Παρασκευή 10 Αυγούστου 2012

Ἡ μεταστροφὴ μίας βουδίστριας στὴν Ὀρθοδοξία μετὰ ἀπὸ μεγάλο θαῦμα τοῦ Κυρίου Ἠμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Ι. Μ. Ἁγίας Μαρίνης καὶ Ἁγίων Ραφαήλ, Νικολάου καὶ Εἰρήνης, στὴν Κωμόπολι Ξυλοτύμπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κιτίου. 
Πῆγα καὶ στὴν Κύπρο. Οἱ ἀναμνήσεις μου πολλές, τὰ διδάγματά μου ἀρκετά, θὰ τὰ καταγράψω ἐν συντομία.
Πρῶτον μέν, ἕνας κλέφτης μου ἔκλεψε τὴν φωτογραφική μου μηχανή. Τὴν εἶχα βάλει στὶς ἀποσκευὲς ποῦ ἔδωσα στὸ ἀεροπλάνο καὶ κάποιος ὑπάλληλος ἄνοιξε τὸ σακίδιό μου καὶ τὴν πῆρε. Εὔχομαι νὰ φωτογραφίζει καλὰ τοπία καὶ καλὲς στιγμὲς τῆς ζωῆς του.
Τὸ δεύτερο δέ, ποῦ θέλω νὰ καταγράψω εἶναι ὅτι ὃ κύριος ποῦ κάθισε στὸ διπλανὸ κάθισμα στὴν πτήση ἀπὸ Ἀθήνα γιὰ Λάρνακά μου ἐξομολογήθηκε δύο τινά: Ὅταν ἦτο φοιτητὴς μὲ ἀθέμιτο τρόπο ἔβαλε στὸ πορτοφόλι τοῦ 500 δραχμές. Ὅμως τὴν ἴδια ἥμερα ἔσπασε τὸ τζάμι ἀπὸ τὴν πόρτα τοῦ ἐξώστη τοῦ διαμερίσματός του, τὸ ὅποιο στοίχισε 500 δραχμές.
Τὸ δεύτερο τὸ ἔπαθε ὅταν γέρασε. Ὑπηρέτησε γιὰ μία τριετία ὡς ἐπίτροπος στὸν ἐνοριακό του Ἱερὸ Ναό.
Κάποια μέρα τον ἔστειλε ὃ ἐφημέριος στὴν Ἱερὰ Μονὴ τοῦ Ἁγίου Γεωργίου γιὰ νὰ ἀγοράσει ἕνα κανδήλι, τὸ ὅποιο στοίχιζε 28ο εὐρώ. Ό ηγούμενος τῆς ἐν λόγω Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ δώρισε τὸ κανδήλι καὶ στὸν ἐπίτροπο τοῦ ἦλθε ὃ ἑξῆς λογισμός: Τὰ 280 εὐρὼ θὰ τα ρίψη στὸ παγκάρι τοῦ Καθολικοῦ. Ὅμως ὅταν ἀποχαιρέτησε καὶ εὐχαρίστησε τὸν Καθηγούμενο, ὅταν πέρασε δίπλα ἀπὸ τὸ παγκάρι τοῦ Ἁγίου Γεωργίου, ἄλλαξε σκέψη καὶ τὰ χρήματα τὰ κράτησε. Λίγα λεπτὰ ἀργότερα τοῦ ἐπιτέθηκε ἕνας ἀβάπτιστος, τοῦ πῆρε  τὰ 280 εὐρὼ - εὐτυχῶς ποῦ δὲν τοῦ πῆρε καὶ τὰ ἄλλα χρήματα ποῦ εἶχε στὴν ἄλλη τσέπη - καὶ τοῦ ἔσπασε 2 πλευρά. Τὰ διδάγματα τὰ καταλαβαίνει μόνος του κάθε ἀναγνώστης.
Ἀπὸ τὴν πενθήμερη παραμονή μου στὴν Κύπρο θὰ καταγράψω λόγω συντομίας μόνο ὅτι διδάγματα πῆρα ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίας Μαρίνης καὶ Ἁγίων Ραφαήλ, Νικολάου καὶ Εἰρήνης, στὴν Κωμόπολι Ξυλοτύμπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κιτίου.
