Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013

Ο ΣΑΜΟΥ ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΙΛΙΑΣΤΕΣ

samou-eusebios-gia-hiliastes
Αποθρασύνθηκαν οι Χιλιαστές σε Σάμο και Ικαρία σύμφωνα με το μήνυμα του μητροπολίτου Σάμου και Ικαρίας κ. Ευσέβιου προς τους πιστούς.
Ολόκληρο το μήνυμα έχει ως εξής:  Αγαπητοί μου Πατέρες και Αδελφοί,

Είναι γεγονός, ότι τον τελευταίο καιρό οι Χιλιαστές, οι αυτοαποκαλούμενοι «Μάρτυρες του Ιεχωβά» αποθρασύνθηκαν στα Νησιά μας και περιοδεύουν στις πόλεις και τα χωριά μας κηρύσσοντας διεστραμμένη την Αγία Γραφή και διδάσκοντας τις αιρετικές τους πλάνες, πολλές από τις οποίες τις υιοθέτησαν από τις μεγαλύτερες και καταδικασμένες από την Εκκλησία αιρέσεις, όπως ο Αρειανισμός, οι Πνευματομάχοι, οι Εικονομάχοι και άλλοι.

Αναπτερώνουμε το αγωνιστικό φρόνημα του Λαού μας με την διάφώτιση όλως και ιδίως όσων αγνοούν ή αδυνατούν να πιστεύσουν, ότι αποτελούν ανά πάσαν στιγμήν υποψήφια θύματα των τεραστίων οικονομικών συμφερόντων της μετοχικής φυλλαδικής Εταιρείας «Σκοπιά», καθώς ύπουλα και μεθοδικά διανέμουν φυλλάδια, από σπίτι σε σπίτι από γειτονιά σε γειτονιά, φθάνοντας μέχρι και τον τελευταίο οικισμό μας μέχρι και τα μανδριά ακόμη. Προσφάτως μάλιστα διανέμουν ένα φυλλάδιο στο οποίο διερωτώνται αν μπορούν να ξαναζήσουν οι νεκροί; Διερωτώνται βέβαια διότι οι Χιλιαστές δεν πιστεύουν στην αθανασία της ψυχής, όπως παλιά οι αιρετικοί Θνητοψυχίτες. Γι' αυτούς ο άνθρωπος είναι μόνο σώμα. Ο,τι ονομάζουν ψυχή, είναι απλώς η ζωή, όπως ακριβώς συμβαίνει με τη ζωή των ζώων. Πεθαίνοντας δηλαδή κατ’ αυτούς ο άνθρωπος περιέρχεται στην ανυπαρξία και εκμηδενίζεται. Ο Θεάνθρωπος όμως Κύριός μας Ιησούς Χριστός, πριν αναστήση τον Λάζαρο έδωσε απάντηση στην αγωνία του ανθρώπου για την μετά θάνατον ζωή και πως ο άνθρωπος δεν σταματά να ζεί, όταν είναι ενωμένος μαζί Του:«Εγώ είμαι η ανάσταση και η ζωη. Εκείνος που πιστεύει σ’ Εμένα, κι αν πεθάνη σωματικώς, θα ζήση πνευματικώς στην μακαρία ζωή, θα λάβη δε αναστημένο, άφθαρτο και αιώνιο το σώμα του. Και καθένας που ζεί στην παρούσα ζωή και πιστεύει σ’ Εμένα, δεν θα πεθάνη ποτέ, αλλά θα ζη πνευματικώς στον αιώνα, ο δε σωματικός του θάνατος θα είναι η γέφυρα, που θα τον μεταφέρη στην αιωνιότητα» (Βλ. Ιω. ια, 25-26).

Με την ευκαιρία όμως αυτή θα ήθελα να υπενθυμίσω πολύ συνοπτικά και προς ενημέρωσιν του πιστού λαού μας, ότι Οι Χιλιαστές απορρίπτουν την πίστη στον Τριαδικό Ένα αληθινό Θεό. Αρνούνται τη θεότητα του Χριστού μας και διδάσκουν πως είναι κτίσμα, δηλαδή δημιούργημα του Θεού, όπως και ο αιρεσιάρχης Άρειος δίδασκε, που καταδικάστηκε από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο (Κωνσταντινούπολη 325μ.Χ.). Θεωρούν, ότι το Άγιο Πνεύμα δεν είναι Θεός αλλά ενεργός δύναμη του Θεού. Αρνούνται την τιμή στην Παναγία μας και την υβρίζουν. Βλασφημούν τους Αγίους μας και τον Τίμιο Σταυρό, γι’ αυτό και ποτέ δεν κάνουν τον σταυρό τους. Οι Χιλιαστές δεν πιστεύουν στην Εκκλησία. Αρνούνται τη σωστική χάρη των μυστηρίων. Πολεμούν και διαβάλλουν τους κληρικούς.

