Τρίτη 5 Ιουλίου 2016

Δεν θα μείνει ούτε μία επιχείρηση στη χώρα

(πραγματική ιστορία)

Προ ετών, ένας πολύ γνωστός και παλαιός Έλληνας εφοπλιστής  με όλα τα καράβια του υπό ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα, τα έφερνε για επισκευές στη Σαλαμίνα.


Ένα από αυτά είχε μπει σε πρόγραμμα παράδοσης μια συγκεκριμένη ημερομηνία κι έτσι ο εφοπλιστής έκλεισε αμέσως ναύλο για μετά την παράδοσή του.

Τέσσερις μέρες πριν την παράδοση, γίνεται ένα εργατικό ατύχημα.

Την επόμενη ημέρα πάνε οι υπεύθυνοι του πλοίου να μπουν μέσα και βρίσκουν τους εκπρόσωπους από το σωματείο μπροστά στην είσοδο να τους απαγορεύουν να εισέλθουν. Πανό, διαπληκτισμοί, φωνές, τσαμπουκάδες κλπ. Το σωματείο απαγόρευε σε κάθε εργάτη να μπει να δουλέψει ώστε να ολοκληρωθεί το πλοίο, μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά του.



Ποια ήταν αυτά? Να αποζημιωθεί με ένα συγκεκριμένο (εξωφρενικό) ποσό που ήθελε το σωματείο, ο εργάτης που χτύπησε. Αν δεν γινόταν αυτό άμεσα, οι εργασίες δεν θα συνεχίζονταν.

Ο εφοπλιστής που ήταν σοβαρός άνθρωπος δεν είχε αντίρρηση σε αυτό. Ζήτησε όμως να γίνει πραγματογνωμοσύνη ώστε να διαπιστωθεί αν υπήρχε έλλειψη τήρησης κανονισμών ασφαλείας από μεριάς του ή από το ναυπηγείο ή αν υπήρχε αμέλεια κλπ. Με λίγα λόγια ο άνθρωπος ζητούσε ότι προέβλεπε ο νόμος. Να ερευνηθεί το γεγονός και αν είχε ευθύνη να εφαρμοζόταν ο νόμος και να πλήρωνε οποιαδήποτε αποζημίωση προβλεπόταν.

Το σωματείο όμως ήταν ανένδοτο. Θα πληρώσεις τώρα τόσα, διαφορετικά δεν ξεκινάνε οι εργασίες με τίποτα.

Ο εφοπλιστής τους εξηγούσε πως σε μερικές μέρες το πλοίο έπρεπε να παραδοθεί και να φύγει για ναύλο, διαφορετικά θα έχανε εκατομμύρια σε αποζημιώσεις.

Τίποτα το σωματείο. Στην ουσία εκβίαζε μια κατάσταση. Σου λέει, για να μην χάσεις το ναύλο, σε εκβιάζουμε να πληρώσεις τώρα οποιαδήποτε αποζημίωση σου ζητάμε, είτε φταις είτε δεν φταις.

Με αυτά και με αυτά, οι εργασίες δεν ξαναξεκίνησαν, το πλοίο δεν έπεσε στο νερό εγκαίρως, το ναύλο χάθηκε.

Αποτέλεσμα:
Ο σοβαρός εφοπλιστής, πλήρως απογοητευμένος, έδωσε εντολή να αλλάξουν σημαία όλα τα πλοία του, να αλλαχθούν τα πληρώματα, και να μην ξαναπατήσει ποτέ πλοίο για επισκευή στην Ελλάδα.

Τώρα ας αναρωτηθούμε τι φταίει σε αυτή τη χώρα και η επιχειρηματικότητα έχει πιάσει πάτο τα τελευταία 40 χρόνια. Που θα πάει. Σκέψου σκέψου, κάποτε θα το καταλάβουμε.

Υ.Γ. Θα μου πεις, "όλοι οι εφοπλιστές είναι καλοί?". Όχι.
Ξέρω όμως με απόλυτη βεβαιότητα πως όλα τα σωματεία είναι σάπια.