Πνευματικός, ἐφημέριος, ἱδρυτὴς καὶ κτήτωρ τῆς ἐν λόγω Περὰς Μονῆς εἶναι ὃ πρωτοπρεσβύτερος Κυριάκος Παναγιώτου, ὅστις μεταξὺ τῶν ἄλλων εἶναι καὶ καλλίφωνος. Λόγω τῆς καλλιφωνίας του, τοῦ πρότεινε ὃ μακαριστὸς Ἀρχιεπίσκοπος Κύπρου Μακάριος, νὰ τὸν χειροτόνηση Διάκονό του, ἂλλ' αὐτὸς ἠρνήθη, λέγοντας ὅτι θέλει νὰ ὑπηρέτηση ὡς ἱερεὺς στὸ χωριό του.
Τοιουτοτρόπως, ὅταν χειροτονήθηκε πρεσβύτερος, τὸ χωριὸ τοῦ εἶχε 3 Ἱεροὺς Ναούς, καὶ τώρα, δηλαδὴ 30 χρόνια ἀργότερα ἢ Κωμόπολης Ξυλοτύμπου ἔχει 25 Ἱεροὺς Ναοὺς καὶ τὴν Ἱερὰ Μονὴ τῶν Ἁγίων Μαρίνης καὶ 'Ραφαήλ εἰς τὴν ὅποια μονάζουν ἐξ ὀσιότατες Μοναχές, ἐκ τῶν ὁποίων οἱ πέντε εἶναι ἐκ χηρείας.
Ὃ πατὴρ Κυριάκος, ἀγαπητὲ ἀναγνώστα, ὅστις εἶναι ἔγγαμος καὶ πατὴρ τριῶν παίδων, ἐνῶ θὰ μποροῦσε νὰ ζεῖ μὲ οἰκογενειακὸ φρόνημα, ἐνῶ θὰ μποροῦσε νὰ διοργανώνει ἐνοριακὲς ἐκδρομές, στὶς ὅποιες θὰ συμμετεῖχαν γυναῖκες ποῦ εὑρίσκονται ἐν χηρεία, δὲν τὸ ἔκαμε, δὲν τὸ κάμνει. Ὃ πατὴρ Κυριάκος, δὲν διοργανώνει ἐκδρομὲς γιὰ τὶς χῆρες, ἀλλὰ ἔκτισε οἶκον Θεοῦ γιὰ τὶς ὄντως χῆρες.
Οἱ ὄντως χῆρες δὲν πηγαίνουν ἀπὸ Μοναστήρι σὲ Μοναστήρι γιὰ νὰ προσκυνήσουν. Οἱ ὄντως χῆρες πηγαίνουν σὲ Μοναστήρι, ὅπου γίνονται μοναχὲς καὶ ζοῦν ἐν ταπεινώσει, προσευχὴ καὶ νηστεία. Ἢ ὄντως χήρα κάμνει κομποσκοίνι γιὰ τὴν ψυχὴ τοῦ συζύγου της, κάμνει κομποσκοίνι γιὰ τὰ παιδιά της καὶ τὰ ἐγγόνια της.
Αὐτὲς οἱ ἐξ μοναχές, δηλαδὴ ἢ καθηγούμενη Μαρίνα κ σὺν αὔτη μοναχὲς Μαρία, Ἀθανασία, 'Ραφαηλία, Ἔφραιμια καὶ Νεκταρία, ἕκτος τῶν ἄλλων διακονημάτων ποῦ ἔχουν, ζυμώνουν τὰ πρόσφορα καὶ τὶς ἀρτοκλασίες γιὰ ὅποια γυναίκα τοῦ χωριοῦ τῶν δὲν μπορεῖ νὰ ζυμώσει. Τοιουτοτρόπως τὰ πρόσφορα  φθάνουν στὴν Προσκομιδή, εἶναι ζυμωμένα ἀπὸ χέρια καθαρὰ καὶ ὄχι ἀπὸ χέρια νεαρῶν ἀρτοποιῶν.
Ὃ σεβαστὸς πατὴρ Κυριάκος δὲν ἀσχολήθηκε μόνο μὲ τὸ χωριὸ τοῦ ἀλλὰ οἱ δραστηριότητες τοῦ ἔφθασαν μέχρι τὴν Ἀφρικὴ Ἔκτισε μία πολυκλινικὴ στὴν Μαδαγασκάρη, ἕναν Ἱερὸ Ναὸ καὶ τὴν οἰκία τοῦ Ἱερέως στὴν Τανζανία καὶ ἑτοιμάζεται νὰ κτίση τώρα ἕναν Ἱερὸ Ναὸ στὴν Κένυα.
