Σάββατο 28 Οκτωβρίου 2023

Όλεθρος: Οι Ρώσοι εξαφάνισαν την πολεμική αεροπορία των Ουκρανών - Κατέστρεψαν 31 αεροσκάφη σε μόλις 30 μέρες

Οι Ρωσικές αεροδιαστημικές δυνάμεις και τα συστήματα αεράμυνας με τα προηγμένα μέσα ηλεκτρονικού πολέμου κατέστρεψαν 31 ουκρανικά αεροσκάφη μέσα σε ένα μήνα 

Ξεμένει από πολεμική αεροπορία η Ουκρανία καθώς η Ρωσία καταστρέφει τα αεροσκάφη του Κιέβου με γεωμετρική πρόοδο.
Οι χερσαίες δυνάμεις της Ουκρανίας είναι αβοήθητες από αέρος, καθώς το καθεστώς Zelensky δεν διαθέτει πλέον ούτε μαχητικά αεροσκάφη αλλά ούτε και αεροδρόμια, τα οποία έχει καταστρέψει ολοσχερώς η Ρωσία. Υπενθυμίζεται ότι οι Ουκρανοί έχουν χάσει πάνω από 500 αεροσκάφη από την έναρξη της ειδικής επιχείρησης στις 24/2/2022.     

Οι Ρωσικές αεροδιαστημικές δυνάμεις και τα συστήματα αεράμυνας με τα προηγμένα μέσα ηλεκτρονικού πολέμου κατέστρεψαν 31 ουκρανικά αεροσκάφη μέσα σε ένα μήνα.
Ειδικότερα, μόνο τον Οκτώβριο, ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη και συστήματα αεράμυνας κατέστρεψαν 31 ουκρανικά στρατιωτικά αεροσκάφη και 3 ελικόπτερα, όπως έγινε γνωστό την Παρασκευή 27/10/2023.
«Από την 1η Οκτωβρίου, μαχητικά αεροσκάφη και συστήματα αεράμυνας των Ρωσικών Αεροδιαστημικών Δυνάμεων έχουν καταστρέψει: 31 αεροσκάφη και τρία ελικόπτερα της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Πρόκειται για 20 αεροσκάφη MiG - 29, οκτώ μαχητικά Su - 25, ένα βομβαρδιστικό Su-24, δύο αεροσκάφη εκπαίδευσης μάχης L-39 και τρία ελικόπτερα Mi-8», αναφέρει το ρωσικό υπουργείο Άμυνας.
Δηλαδή οι Ρώσοι κατέστρεφαν κάθε μέρα και ένα αεροσκάφος των Ουκρανών.

Πρωτοφανής καταστροφή

Η πρωτοφανής καταστροφή την οποία αντιμετωπίζει η πολεμική αεροπορία της Ουκρανίας εγείρει σοβαρότατες αμφιβολίες σχετικά με την ικανότητά της να συνδράμει τις χερσαίες επιχειρήσεις υπέρ των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας (AFU).
Σύμφωνα με το TASS, κατά τη διάρκεια συνάντησης με στρατιωτικό προσωπικό των ειδικών μονάδων Vostok, στους οποίους απονεμήθηκαν κρατικά βραβεία, ο Ρώσος υπουργός Άμυνας Sergey Shoigu αποκάλυψε: «Έχουμε τέτοια συστήματα, που κατέρριψαν 24 αεροσκάφη σε πέντε ημέρες».
Να σημειωθεί ότι οι Ρώσοι κατέρριψαν 19 MiG-29 των Ουκρανών μόνο από τις 14 Οκτωβρίου έως τις 25 Οκτωβρίου.

Οι αναλυτές είναι εντυπωσιασμένοι με τους ρυθμούς φθοράς της ουκρανικής πολεμικής αεροπορίας την οποία αποδίδουν σε τρεις λόγους:

1. Αλλαγή στη ρωσική τακτική

2. Ανάπτυξη πυραύλων αέρος - αέρος μεγάλου βεληνεκούς RVV-BD τους οποίους φέρουν τα MiG-31K στην Κριμαία

3. Χρήση του απόλυτα επιτυχημένου συνδυασμού A-50U (AWACS) και πυραύλων S-400 Triumph


