Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2017

Για μια «Black Friday» και άλλες προπαγάνδες


Τὴν black Friday στὴν Ἑλλάδα τὴν ἔφερε πρῶτο τὸ Public.
Ἀλλά, ὅπως ὅ,τι ἀμερικανόφερτο ἔτσι καὶ αὐτό, ἦλθε κι ἐφαρμόσθη ντεμέκ.
Στῖς ΗΠΑ ἔχει τὴν λογικὴ τοῦ ξεσκαρταρίσματος ἠλεκτρονικῶν συσκευῶν μὲ ἔκπτωση τοὐλάχιστον ἄνω τοῦ 70%.
Δὲν μπορεῖ νὰ ἐφαρμοσθῇ σὲ ἔνδυση γιατὶ εἴμαστε μέσα στὴν «σεζόν» καὶ δὲν ἔχει νόημα νὰ διώξῃς χειμωνιάτικο ῥοῦχο κοψοχρονιὰ μέσα Νοεμβρίου.
Οἱ πραγματικὲς καὶ μόνον ἐκπτώσεις στὴν ἔνδυση εἶναι τὴν περίοδο τῶν δύο παραδοσιακῶν ἐκπτώσεων τὸν Ἰανουάριο καὶ τὸν Αὔγουστο. Τότε δηλαδὴ ποὺ ἔχουν ἤδη προηγηθῆ τὰ Χριστούγεννα καὶ οἱ καλοκαιρινὲς διακοπὲς καὶ δὲν παίζει σάλιο.
Ἔτσι, γιὰ νὰ μὴν μείνῃ φύρα καὶ τὰ ῥοῦχα τῆς περιόδου ἀμανάτι, σκοτώνουν τὶς τιμές.

Δὲν ὑπάρχει σοβαρὴ ἔκπτωσις ὅμως οὔτε στὰ δεκαήμερα ποὺ ἐφηρμόσθησαν τὰ τελευταία χρόνια, οὔτε φυσικὰ στὴν «Black Friday».
Τώρα, ὅσον ἀφορᾷ στὰ ἠλεκτρονικὰ εἴδη οἱ ἐδῶ ἁλυσίδες, σὲ συνδυασμὸ μὲ τὸ μεγάλο διαφημιστικὸ πακέττο ποὺ διαθέτουν, ταΐζουν τὸν κόσμο σανὸ ὅτι ἔχει ἐκπτώσεις.
Ἔτσι, σὲ διαφήμιση τῆς media markt βλέπουμε τηλεόραση σὲ προσφορὰ black Friday ἀπὸ 699 εὐρῶ μόνον 599.
Τὰ 100 εὐρῶ τῆς ἐκπτώσεως δὲν εἶναι εὐκαιρία ἀλλὰ ἔκπτωσις περιοδικὴ ποὺ ἰσχύει καὶ πρὶν καὶ μετά.
Τὸ Public δὲ πρὸ ἑνὸς ἐτους ἐπιάσθηε μὲ τὴν γίδα στὴν πλάτη, ἀνεβάζοντας τὴν τιμὴ τὴν Πέμπτη ὥστε τὴν Παρασκευὴ νὰ δείχνῃ τὸ ποσοστὸ τῆς ἐκπτώσεως μεγαλύτερο.
Τέλος νὰ ποῦμε ὅτι στὸ σύνολο τοῦ μηνὸς δὲν ὑπάρχει διαφορὰ μὲ τὴν black Friday γιατὶ ὅλοι σχεδὸν ψωνίζουν μὲ συγκεκριμένο προϋπολογισμό.
Ἔτσι ἀπὸ τὴν Δευτέρα δὲν ἔχει δουλειὰ καὶ ἔρχεται ἡ Παρασκευὴ γιὰ νὰ ἔλθῃ μία ἡ ἄλλη ἡ ἑβδομάδα, ὅτι δηλαδὴ ἰσχύει καὶ στὶς ἀνοικτὲς Κυριακές.
Ἁπλᾶ λόγῳ τῆς ἀσταμάτητης διαφημίσεως ἀπὸ τὶς μεγάλες ἁλυσίδες μετακινεῖται, γιὰ ἀκόμη μίαν φορά, ἡ κίνησις πρὸς αὐτές, καταστρέφοντας ἀκόμη πιὸ βαθειὰ τὶς μικρομεσαῖες ἐπιχειρήσεις, ποὺ εἴτε δὲν συμμετέχουν σὲ τέτοιες γελοῖες ἐκπτώσεις εἴτε δὲν μποροῦν νὰ τὶς ἐπικοινωνήσουν.
Ἂν δὲ ψάξετε σὲ κάποιο «Σκροῦτζ» θὰ βρεῖτε μεγαλύτερες ἐκπτώσεις ὅλον τὸν χρόνο, ἀλλὰ ἔτσι κ ἀλλοιῶς αὐτοῦ τοῦ εἴδους οἱ προωθητικὲς δὲν ἀπευθύνονται σὲ αὐτοὺς ποὺ καταναλώνουν μέσῳ διαδικτύου, ἀλλὰ σὲ ἄλλες ἡλικίες καὶ ὁμάδες καταναλωτῶν ποὺ βλέπου τηλεόραση.