Τώρα δὲ τελευταία δίπλα ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Μονὴ τῶν Ἁγίων Μαρίνης καὶ 'Ραφαήλ, ἀνήγειρε καὶ δημιούργησε ἕνα μεγάλο Μουσεῖο κόστους 1.400.000 εὐρώ.
Σ' αὐτὸ τὸ Μοναστήρι γνώρισα καὶ τὴν Ἑλένη ποῦ κατάγεται ἀπὸ τὴν Σρὶ Λάνκα, δηλαδὴ τὴν Κεϋλάνη.
Ἢ Ἑλένη, βουδίστρια στὸ θρήσκευμα, πῆγε στὴν Κύπρο γιὰ νὰ γηροκομήσει μία γιαγιά, καὶ ἤσπασθη τὸν Χριστιανισμὸ διότι βίωσε τὸ ἕξης ὑπερφυσικὸ καὶ θαυμαστὸ γεγονός:
Τὴν Μεγάλη Πέμπτη συνόδευσε τὴν γιαγιὰ στὴν Ἀκολουθία τῶν Παθῶν, ὅπου ἐκεῖ εἶδε νὰ ἐπαναλαμβάνεται ἐμπρός της ἢ Σταύρωση τοῦ Κυρίου. Δηλαδὴ εἶδε ζωντανὰ ὅσα διαδραματίσθηκαν πάνω στὸν Γολγοθὰ τὴν ὥρα ποῦ σταύρωσαν οἱ ἑβραῖοι τὸν Κύριο.
Ἢ Ἑλένη δὲν γνώριζε τίποτε ἀπὸ τὸν χριστιανισμὸ καὶ ὅταν εἶδε αὐτὸ τὸ θέαμα, λυπήθηκε ἀφ' ἑνὸς καὶ ἀποροῦσε ἀφ' ἕτερου γιατί ἐκεῖνοι οἱ κακοὶ ἄνθρωποι κτυποῦσαν, χλεύαζαν καὶ τελικὰ σταύρωσαν Αὐτὸν τὸν Ἄνθρωπο. Ἔμεινε ἄφωνη καὶ δάκρυα πόνου κύλισαν ἀπὸ τὰ μάτια της. Λίγο ἀργότερα, ὅταν ἐπέστρεψαν στὸ σπίτι, συγκλονισμένη ἀπὸ τὸ θέαμα, μίλησε, καὶ ρώτησε τὴν γιαγιὰ νὰ τῆς ἐξήγηση γιὰ ὅλα ἐκεῖνα ποῦ εἶδε αὐτὴ ζωντανά.
Ἢ γιαγιὰ βέβαιά της εἶπε τὰ πρέποντα καὶ ὡς ἐκ τούτου ἢ Ἑλένη - ποῦ τὸ ὄνομα τῆς ἦτο ἄλλο - ἀφοῦ εἶδε τὸν Ἴδιο τὸν Χριστὸ ἐμπρός της καὶ μάλιστα τὴν στιγμὴ ποῦ τὸν σταύρωναν ἀπαρνήθηκε τὸν βουδισμό. Τηλεφώνησε στὴν μητέρα της καὶ ἐκείνη τῆς εἶπε ὅτι ἂν γίνει χριστιανὴ δὲν θὰ τὴν δεχθοῦν ποτὲ στὸ πατρικό της σπίτι. Φυσικὰ ἢ ἀπειλῆ τῆς μητέρας της δὲν φόβισε τὴν Ἑλένη καὶ τοιουτοτρόπως βαπτίσθηκε καὶ ζεῖ χριστιανικὰ στὴν Κύπρο, μακριὰ ἀπὸ τὴν μητέρα της καὶ τὴν πατρίδα της.
ΒΙΒΛΙΟΓ. ΕΤΩΝ ΠΕΝΤΗΚΟΝΤΑ- ΑΙΤΩΝ 50 ΨΑΛΜΟ.
Κ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΚΡΑ ΖΥΜΗ ΘΕΡΜΟΝ ΑΙΤΩΛΙΑ