Αλλαγή στην Τακτική

Οι Ουκρανοί χρησιμοποιούν μαχητικά MiG-29 για να εξαπολύσουν τις δορυφορικά καθοδηγούμενες βόμβες ολίσθησης JDAM για να πλήξουν τα ρωσικά στρατεύματα και πυραύλους HARM για να καταστρέψουν τα ρωσικά ραντάρ.
Συνήθως, τα ουκρανικά MiG-29 πετούν πολύ χαμηλά για να αποφύγουν τον εντοπισμό από τα ρωσικά ραντάρ αεράμυνας.
Όταν πλησιάζουν τα σημεία εκτόξευσης JDAM ή HARM, ανεβαίνουν για να κερδίσουν ύψος και να μεγιστοποιήσουν την εμβέλεια για τα JDAM τους ή για να κλειδώσουν τους πυραύλους HARM τους στα ρωσικά ραντάρ αεράμυνας.
Μόλις κερδίσουν λίγο ύψος, είναι επιρρεπή στον εντοπισμό τους από τα ρωσικά ραντάρ.
Έτσι, το σημείο έλξης υπολογίζεται για να κρατήσει το αεροσκάφος εκτός εμβέλειας των ρωσικών συστημάτων αεράμυνας.
Όσο μπορούσαν να ακολουθήσουν τις παραπάνω τακτικές, τα επίπεδα φθοράς τους ήταν χαμηλά.

mig29_1.jpg
Drones kamikaze μεγαλύτερης εμβέλειας για τις αεροπορικές βάσεις των Ουκρανών

Το MiG-29 έχει ελάχιστη ακτίνα δράσης (RoA), πετώντας σε χαμηλό ύψος με βαρύ φορτίο οπλισμού.
Μέχρι πρόσφατα, τα MiG-29 περνούσαν μέσω των βάσεων της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας για να φτάσουν στα σημεία εκτόξευσης του εξοπλισμού τους. Μετά τον ανεφοδιασμό στη βάση, μπορούσαν να απογειωθούν, να πετάξουν χαμηλά, να απελευθερώσουν το φορτίου μη δίνοντας έτσι χρόνο στη ρωσική αεράμυνα
Να αντιδράσει αποτελεσματικά.
Η σύντομη παρουσία στην αεροπορική βάση παρείχε ασφάλεια, καθώς θα χρειαζόταν χρόνος από τις ρωσικές δυνάμεις για να ανιχνεύσουν την παρουσία του επιτιθέμενου αεροσκάφους και να διατάξουν ένα προληπτικό χτύπημα.
Ωστόσο, από τον Σεπτέμβριο 2023, η Ρωσία άρχισε να χρησιμοποιεί μη επανδρωμένα αεροσκάφη αναγνώρισης μεγάλης εμβέλειας και kamikaze για να παρακολουθεί τις αεροπορικές βάσεις των Ουκρανών, επιτρέποντάς τους να χτυπήσουν αμέσως κάθε μαχητικό που ανεφοδιάζεται και εξοπλίζεται στη βάση.

drones_3.jpg
Χωρίς την επιλογή να περάσουν από μια αεροπορική βάση, τα MiG-29 των Ουκρανών αναγκάζονται να πετάξουν σε μεγαλύτερα υψόμετρα για την εμπλοκή τους σε χτύπημα, καθιστώντας τα πιο ευάλωτα στον εντοπισμό από AWACS.
Στη συνέχεια έρχονται τα θανάσιμα πλήγματα από τους S-400.
Να σημειωθεί ότι η Ρωσία έχει αναπτύξει μαχητικά MiG-31K στην Κριμαία για αποτρεπτικές περιπολίες πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα.
Αυτά τα μαχητικά MiG-31K δεν διαθέτουν αερομεταφερόμενα ραντάρ αλλά μεταφέρουν πυραύλους Kinzhal!
Επιπροσθέτως πολλοί αναλυτές έχουν αποδώσει την επιτυχία των Ρώσων στην εισαγωγή των εκσυγχρονισμένων αεροσκαφών παρακολούθησης A-50U AWACS.
Σύμφωνα με το TASS, που επικαλείται πηγή κοντά στο ρωσικό υπουργείο Άμυνας, ρωσικά συστήματα S-400 σε συνδυασμό με αεροσκάφη A-50U AWACS χρησιμοποιήθηκαν για την κατάρριψη του αεροσκάφους-στόχου, τα οποία πετούσαν σε ύψος περίπου 1 χιλιομέτρου, χρησιμοποιώντας πύραυλο με νέο τύπο κεφαλής.