Θα δοθεί η ευκαιρία στο επόμενο χρονικό διάστημα μέσα από ομιλίες και κηρύγματα να ‘πούμε πολλά περισσότερα. Γι’ αυτό δεν πρέπει να αφήνουμε ανεκμετάλλευτες τις ευκαιρίες, που μας δίδονται για να γνωρίζουμε την πίστη μας και να μπορούμε να υπερασπιζόμαστε την πνευματική μας ζωή και την ελευθερία μας.
Επιθυμώ δε πριν κλείσω, να επιστήσω σε όλους την προσοχή διότι οι Χιλιαστές, μας παρουσιάζονται με διάφορα ονόματα. Είναι κι αυτό ένα από τα πολλά τεχνάσματά τους. Αλλάζουν συχνά όχι μόνο ονόματα αλλά και διδασκαλία, όταν αυτό εξυπηρετεί τα συμφέροντα τους. Τελευταία ονομάζονται όχι μόνο Μάρτυρες, αλλά Χριστιανοί Μάρτυρες του Ιεχωβά, ενώ κατ’ ουσία, αυτά που πιστεύουν για τον Χριστό τους κατατάσσει με τους αιρετικούς, ως αντιχρίστους.

Επίσης μια που λέμε για το όνομα, πρέπει να γνωρίζουμε ότι το όνομα Ιεχωβά, ως λέξη δεν υπήρξε ποτέ στην Αγία Γραφή, καθώς προέρχεται από την λέξη Γιαχβέ, που μεταφράζεται, ως Ο  Ων: Αυτός που υπάρχει, Ο Κύριος, και είναι το όνομα, με το οποίο συστήθηκε ο Θεός στον Μωϋσή. Αυτά τα ονόματα χρησιμοποιούνται και στην Καινή Διαθήκη και μάλιστα η λέξη «Κύριος» κατ’ εξοχήν για το Χριστό. Στην Αποκάλυψη γράφει επί παραδείγματι: «ο ων και ο ην και ο ερχόμενος (α΄4). Εξάλλου οι Απόστολοι δεν παρέδωσαν στους χριστιανούς τη χρήση του ονόματος Ιεχωβά για το Θεό, αλλιώς αυτό θα αναφερόταν στην Καινή Διαθήκη. Οι Χιλιαστές βέβαια στην Αγία Γραφή, που έχουν σε δική τους έκδοση και με δική τους μετάφραση, την μετάφραση του νέου κόσμου, εμφανίζουν από το πουθενά συνεχώς το όνομα Ιεχωβά. Αν λοιπόν ερωτούν γιατί δεν υπάρχει στο αυθεντικό κείμενο της Αγίας Γραφής, που χρησιμοποιεί η Ορθόδοξη Εκκλησία μας και όλοι εμείς, τους ερωτάμε κι εμείς να μας ‘πούν εκείνοι που το βρήκαν και μάλιστα όχι Γιαχβέ, όπως είναι το ιερό τετραγράμματο, αλλά Ιεχωβά, χρησιμοποιώντας τα φωνήεντα από το άλλο όνομα του Θεού, το Αδωνάι, που αναφέρεται στην Εβραική Παλαιά Διαθήκη, στο μασοριτικό κείμενο όπως λέγεται. Κι ακόμη γιατί δεν αναφέρεται και το όνομα Αδωνάι; Γιατί δεν αναφέρεται και το όνομα  Ελοχείμ, αφού και με τα τρία ονοματα καλείται ο Θεός  στην Παλαιά Διαθήκη με έντονη εναλλαγή τους μάλιστα κατά την αφήγηση της Δημιουργίας στο Α΄κεφάλαιο της Γενέσεως; και γιατί δεν υπάρει καμμία ανάλογη αναφορά της λέξης Ιεχωβά σε έντυπες Αγίες Γραφές πριν την εμφάνισή τους ως οργάνωσης υπό τον Καρολλο Ρώσσελ το 1881 στην Αμερική;

