Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2012

Μέ ἐπισκέψεις σέ Συναγωγές τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν!

το ωάννη Τάτση, Θεολόγου
Τό πουργεο Παιδείας μέ εθύνη το Παιδαγωγικο νστιτούτου προχωρ μέ γοργούς ρυθμούς σέ ριζική λλαγή το περιεχομένου το μαθήματος τν Θρησκευτικν σέ Δημοτικό καί Γυμνάσιο. Τά νέα προγράμματα σπουδν γιά τά Θρησκευτικά φαρμόζονται δη πιλοτικά σέ λίγα σχολεα καί σχεδιάζεται φαρμογή τους σέ λα τά σχολεα πό τήν πόμενη σχολική χρονιά. Στά προγράμματα ατά τό θρησκευτικό μάθημα μετατρέπεται πό χριστιανικό μέ πίκεντρο τήν γία Γραφή καί τήν παράδοση τς κκλησίας μας σέ θρησκειολογικό καί στορικό.
Μέχρι σήμερα διδασκαλία γιά τά ξένα θρησκεύματα γίνεται στή Β΄ τάξη το Λυκείου, ποτε ο μαθητές χουν ν μέρει διαμορφώσει τή χριστιανική τους συνείδηση. Μέ τά νέα προγράμματα τό μάθημα τν Θρησκευτικν γίνεται θρησκειολογικό δη πό τήν ΄ τάξη το Γυμνασίου...

Ο μικροί μαθητές δη πό τό πρτο τος τς δευτεροβάθμιας κπαίδευσής τους καλονται νά μελετήσουν τόν ουδαϊσμό καί τό Ταλμούδ, τό σλάμ καί τό μήνυμα το λλάχ στό Κοράνι, τόν νδουϊσμό καί τίς ερές γελάδες, τόν Βουδισμό καί τά μοναστήρια το Θιβέτ, τόν Ταοϊσμό καί τό γαλμα το Λάο Τσέ στήν Κίνα λλά καί τήν θική καί κοινωνική φιλοσοφία το Κομφούκιου. Στά πλαίσια μάλιστα τν δραστηριοτήτων προτείνεται γιά τούς μαθητές πίσκεψη σέ Συναγωγή καί συζήτηση μέ τόν ραβίνο.
να μάθημα μέ τέτοιο προσανατολισμό χι μόνο δέν συμβάλλει στήν καλλιέργεια τς χριστιανικς συνείδησης τν μαθητν λλά εναι καί παιδαγωγικά κατάλληλο γιά μαθητές τόσο μικρς λικίας. ν τελικά πιχειρηθε φαρμογή ατν τν προγραμμάτων σπουδν σέ λα τά σχολεα ο μαθητές θά βρεθον ντιμέτωποι μέ να θρησκευτικό μάθημα δυσνόητο, χωρίς νδιαφέρον γι’ ατούς, σχετο μέ τίς δικές τους κκλησιαστικές μπειρίες, ξένο πρός τή χριστιανική συνείδηση πού χει διαμορφωθε σέ ατούς πό τούς γονες καί τό περιβάλλον τους. σοι πιχειρον ριζικές λλαγές στό περιεχόμενο τς θρησκευτικς καί συνόλης της παιδείας πού θά προσφέρει στό μέλλον τό λληνικό σχολεο πρέπει κάποτε νά φουγκραστον καί τίς φωνές μαθητν, γονέων λλά καί τν καθηγητν πού διδάσκουμε στίς τάξεις.
Θρησκευτικά