Ο φοβερός συνδυασμός S400 - A50U AWACS

Δύο εκσυγχρονισμένα A-50U AWACS εισήχθησαν πρόσφατα στην ρωσική πολεμική αεροπορία στις 14 Οκτωβρίου και στις 22 Σεπτεμβρίου 2023.
Ήταν οι πρώτες παραδόσεις A-50U μετά την έναρξη της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου 2022.
Ωστόσο, η Ρωσική Πολεμική Αεροπορία είχε επτά εκσυγχρονισμένα A-50U πριν από την έναρξη της επιχείρησης στην Ουκρανία το τελευταίο από τα οποία παραδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2021.
Ο συνδυασμός S -400 και AWACS είναι καθοριστικός για τις μεγάλες επιτυχίες της ρωσικής πολεμικής αεροπορίας.
Το σύστημα S-400 μπορεί να ενεργοποιηθεί από ένα εξωτερικό ραντάρ εδάφους ή αερομεταφερόμενου (AWACS) μέσω μιας σύνδεσης δεδομένων που μεταδίδει ακατέργαστα ίχνη ή επεξεργασμένα δεδομένα.
a50_1.jpg

s400.jpeg
Οι Ουκρανοί έχουν χάσει πάνω από 500 αεροσκάφη

Οι ρωσικές δυνάμεις έχουν καταστρέψει πάνω από 500 ουκρανικά μαχητικά αεροσκάφη και περισσότερα από 250 ελικόπτερα από την έναρξη της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης στην Ουκρανία, ανακοίνωσε το ρωσικό υπουργείο Άμυνας.
«Συνολικά, οι ακόλουθοι στόχοι έχουν καταστραφεί από την έναρξη της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης: 500 αεροσκάφη, 252 ελικόπτερα, 8.104 μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα, 441 πυραυλικά συστήματα εδάφους-αέρος, 12.778 άρματα μάχης και άλλα τεθωρακισμένα οχήματα μάχης, 1.165 πολλαπλοί πύραυλοι εκτοξευτές, 6.837 πυροβόλα και όλμους πεδίου και 14.463 ειδικά στρατιωτικά μηχανοκίνητα οχήματα», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το υπουργείο.
29_2.JPG
Πλήρες αδιέξοδο για τους Ουκρανούς – Την απελπισία δεν τη σώζουν τα F16

Ο ουκρανικός στρατός έχει φτάσει σε αδιέξοδο μετά την καλοκαιρινή αντεπίθεση και η προμήθεια F-16 δεν θα βοηθήσει να αλλάξει η κατάσταση στο πεδίο της μάχης, είπαν Βρετανοί ειδικοί στον Independent.
Όπως υπενθύμισαν ειδικοί, οι Ηνωμένες Πολιτείες θα πρέπει να αρχίσουν να μεταφέρουν μαχητικά F-16 στις ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις το 2024, αλλά θα είναι δύσκολο να κατακτήσουν τον αέρα μόνο με αυτά τα αεροσκάφη λόγω του γεγονότος ότι οι Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις επιχειρούν στην περιοχή.
Το επίπεδο ανάπτυξής τους είναι υψηλό και καλά οργανωμένο.
«Χρειάζεσαι πραγματικά την υπεροχή στον αέρα για να έχεις μια ευκαιρία για ελιγμούς μεγάλης κλίμακας», λέει ο Patrick Bury, ένας από τους αναλυτές που συμμετείχαν στην έρευνα.
Σύμφωνα με τον Independent, η καλοκαιρινή επιθετική εκστρατεία των ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων έδειξε ότι ο ουκρανικός στρατός μπορεί να διεξάγει επιχειρήσεις μόνο με σχηματισμούς όχι μεγαλύτερους από 100 στρατιώτες, οι ενέργειές τους παύουν να είναι συνεκτικές και συντονισμένες μόλις το κάνουν για τη διεξαγωγή μάχης συνδυασμένων όπλων.
Οι εμπειρογνώμονες που μίλησαν στον Independent είναι πεπεισμένοι ότι ο ουκρανικός στρατός έχει φτάσει σε αδιέξοδο και αυτή η κατάσταση στο μέτωπο μπορεί να συνεχιστεί για αυτόν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, εκτός εάν ληφθούν έκτακτα μέτρα.

www.bankingnews.gr