Κι ας μας πούν ακόμη από ποιόν πήραν την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη, ώστε να επέμβουν και να διαστρεβλώσουν τα ιερά κείμενα και να διδάσκουν την αίρεση; Η Αγία Γραφή συστήθηκε σε σώμα με την Παλαιά Διαθήκη να έχει 49 βιβλία και την Καινή διαθήκη να έχει 27 βιβλία, με απόφαση της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου το 691/692 στην Κωνσταντινούπολη, που συγκρότησε η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία μας! Τούτο αποδέχονται κι άλλες Εκκλησίες, ακόμη κι οι διάφορες ομολογίες και αιρετικές Χριστιανικές παραφυάδες, πλην των Χιλιαστών Μαρτύρων του Ιεχωβά. Διότι εκείνοι ενώ έλαβαν μεν την Αγία Γραφή από την Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία μας, απορρίπτουν την Εκκλησία μας, αλλά κρατούν το έργο της. Απορρίπτουν την πίστη και τη ζωή της ορθόδοξης Εκκλησίας, αλλά λαμβάνουν τον καρπό τους, που συγκροτήθηκε με τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος, το Οποίο επίσης αρνούνται.

Κι ενώ εμφανίζονται στην Ιστορία μόλις στα τέλη του 19ου αιώνα, έχουν το θράσος να επεμβαίνουν στο ιερό Κείμενο και να το διορθώνουν, όπως συμφέρει την ψευτοδιδασκαλία τους, αντικαθιστώντας τις ονομασίες του Θεού με την λέξη Ιεχωβά και έχουν και την απαίτηση να αναγνωρισθεί το δίκαιο και το ορθόν του πράγματος.

Εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί εξ αρχής, δεν ονομάζουμε τον Θεό Ιεχωβά ή Γιαχβέ, διότι ούτε Εβραικά μιλάμε, αλλά ούτε και οι Άγιοι Απόστολοι μας δίδαξαν κάτι τέτοιο, όπως συνέβη με τις λέξεις Αμήν και Αλληλούια, που είναι μεν εβραικές, αλλά και αποστολοπαράδοτες μέσα στη θεία Λατρεία. Ας γνωρίζουν όμως οι Χιλιαστές Μάρτυρες του Ιεχωβά, ότι και η λέξη Γιαχβέ στον Θεάνθρωπο Κύριό μας αναφέρεται. Εκείνος ομιλεί στον Μωϋσή και όλη την Παλαιά Διαθήκη ως άσαρκος Λόγος και στην Καινή ως ο ένσαρκος ενανθρωπήσας Υιός και Λόγος του Θεού. Γι’ αυτό και η λέξη Ο Ων βρίσκεται στο φωτοστέφανο του Χριστού, και αποτελεί για εμάς την αποκάλυψη του Θεού προς τον Λαό Του και οπωσδήποτε αναφέρεται και στα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδας, καθώς διά του Κυρίου μας Ιησού Χριστού εννοούμε τον Τριαδικό Θεό, αφού ο Θεάνθρωπος Χριστός είναι «η εικών του Θεού του αοράτου» (Κολ. α, 15).

Είμαστε Ορθόδοξοι Χριστιανοί. Ο Κύριος μας ζητά ν' αγαπάμε όλους τους ανθρώπους. Επομένως και τους Χιλιαστές, που έπεσαν θύματα μιάς καταχθόνιας προπαγάνδας. Λυπούμαστε βαθιά γιατί πρόδωσαν την πίστη τους κι απομακρύνθηκαν από την αλήθεια του Χριστού. Εκείνο που θέλουμε και προσευχόμαστε, είναι να τους φωτίσει ο Θεός να επιστρέψουν στο φως και στην ορθή πίστη. Αν κάτι αποστρεφόμαστε, αυτό δεν είναι οι άνθρωποι «Μάρτυρες του Ιεχωβά», αλλά οι φρικτές αιρέσεις που υποστηρίζουν και προσπαθούν με πείσμα να μας επιβάλλουν.

Αγαπητοί μου Πατέρες και Αδελφοί,

Ανήκουμε στην Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού, δηλαδή την Εκκλησία που κράτησε ανόθευτη κι απαραχάρακτη την αλήθεια, την οποία αποκάλυψε στους ανθρώπους ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός και μας παρέδωσαν οι Απόστολοι του. Αυτό ασφαλώς αποτελεί για μας ένα υψηλό προνόμιο και μια μεγάλη τιμή. Ταυτόχρονα όμως, και μια μεγάλη υποχρέωση: να γνωρίζουμε την πίστη μας, την ζωή και την διδασκαλία της Εκκλησίας μας, ώστε να λατρεύουμε τον Κύριός μας «εν πνεύματι και αληθεία» (Ιω. δ, 23).

Μετ’ ευχών
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΙΚΑΡΙΑΣ  ΕΥΣΕΒΙΟΣ

http://www.pentapostagma.gr/2013/11