό της Κρήτης που αγγίζει τα 10.000 views ή αυτό της Σαντορίνης που έχει ξεπεράσει τα 24.000; Επειτα από έξι ημέρες γυρισμάτων, πέντε ώρες εργασία ημερησίως και 200 ώρες συνολικά μοντάζ, ο Γιούρι κατάφερε να συγκεντρώσει το σωστό υλικό και να παρουσιάσει τη δική του Κρήτη.
Παρότι ο ίδιος συμμετέχει στα βίντεό του δεν είναι ο πρωταγωνιστής, αλλά υποδύεται έναν ήρωα που ανακαλύπτει τον τόπο: «Κάθε παραλία, κάθε μέρος που επισκέπτομαι το έχω μελετήσει. Βρίσκομαι στο σημείο από τις έξι το πρωί όταν δεν είναι κανείς εκεί, κολυμπώ, κάνω ελεύθερη κατάδυση και αφουγκράζομαι τον τόπο πριν τον μαγνητοσκοπήσω. Ο πρωταγωνιστής είναι αυτός, όχι εγώ. Εγώ απλώς ξεναγώ τον θεατή στα σημεία που έχω επιλέξει. Με αυτό τον τρόπο ο πίνακάς μου αποκτά ζωή».
Στο άρτιο αποτέλεσμα βοηθάει και η εξαιρετική φυσική κατάσταση του 19χρονου, καθώς οι καθημερινές σκληρές προπονήσεις του στην κολύμβηση και την ελεύθερη κατάδυση του επιτρέπουν να φτάσει στο βυθό και να καταγράψει τη θαλάσσια ζωή. Για μερικά πλάνα, μάλιστα, χρειάζεται να βουτήξει μέχρι και σε 20 μέτρα βάθος.
Επόμενοι ελληνικοί προορισμοί από την bucket list του η ηπειρωτική Ελλάδα με στόχο την παρουσίαση του ελληνικού πολιτισμού με τη δική του ματιά. Εξάλλου, όπως τονίζει υπάρχουν πολλοί ταξιδιώτες που δεν αναζητούν μόνο την τουριστική πλευρά ενός τόπου, αλλά ψάχνουν για κάτι πιο αυθεντικό. Αρκεί, όπως λέει, το πνεύμα της περιπέτειας για να ανακαλύψει κανείς ξεχωριστά μέρη. Για αυτό το λόγο, μάλιστα, δηλώνει ανοιχτός σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς για την προώθηση της Ελλάδας στο εξωτερικό. Εξάλλου, όπως τονίζει η χώρα μας είναι τόσο πλούσια που ένα μόνο ταξίδι δεν είναι αρκετό.
Πηγή